  • 11. Data: 2008-02-25 17:00:37
    Temat: Re: Kto ma racje, PiS czy kabaret?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jijomo pisze:

    > to, kto ma racje od strony prawnej

    OK, a teraz wyciąg z prawa autorskie i sam sobie wyrobisz zdanie o
    poziomie naszych polityków:

    Art. 16. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste
    chronią nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub
    zbyciu więź twórcy z utworem, a w szczególności prawo do:

    5) nadzoru nad sposobem korzystania z utworu.

    Art. 25. 1. Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie,
    radiu i telewizji:
    (..)
    4. Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do publicznego
    udostępniania utworów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp
    w miejscu i czasie przez siebie wybranym, z tym że jeżeli wypłata
    wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 2, nie nastąpiła na podstawie umowy
    z uprawnionym, wynagrodzenie jest wypłacane za pośrednictwem właściwej
    organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami
    pokrewnymi.

    Art. 29. 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość
    urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w
    zakresie uzasadnionym wyjaśnianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub
    prawami gatunku twórczości.
    2. Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać
    rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów w
    podręcznikach i wypisach.
    2[1]. Wolno w celach dydaktycznych i naukowych zamieszczać
    rozpowszechnione drobne utwory lub fragmenty większych utworów w
    antologiach.
    3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 21, twórcy przysługuje
    prawo do wynagrodzenia.

    Art. 31. Wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie rozpowszechnione utwory
    podczas ceremonii religijnych, imprez szkolnych i akademickich lub
    oficjalnych uroczystości państwowych, jeżeli nie łączy się z tym
    osiąganie pośrednio lub bezpośrednio korzyści majątkowych i artyści
    wykonawcy nie otrzymują wynagrodzenia, z wyłączeniem imprez reklamowych,
    promocyjnych lub wyborczych.

    Są również przepisy karne z których można by co niektórych potraktować w
    tej sprawie.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 12. Data: 2008-02-25 17:06:09
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > A nie zastania cię to że skoro mogli użyć materiału bez zgody kabaretu -
    > jak teraz twierdzą - to po co zwracali się o tę zgodę i to podobno parę
    > razy?

    Oczywiscie, ze "zastania" ;)
    Dlatego wlasnie pytam o to. Ponoc oni chcieli zeby ten kabaret wystapil
    podczas tego eventu.

    > Kłamią lub są głupcami. W tym wypadku lub = i :)

    Ja to wiem od dawna, ale to, ze ktos jest klamca czy glupcem nie znaczy,
    ze od czasu do czasu nie moze miec racji czy mowic prawdy, dlatego
    chcialem sie dowiedziec jak to wyglada od strony prawnej.

    pzdr. jijomo

  • 13. Data: 2008-02-25 17:08:52
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > OK, a teraz wyciąg z prawa autorskie i sam sobie wyrobisz zdanie o
    > poziomie naszych polityków:

    Skomplikowane to wszystko :)
    Dzieki.

    pzdr. jijomo

  • 14. Data: 2008-02-25 17:10:40
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > To nie jest możliwie bo poltycy się do tego nie przyznają i jak już
    > wcześniej powiedziałem zawsze kłamią, a więc nie mogą powiedzieć prawdy.

    Ja bym raczej powiedzial, ze dla nich nie ma znaczenia czy to, co mowia
    jest prawda czy nie, ale czy jest dla nich korzystne, czy nie. Czasami
    zdarza sie, ze przypadkiem jakis fakt jest dla jakiegos polityka
    korzystny i jednoczesnie jest prawdziwy, wiec nie mozna powiedziec, ze
    "politycy zawsze klamia".

    pzdr. jijomo

  • 15. Data: 2008-02-25 17:13:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Nie aż tak bardzo. VaGla dobrze o tym napisał:
    http://prawo.vagla.pl/node/7727

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 16. Data: 2008-02-25 17:55:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie aż tak bardzo. VaGla dobrze o tym napisał:
    > http://prawo.vagla.pl/node/7727

    A ten vagla przeczytał ten art. 29 o którym pisze? Chyba nie. W Polsce
    nie jest dozwolone dowolne cytowanie tylko w ściśle określonych
    przypadkach i akurat polityka do nich nie należy.
    A i prawa autorskie do przeróbki też istnieją - art. 2 ust. 1.
    Według mnie PiS dał ciała ....

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 17. Data: 2008-02-25 17:56:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jijomo pisze:

    > korzystny i jednoczesnie jest prawdziwy, wiec nie mozna powiedziec, ze
    > "politycy zawsze klamia".

    Pokaż polityka który mówi prawdę :)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 18. Data: 2008-02-25 18:57:09
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    JKM ?
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2008-02-25 18:58:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:

    > JKM ?

    Nie nazwałbym go politykiem, tylko publicystą.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 20. Data: 2008-02-25 19:10:29
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Biorąc pod uwage, że JKM był posłem i to on zgłosił słynna ustawę lustracyjną za
    rządów Olszewskiego, nazwałbym JKM
    jednak politykiem.
    A jesli polityk potrafi się utrzymac z innego zajęcia, to bardzo dobrze - właściwie
    to powinien być warunek...
    JaC

    -----