    From: "xaree" <x...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Łapówka!
    Date: Fri, 23 Aug 2002 12:04:04 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@217.153.77.62

    Prowadzę samodzielnie małą działalność gospodarczą i staram się o
    zlecenie wykonania projektu z gminy. Projekcik jest mały za kwotę poniżej
    3000euro więc nie trzeba do tego procedury przetargowej. Problem w tym, że
    urzędnik który o tym decyduje chce 20% za to, że "wybierze" mnie jako
    wykonawcę zlecenia. Mam finansowy nóż na gardle i bardzo potrzebuję tej
    roboty. Borykam się jednak z wątpliwościami z jednej strony jak się nie
    zgodzę na łapówkę to już nigdy więcej w gminie nie mam szans na podobne
    prace z drugiej strony jestem jeszcze młody i życiowo niedoświadczony więc
    czuję wstręt do takich rzeczy.

    Tak się składa, że wyczułem gościa i nagrałem rozmowę w 4-oczy z nim jak
    proponuje ten układ.

    Pytania do Grupy :

    1. Podobno w naszym kraju za łapówkarstwo odpowiadają obie strony
    (dający/biorący). Czy to prawda? To skutecznie zapobiega wykrywaniu takich
    spraw bo żadna ze stron nie chce zeznawać!
    2. Jakie grożą mi sankcje gdybym dał tą łapówkę (zakładając, że wyszłoby to
    na jaw)?
    3. Co Grupowicze o tym sądzą, może mają jakieś pomysły?

    Pozdrawiam Gorąco