  • 211. Data: 2013-07-10 08:54:16
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 14:20:24 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Dzisiaj po raz pierwszy od 7 lat zobaczy�em przepe�nione �mietniki.
    > Nowa ustawa, nowe "lepsze" ceny, nowa "lepsza" jako��.
    > �a�osne.

    Dzisiaj w miejscu w którym mieszkam odbieraja odpady niesortowane. Jadąć rowerem do
    pracy po raz pierwszy od 5 lat(odkąd tam mieszkam) zobaczyłem przy niektórych
    posesjach wystawione worki ze śmieciami czy kubły. Jeżdżę ta trasa codziennie, sporo
    mieszkańców znam osobiście i raczej jestem pewny że wczesniej coniktórzy z nich
    śmieci "nie mieli";)
    W poniedziałek byłem w sąsiedniej gminie, w wiosce gdzie mieszka mója siostra- i też
    zdziwiłem sie ze się nagle na wiosce śmieci pojawiły.
    Jak sie gada z ludzmi to słychac teksty typu: "jak i tak musze płacic to niech
    zabieraja, po co w piecu palić czy na dzikie wysypiska wywozic."

  • 212. Data: 2013-07-10 08:57:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-07-10 08:34, Michal pisze:
    Śmieci sortowałem tak samo jak teraz.
    > Częstotliwość wywozu - na razie nieznana.

    U mnie podobnie. Za to wywożą tylko 2 razy. Nowa "lepsza" jakość.

  • 213. Data: 2013-07-10 08:59:24
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Bo taniej NIE ZAWSZE znaczy lepiej.

    Takoż taniej nie zawsze znaczy gorzej.

    > Pierwsze co tracisz, to brak wyboru.

    Mhm. A jak wielki masz wybór w supermarkecie? ;)

    W zakresie ziemniaków w takim Lidlu był tylko wybór wielkości opakowania :)

    > Dostaniesz "przydział" wersji pastewnej, bo taką akurat ma producent
    > który wygrał wybor... wróć, przetarg w Twojej gminie, to takie będziesz
    > jadł cały rok.
    > I nie ma możliwości że będziesz wybrzydzał.

    No nie wiem jak w twojej gminie, ale w mojej były dość intensywne
    konsultacje społeczne w zakresie cen, sposobu sortowania itepe.

    [ciach]

    > Czekałoby Cię 16 lat dopisywania listy parametrów które musi
    > spełniać ziemniak aby mógł być dostarczany "gminnie" :>
    > a do oceny zapachu trzeba by mieć certyfikat ministerialny.

    Jak ta wizja ma się do kwestii śmieci?

    > Ile razy zdarzyło Ci się widzieć, że monopol jest dobry?
    > (z interpretacją rozszerzającą: monopol==brak wyboru)

    Zależy, kto kontroluje ten monopol.

    A nad lokalną gminą mieszkańcy mają jednak nieco większą kontrolę, niż
    nad wielką korporacją.

    I nawet jeśli pozornie masz ich kilka do wyboru, to często jest to wybór
    pozorny.

    Aczkolwiek muszę się zgodzić, że w przypadku ziemniaków czy innych
    _różnorodnych_ towarów konsumpcyjnych monopol władz lokalnych byłby
    nieco bezsensowny - chociażby dlatego, że (jak zdaje się wspomniałeś) są
    różne rodzaje ziemniaków do różnych zastosowań. I choć w supermarketach
    wybór akurat jest gówniany (co stanowi argument tak przeciwko gminie jak
    i supermarketom ;) ) to zawsze można pojechać na targ.

    Ale śmieci - tutaj potrzeby ludzi są identyczne: zabrać w cholerę i
    policzyć jak najtaniej. Podobnie jest ze ściekami (zabrać w cholerę jak
    najtaniej) jak i z wodą (dostarczyć nie śmierdzącą i zgodną z przepisami
    wodę - jak najtaniej).

    Swoją drogą przed wejściem nowych przepisów warunki prywatnych firm były
    tak wyrównane, że mój "konsumencki wybór" sprowadził się do tego, w
    której firmie odebrano mój telefon żebym mógł zamówić usługę ;) (w
    jednej był zajęty, w drugiej odebrano od razu)

  • 214. Data: 2013-07-10 09:03:48
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    wiadomości news:krgooj$njm$1@node2.news.atman.pl...

    > A po co? Łatwiej zrzędzić i pluć na PO (choć lokalny samorząd może być z
    > zupełnie innego "ramienia").

    Nieprawda. Łatwiej wysłać 50 newsów (patrz wyżej) z dyskusją na temat nie
    związany (typowe lanie wody wielokrotnie już na tej grupie) tak aby
    wszystkim przeszła ochota na czytanie tego wątku. Oczywiście dlatego że
    dotyczy "plucia" na PO. Pisałam wyraźnie (a Ty nie chcesz tego przyjąć do
    wiadomości) że w Krakowie w Radzie Miasta niepodzielnie rządzi PO. Wszystkie
    kiepskie decyzje przeszły jej głosami.
    To jak? Mamy zbierać podpisy o referendum o odwołanie Rady Miasta?

  • 215. Data: 2013-07-10 09:09:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 09:03, Danusia pisze:

> [...]
    > wszystkim przeszła ochota na czytanie tego wątku. Oczywiście dlatego że
    > dotyczy "plucia" na PO. Pisałam wyraźnie (a Ty nie chcesz tego przyjąć

    No tak, spisek... A ty, co, żeńskie wcielenie Siudalskiego czy tego
    parszywego oszczercy p47?

    > do wiadomości) że w Krakowie w Radzie Miasta niepodzielnie rządzi PO.
    > Wszystkie kiepskie decyzje przeszły jej głosami.
    > To jak? Mamy zbierać podpisy o referendum o odwołanie Rady Miasta?

    W mojej gminie wystarczyło zebranie przez zauważalną część mieszkańców
    "marudzenia" na piśmie.

  • 216. Data: 2013-07-10 09:10:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 08:50, z pisze:
    > Mam nową informację od pracowników wywożących.
    > Do tej pory przyjeżdżali w miarę potrzeby 3-4 razy w tygodniu.

    Rany, czy ty prowadzisz jakąś rzeźnię, że potrzebujesz mieć śmieci
    odbierane 3-4 razy w tygodniu??

  • 217. Data: 2013-07-10 09:12:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2013 23:05:25 UTC+2 użytkownik hiki o! napisał:
    > a przy okazji np. akumulator.
    Do tej pory jak ktoś miał zużyty akumulator a nie chciał płacic za jego utylizację to
    np wywoził do lasu/ na dzikie wysypisko
    Po pierwszym lipca może zawieśc ten akumulator do punktu zbiórki odpadów. Nie musi
    jeżdzić do lasu/szukac dzikiego wysypiska.

  • 218. Data: 2013-07-10 09:14:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 08:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Takoż taniej nie zawsze znaczy gorzej.

    > Mhm. A jak wielki masz wybór w supermarkecie? ;)
    >
    > W zakresie ziemniaków w takim Lidlu był tylko wybór wielkości opakowania :)

    Tak, ale obok na rynku miałem wybór kilku dostawców, a u każdego
    przynajmniej 2 gatunki ziemniaków.

    > No nie wiem jak w twojej gminie, ale w mojej były dość intensywne
    > konsultacje społeczne w zakresie cen, sposobu sortowania itepe.

    Konsultacje były, ale urzędnicy i tak zrobili po swojemu, nie wpisując
    przy okazji dodatkowo dość istotnych szczegółów do przetargu - np kto
    dostarcza kubły. To co piszesz sprawdza się w małych skupiskach, w
    większych już niekoniecznie. Dlatego jeśli kilka wspólnot ogłosiłoby
    przetarg i zakupiło usługe, to byłaby ona tańsza, gdy robi to urzednik
    miasta powyżej 100 tys osób to rzadko jest to lepsze rozwiązanie.

    > Zależy, kto kontroluje ten monopol.
    >
    > A nad lokalną gminą mieszkańcy mają jednak nieco większą kontrolę, niż
    > nad wielką korporacją.

    Jeżeli gmina jest mała - to masz rację....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 219. Data: 2013-07-10 09:17:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 09:12, Kris pisze:
> [...]
    > Po pierwszym lipca może zawieśc ten akumulator do punktu zbiórki odpadów. Nie musi
    jeżdzić do lasu/szukac dzikiego wysypiska.

    Nieprawda, do punktu zbiórki odpadów mógł zawieźć i wcześniej, tylko że
    np na 500 tys. miasto takich punktów masz 2, z czego jeden czynne w
    godzinach 9-15...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 220. Data: 2013-07-10 09:18:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.07.2013 09:12, Kris pisze:
    > Do tej pory jak ktoś miał zużyty akumulator a nie chciał płacic
    > za jego utylizację to np wywoził do lasu/ na dzikie wysypisko

    Tylko jak był durniem - jak wspominałem w skupach złomu ładnie płacą za
    akumulatory :)