  • 1. Data: 2008-02-25 14:01:27
    Temat: Pełnomocnictwo dla małżonka
    Od: Buster <r...@g...com>

    Witam.
    Takie pytanko mam. Wiadomo, że gdy jedno z małżonków prowadzi DG, to
    nie może zatrudnić swojej żony/męża, tylko może ona/on współdziałać,
    jako małżonek współpracujący, i jest to de facto jakby wspólnik. A co
    się dzieje, gdy jedno z małżonków prowadzi DG i wystawia drugiemu
    pełnomocnictwo na okoliczność reprezentowania przed US, ZUS itp.???

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2008-02-25 18:31:46
    Temat: Re: Pełnomocnictwo dla małżonka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Buster wrote:

    > Witam.
    > Takie pytanko mam. Wiadomo, że gdy jedno z małżonków prowadzi DG, to
    > nie może zatrudnić swojej żony/męża,

    :O
    A ten zakaz to niby skąd??
    Oczywiście, może zatrudnić!
    Tylko:

    > tylko może ona/on współdziałać, jako małżonek współpracujący, i jest to de facto
    jakby wspólnik.

    No właśnie.
    Jeśli małżonek ma z przedsiębiorcą zawartą jakąś umowę, np. o pracę,
    cywilnoprawne zlecenie itp. - to umowę ma (i np. do sądu pracy
    może iść o należny urlop :>), ale DLA PODATKÓW oraz DLA ZUS
    jest traktowany jako osoba współpracująca (i tyle).
    Od tego nie przestaje być pracownikiem :)

    > A co
    > się dzieje, gdy jedno z małżonków prowadzi DG i wystawia drugiemu
    > pełnomocnictwo na okoliczność reprezentowania przed US, ZUS itp.???

    Ha... może tak: czy takie samo pełnomocnictwo można wystawić
    np. biuru rachunkowemu, inaczej mówiąc czy to nie będzie
    *usługa*?
    Ciekaw jestem, czy były spory z ZUSem na takie przypadki (i jak się
    skończyły przed NSA).

    pzdr, Gotfryd