  • Data: 2006-09-11 19:41:21
    Temat: Kupno działki budowlanej
    Od: "Protazy" <a...@...mail> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jestem w trakcie kupowania działki budowlanej.
    Sytuacja wygląda następująco:

    Działka jest częścią większej działki (oprócz mojej działki jest tam 5
    innych), na dzień dzisiejszy jest w trakcie podziału, czyli wypisu z rejestru
    gruntów na razie nie dostanę.
    W gminie sprawdziłem, nie będzie w okolicy lotniska ani wędzarni;-) W planie
    zagospodarowania działka figuruje jako "pod zabudowę jednorodzinną".

    Od sprzedającego dostałem:
    - Decyzja o warunkach zabudowy
    - Jako załącznik do tej decyzji - mapka z zaznaczonymi granicami działek
    - Odpis z księgi wieczystej

    Czy jeszcze jakies dokumenty - pomijając wypis/wyrys - będą potrzebne?

    Działka nie jest uzbrojona, ale sprzedający zobowiązał się, że doprowadzi
    wszystkie media na wiosnę (to też sprawdziłem w gminie, wszystkie media są
    niedaleko).
    Jutro będę podpisywał umowę przedwstępną, jako zaliczkę wpłacam 10% wartości
    działki.

    Co powinienem umieścić w takiej umowie?

    Myślałem o jakimś standardowym tekście (np. coś takiego:
    http://biznes.elfin.pl/wzory/przedwstepna_kup_sprz_n
    ieruchom.doc, google mi
    wyrzuciły)
    i do tego dodać punkt mówiący o tym, że sprzedawca zobowiązuje się wykonać
    niezbędne prace w takim i takim terminie.
    Czy coś o karach za zwłokę powinno tutaj sie znaleźć?
    A może takie rzeczy to dopiero w akcie notarialnym?
    I jeszcze jedno: warto angażować notariusza do umowy przedwstępnej?

    Ostatnia sprawa: przyszło mi też do głowy takie coś, że część kasy za działkę
    (mam tutaj na myśli nie 10%, tylko całość już) wpłacam od razu, a resztę po
    uzbrojeniu. Jaka jest standardowa procedura w takim przypadku?

    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki!

    Pozdrawiam,
    Protazy