  • 31. Data: 2012-04-24 20:40:59
    Temat: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Od: spp <s...@g...pl>

    > No właśnie, czy na pewno. Bo patrząc po ludzku nie. Przykłady można
    > mnożyć. Można być chorym i móc pewne rzeczy wykonywać. Nie ma przecież
    > ludzi zdrowych w 100%. Telefonistka na wrzód na nodze L4 nie musi
    > dostać, a piłkarz już tak.

    "
    Pracą zarobkową, której wykonywanie w okresie orzeczonej niezdolności
    do pracy powoduje utratę prawa do zasiłku chorobowego lub świadczenia
    rehabilitacyjnego na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca
    1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie
    choroby i macierzyństwa (jednolity tekst: Dz.U. z 2005 r. Nr 31, poz.
    267) jest każda aktywność ludzka zmierzająca do osiągnięcia zarobku, w
    tym pozarolnicza działalność gospodarcza, choćby nawet polegająca na
    czynnościach nieobciążających w istotny sposób organizmu przedsiębiorcy
    i zarazem pracownika pozostającego na zwolnieniu lekarskim.
    "
    --
    spp

  • 32. Data: 2012-04-24 20:44:05
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-24 20:15, Marek Dyjor pisze:

    > ciekawe czy automatycznie zus też mu wypłaci zasiłek również z tytułu
    > DG? i automatycznie zwróci nadpłacone składki na zus.

    Nie ma ku temu żadnych podstaw skoro pracował.

    --
    spp

  • 33. Data: 2012-04-24 20:51:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

> [...]
    > polegająca na czynnościach nieobciążających w istotny sposób
    > organizmu przedsiębiorcy i zarazem pracownika pozostającego na

    co jest kompletnie idiotyczne... ale jak mówią durne prawo ale prawo...

  • 34. Data: 2012-04-24 20:55:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli na chorobowe pójść nie mogę, ale wykonywać pewnych zadań
    > (pomijając dokumentację) w czasie L4 etatowego tyż nie?

    tak by wynikało z przytoczonych przez kogoś przepisów. Co jest dość logiczne
    w aspekcie złodziejskości systemu ZUS.

  • 35. Data: 2012-04-24 21:18:11
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Czyli na chorobowe pójść nie mogę, ale wykonywać pewnych zadań
    > (pomijając dokumentację) w czasie L4 etatowego tyż nie?

    Ale sie zastanawiam, jak to by bylo przy dlugim chorobowym - takim,
    ktore pozbvawiloby Cie zwolnienia z oplacania ZUS w przypadku DG. Czy
    wtedy bys sie nei mogl zarejestrowac do spolecznym (w tym chorobowego),
    po czym wziac drugie L-4 i okazac w ZUS.

    Generalnie, jesli konczysz etat i zglaszasz sie do chorobowego, to Ci
    dziala od razu, bez okresu wyczekiwania (90 dni), na zasadzie ciaglosci
    - ciekawe, jak by to wygladalao w takim przypadku, kiedy etat trwa, ale
    uwzgledniwszy obnizenie podstawy wymiaru skladek ZUS z tytulu
    wynagrodzenia (w zwiazku z wyplata wynagrodzenia chorobowego) ponizej
    kwoty 1500 zl zostajesz nagle objety obowiazkiem oplacania ZUS z tytulu
    DG...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 36. Data: 2012-04-24 21:54:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 21:18, SDD pisze:

    > Ale sie zastanawiam, jak to by bylo przy dlugim chorobowym - takim,
    > ktore pozbvawiloby Cie zwolnienia z oplacania ZUS w przypadku DG.

    A jakie pozbawia?

    Czy
    > wtedy bys sie nei mogl zarejestrowac do spolecznym (w tym chorobowego),
    > po czym wziac drugie L-4 i okazac w ZUS.

    Ale na tym mi nie zależy.
    Wręcz przeciwnie.

> [...]
    > wynagrodzenia (w zwiazku z wyplata wynagrodzenia chorobowego) ponizej
    > kwoty 1500 zl zostajesz nagle objety obowiazkiem oplacania ZUS z tytulu

    A nie, to tak nisko nie spadnę :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2012-04-24 23:26:37
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > A nie, to tak nisko nie spadnę :D

    Takiś pewien?

    Nawet jak zarabiasz z etatu powiedzmy 10 kPLN i zachorujesz na 27 dni w
    miesiacu (powiedzmy od 1 do 27 maja) - to normalne ozusowane
    wynagrodzenie bedziesz dostawal tylko przez 4 dni, co da kwote 1290,32 -
    no i juz za maj musisz placic pelny ZUS.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 38. Data: 2012-04-25 06:48:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Że normalnie odbierasz telefony, rozmawiasz z podwykonawcami ...

    tak swoją droga to to jest kompletny kretynizm...

    jeśli masz DG jednoosobową to skąd naraz jakiś najęty na tydzień zastępca ma
    wiedzieć wszystko i prowadzić firmę zamiast właściciela :)

    przepis jest kompletnie nierealistyczny, takie urzędnicze myślenie.

    wg tego to tego zasepce powinno sie namaścić przed chorobą bo podczas
    choroby też raczej nie można chyba go szkolić lub instruować co i jak.

    Realnie to jest tak że DG nie chorują bo nie mają na to czasu.

  • 39. Data: 2012-04-25 07:31:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.04.2012 23:26, SDD pisze:

> [...]
    > wynagrodzenie bedziesz dostawal tylko przez 4 dni, co da kwote 1290,32 -
    > no i juz za maj musisz placic pelny ZUS.

    Zaraz! Czyli jak miałem L4 na cały wrzesień, to we wrześniu wpadłem w
    ZUS i miałem płacić społeczne ? ZUS się do tej pory nie upominał... Coś
    mam teraz odkręcać?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2012-04-25 07:36:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Zaraz! Czyli jak miałem L4 na cały wrzesień, to we wrześniu wpadłem w
    > ZUS i miałem płacić społeczne ? ZUS się do tej pory nie upominał... Coś
    > mam teraz odkręcać?

    I czegoś nie rozumiem, jak mam chorobowe, to nie mam ozusowania za ten czas?

    Kurde, jak w tym kraju można prowadzić działalność, jak na każdym kroku
    są pułapki. A to VAT a to ZUS.... A Donald robi Jedno Okienko, jakby to
    było najważniejsze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek