  • 1. Data: 2007-02-27 06:03:15
    Temat: Kurs dla pracownika
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Witam,

    Kieruję pracownika na kurs (uprawnienia, które będą ważne zawsze i
    wszędzie).
    Pokrywam koszt kursu.
    Kurs odbywa się od godziny 16 - po godzinach pracy.

    Czy pracownikowi należy się wynagrodznie za czas, w którym uczestniczy w
    kursie?

    Traszka

  • 2. Data: 2007-02-27 06:12:16
    Temat: Re: Kurs dla pracownika
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Traszka napisał(a):

> [...]
    > Kurs odbywa się od godziny 16 - po godzinach pracy.
    >
    > Czy pracownikowi należy się wynagrodznie za czas, w którym uczestniczy w

    Jeżeli pracownik musi zrobić ten kurs (każesz mu) to jest to jego czas
    pracy, za który trzeba zapłacić. Natomiast jeśli udział w kursie zależy
    tylko od woli pracownika to nie jest to jego czas pracy.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-02-27 06:39:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Traszka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Kurs odbywa się od godziny 16 - po godzinach pracy.
    >
    > Czy pracownikowi należy się wynagrodznie za czas, w którym uczestniczy w

    Ja bym raczej kazał mu przyjść do pracy na taką godzinę, by 8 godzin skończyło
    mu się z chwilą zakończenia kursu. Generalnie taki kurs jest w godzinach pracy.

  • 4. Data: 2007-02-27 07:09:10
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    > Jeżeli pracownik musi zrobić ten kurs (każesz mu) to
    jest to jego czas
    > pracy, za który trzeba zapłacić. Natomiast jeśli udział w kursie zależy
    > tylko od woli pracownika to nie jest to jego czas pracy.

    Czy ma tutaj znaczenie fakt, że te uprawnienia (konkretnie obsługa wózków
    jezdniowych) mogą mu być przydatne w innej pracy?
    Nie będziemy podpisywać żadnej umowy dot. zwrotu poniesionych przeze mnie
    kosztów w przypadku, gdyby pracownik chiał się zwolnić.

    Traszka

  • 5. Data: 2007-02-27 09:51:45
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Czy pracownikowi należy się wynagrodznie za czas, w którym uczestniczy w
    > kursie?

    nie nalezy sie wynagrodzenie ani dzien wolny w zamian
    znaczenie nabytych "otwartych" kwalifikacji istotnym jest dla celow
    podatkowych i nalezy odpowiednio udokumentowac fakt ich poniesienia aby
    mogly stanowic koszty pracodawcy i jednoczesnie wykluczyc z przychodow
    pracownika

    pozdrawiam
    grzess

  • 6. Data: 2007-02-27 12:09:47
    Od: "Traszka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie nalezy sie wynagrodzenie ani dzien wolny > pozdrawiam
    > grzess

    A możesz podać jakąś podstawę prawną? Twoja wersja "płacić czy nie"
    istotnie się różni od wersji poprzedników.

    Traszka

  • 7. Data: 2007-02-27 12:21:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Traszka napisał(a):

    > Czy ma tutaj znaczenie fakt, że te uprawnienia (konkretnie obsługa wózków
    > jezdniowych) mogą mu być przydatne w innej pracy?

    To nie ma znaczenia. Decyduje to czy pracownik musi to zrobić bo mu
    kazałaś, czy też miał tylko możliwość ukończenia kursu, który mógł
    zrobić, albo nie. Jak chciał.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 8. Data: 2007-02-27 14:11:15
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > A możesz podać jakąś podstawę prawną? Twoja wersja "płacić czy nie"
    > istotnie się różni od wersji poprzedników.

    Kwestie podnoszenia kwalifikacji zawodowych ujęto w art. 17, 94, 102 i 103
    KP, które odsyłają do rozporządzenia ministra edukacji narodowej oraz
    ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie
    zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia
    ogólnego dorosłych (Dz.U. nr 103, poz. 472 z późn. zm.; dalej
    rozporządzenie). Zgodnie z tymi przepisami kursy uznawane są jako podstawowe
    formy kształcenia, dokształcania, a także doskonalenia w formach
    pozaszkolnych.
    Problematyka zaliczania szkoleń do czasu pracy jest sporna i nie doczekała
    się bogatego orzecznictwa Sądu Najwyższego.
    Orzeczenie z 25 stycznia 2005 r. (I PK 144/04) pośrednio potwierdza tezę, że
    szkolenia, które są ściśle związane z wykonywaną pracą, powinny być
    traktowane jako czas wykonywania pracy i jest to jedyne mi znane orzeczenie,
    które odnosi sie do zaliczenia czasu poświęconego na szkolenie do czasu
    pracy i warto w tym miejscu dodać że odnosi sie do szkoleń/kursów sciśle
    związanych z wykonywaniem pracy, które pracownikowi nie dają innych
    korzyści, a nie jest takim kursem, kurs w którym wydano świadectwo z którego
    pracownik korzystać może poza pracą.

    grzess