  • 41. Data: 2012-04-25 07:51:46
    Temat: Re: L4 a kilka miejsc pracy
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Kurde, jak w tym kraju można prowadzić działalność, jak na każdym
    > kroku są pułapki. A to VAT a to ZUS.... A Donald robi Jedno Okienko, jakby
    > to było najważniejsze.

    Politycy nie mają pojęcia o tych sprawach. Oni żyją na innej planecie.

    Już od czasue peirwszge pomysłu jednego okienka wiadomo było, że to nie jest
    ważne szczególnie ze w wielu miejsca były punkty obłśugi przedsiebirocy
    gdzie wszystko sie załatwiało w jednym miejscu.

    Problemem są zaplątane przepisy których jednak nikt nie potrafi wyprostować,
    bo trzeba by je wszytskei zawiesić i wprowadzić nowe proste prawo.

  • 42. Data: 2012-04-25 08:05:40
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Zaraz! Czyli jak miałem L4 na cały wrzesień, to we wrześniu wpadłem w
    > ZUS i miałem płacić społeczne ? ZUS się do tej pory nie upominał... Coś
    > mam teraz odkręcać?

    ZUS sie upomni za jakis czas - kiedy juz urosna przyzwoite odsetki a
    jednoczesnie bedzie na tyle daleko do przedawnienia, ze zdaza spokojnie
    sciagnac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 43. Data: 2012-04-25 08:14:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2012 08:05, SDD pisze:

    > ZUS sie upomni za jakis czas - kiedy juz urosna przyzwoite odsetki a
    > jednoczesnie bedzie na tyle daleko do przedawnienia, ze zdaza spokojnie
    > sciagnac :)

    Dzwoniłem na infolinię ZUS i pani mówi, że nie wypadłem ze zwolnienia.
    Że ze zwolnienia wypada się tylko, jak jest urlop bezpłatny.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 44. Data: 2012-04-25 08:41:55
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-25 06:48, Marek Dyjor pisze:

    > wg tego to tego zasepce powinno sie namaścić przed chorobą bo podczas
    > choroby też raczej nie można chyba go szkolić lub instruować co i jak.

    Dokładnie tak to wygląda i wcale to nie jest żart.

    --
    spp

  • 45. Data: 2012-04-25 09:05:25
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:jn84nv$1pk$1@inews.gazeta.pl>:

    > Dzwoniłem na infolinię ZUS i pani mówi, że nie wypadłem ze zwolnienia.
    > Że ze zwolnienia wypada się tylko, jak jest urlop bezpłatny.

    Jeśli powiedziałaby, że pomiędzy 15:00 a 15:30 zrobią loda gratis, to też
    byś uwierzył?

  • 46. Data: 2012-04-25 09:36:14
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Dzwoniłem na infolinię ZUS i pani mówi, że nie wypadłem ze zwolnienia.
    > Że ze zwolnienia wypada się tylko, jak jest urlop bezpłatny.

    Nie takie rzeczy juz wmawiano ubezpieczonym.
    Np. pisali, ze spokojnie mozna zawieszac (gdy jeszcze nie bylo explicite
    tej "instytucji"), ze mozna placic od pracy nakladczej.

    A pozniej decyzje, wymiary, domiary - na forach o tym pelno.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 47. Data: 2012-04-25 09:39:28
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.04.2012 07:51, Marek Dyjor pisze:

    > Problemem są zaplątane przepisy których jednak nikt nie potrafi
    > wyprostować, bo trzeba by je wszytskei zawiesić i wprowadzić nowe proste
    > prawo.

    Wystarczy ich nie dotykać. Nie ulepszać, nie pochylać się nad
    problemem... sytuacja sama się jakoś uleży. W jednych sprawach powstanie
    jakaś w miarę spójna linia orzecznictwa, w innych przedsiębiorcy nauczą
    się skutecznie obchodzić.

    A jak sie taki p(/t)oseł jeden z drugim pochyli nad problemem, to tylko
    popsuje, jak w przypadku elektronicznych faktur i podpisu elektronicznego.

    p. m.

  • 48. Data: 2012-04-25 09:40:18
    Od: m <m...@g...com>

    > Dzwoniłem na infolinię ZUS i pani mówi, że nie wypadłem ze zwolnienia.
    > Że ze zwolnienia wypada się tylko, jak jest urlop bezpłatny.

    Taka jest ZUSu interpretacja "na dziś". Tak było z zawieszaniem
    działalności - ludzie dzwonili do ZUSu, niektórzy nawet chodzili i coś
    na piśmie dostali.

    p. m.

  • 49. Data: 2012-04-25 12:11:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2012 09:05, 'Tom N' pisze:

    > Jeśli powiedziałaby, że pomiędzy 15:00 a 15:30 zrobią loda gratis, to też
    > byś uwierzył?

    No ale moment, jeżeli oficjalna inofolinia ZUS takie twierdzenie mówi,
    to obywatel wg niego postępuje. To nie był oddział, a oficjalna
    infolinia Moja Składka 801 400 400. To niby co mam robić, skoro ZUS
    mówi, że nic.

    Oto nagranie:
    http://w759.wrzuta.pl/audio/80u6oyphFvv/801400400_20
    12-04-25_08-11-00

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 50. Data: 2012-04-25 14:12:30
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >To niby co mam robić, skoro ZUS
    > mówi, że nic.

    Na Twoim miejscu tez nie robilbym nic :)

    To w sumie tylko jeden miesiac. Nawet jak jesli w ciagu 6-8 lat, kiedy
    to ZUS sobie przypomni zrobi sie z tego x2, to bedzie to jakis 1000 zl z
    groszami pewnie i w razie czego zaplacisz i juz.

    Gorzej, gdybys np. rok przesiedzial na zwolnieniu (6 m-cy chorobowki + 6
    mcy swiadczenia) - to wtedy taki nagly niespodziewany domiar moglby
    zdrowo jebnac po sakiewce :)

    Pozdrawiam
    SDD