    From: "Marek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kto może przechowywać moje dane osobowe.
    Date: Mon, 31 May 2010 19:19:45 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    Witajcie,

    Mam taki problem - kupiłem coś i się popsuło, toteż zaniosłem do naprawy do
    sklepu. Ten wydał mi świstek, który podpisałem, a na nim było:
    "Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w protokole
    reklamacyjnym niezbędnych do realizacji procesu reklamacyjnego (zgodnie z ustawą
    z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych. Dz. U. z 2002r. nr 101, poz 926
    i t.)".

    Reklamacja po wielu miesiącach walki i angażowaniu federacji konsumenta została
    uwzględniona, a ja starałem się, jak najszybciej zapomnieć o traumie, która mnie
    spotkała.

    Minęło pół roku, znów coś u nich kupiłem, a to się także popsuło. Zaniosłem
    reklamować, a tutaj pani w okienku odszukała sobie moją osobę w bazie - Imię,
    nazwisko, nr telefonu i choinka wie co jeszcze. Czy sklep ma prawo trzymać moje
    dane ile mu się podoba? Czy realizacja pierwszego żądania reklamacyjnego nie
    wymaga na sklepie, ażeby usunął moją osobę ze swojej bazy? W końcu podpisałem,
    że tylko na potrzeby realizacji procesu reklamacyjnego mogą moje dane
    przetwarzać, a tenże proces dawno się zakończył (pól roku temu), teraz zgłaszam
    kolejne żądanie.

    Jeśli sklep złamał prawo, co mogę teraz zrobić? Gdzie takie nieprawidłowości się
    zgłasza? Jakie kary mogą sklep spotkać. Dlaczego ja znów muszę cierpieć katusze
    i martwić się o swój spokojny sen, czy nie należy mi się rekompensata?

    Pozdrawiam.