  • Data: 2010-06-05 09:26:40
    Temat: Re: Kto mo?e przechowywa? moje dane osobowe.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Jun 2010, mvoicem wrote:

> [...]

    Sprzeciw co do terminu.
    Podatki nie są jedynym "gospodarczym" celem sprzedawcy :D
    Mają "uzasadniony powód gospodarczy" aby te dane w celach związanych
    z gospodarczymi zdarzeniami z tym klientem przechowywać bezterminowo.
    Powód: możliwość wystąpienia klienta z roszczeniami.
    I niech mi tu kto nie waży się występować z koncepcją o przedawnieniu,
    bo przedawnienie jest *opcjonalną* możliwością nieakceptowania
    roszczeń, z której strona *może* korzystać, ale wcale nie musi,
    i taki sklep może sobie nie życzyć żeby ktoś miał (dożywotne) prawo
    do wytykania mu że "po prawdzie nie muszą mi nic zapłacić, ale
    chamy jedne się nie wywiązały" :P

    > Mają prawo przetwarzać, ale tylko do tych celów (tej konkretnej
    > reklamacji i właśnie celów księgowych). Czy przypadkiem wyklikanie
    > danych w komputerze i powiedzenie klientowi "ale my już mamy pana dane"
    > nie wykracza poza ten zakres?

    IMO zdecydowanie nie wykracza.

    Wypełnia wymogi art.23.1.2, a w szczególności art.23.4.2?
    Wypełnia, dziękuję :D
    Byłoby bez sensu, jakby klient musiał do każdej reklamacji podawać
    *oddzielne* dane, *oddzielnie* przechowywane, mimo iż wskazują tę
    samą osobę.
    Ba, jako że prawo zawiera z rzadka regulacje przewidujące wzajemny
    wpływ roszczeń wynikłych z różnych transakcji, poprzez np.
    określanie kolejności zaspokajania, potrącenia i inne takie, ich
    (zdarzeń z tym samym podmiotem) powiązanie jest "celem gospodarczym"
    samym w sobie.

    pzdr, Gotfryd