  • 21. Data: 2004-09-18 19:06:04
    Temat: Re: Ksiadz, nagrobek i 10%
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik Artur Ch. napisał:

    > Wyrok prawomocny, ani proboszcz ani kuria nie kwapi się z wypłatą
    > odszkodowania - bo w tej klice i tak nie ma sprawiedliwości.

    A u was biją Murzynów.

  • 22. Data: 2004-09-18 19:22:35
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    wiadomości news:cii0ut$2862$3@news2.ipartners.pl...

    > A u was biją Murzynów.

    :)))))))

    --
    JOHNSON :)

  • 23. Data: 2004-09-21 10:41:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Sep 2004, CR wrote:
    [...]
    >+ jest to kwota ok 600zl/20lat - to chyba cos jest.(rodzaj
    >+ czynszu... za bycie tam).

    Zgoda.

    >+ wykorzystywanie tego kawalka ziemi(na ktorej jest pomnik)
    >+ zalezne jest od ciebie

    Zgoda.

    Mam pytanie: jest sobie właściciel lokalu na parterze.
    Czy widzisz przeszkodę w ustaleniu czynszu "na sklep" w taki
    sposób: "to zapłaci mi Pan 350 zł opłaty stałej co by mi na
    podatek starczyło a do tego 1% obrotu oraz 5% dochodu policzonego
    tak jak dla podatku" - jest coś nie tak ?
    K.C. wymaga "kwoty umówionej" - jest umowa, pasuje...
    Owszem, *zależy od wykorzystania* przedmiotu najmu.
    Jakiś przepis zabrania ?

    [...]
    >+ to powinno sie ustalic kwote, a nie uzalezniac oplaty od m.in
    >+ zasobnosci majatkowej [ceny pomnika].

    Może od "zasobności" byłoby nieelegancko, ale to jest raczej
    "od obrotu" jak w przykładzie "na sklep" ! :]
    Do tego ile majątku ma właściciel sklepu nic nie mamy - ale
    do obrotów w najmowanym sklepie i owszem...

    To tak "na zimo" i bez wnikania czy komu "pomnik" potrzebny
    i czy cmentarz a sklep to jedno... sam czynsz o którym piszesz
    rozważam...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2004-09-21 15:04:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 21 wrz o godzinie 12:41, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    >+ napisał(a):
    [...]
    >+ > Czy widzisz przeszkodę w ustaleniu czynszu "na sklep" w taki
    >+ > sposób:
    [...]
    >+ Lubisz się tak chwalić swoimi księgami i rejestrami, PITami??

    Bynajmniej.
    Co nie znaczy że wybranym kontrahentom nie ujawniam uzgodnionych
    informacji (z zastrzeżeniem poufności rzecz jasne). Rzeczony
    przykładowy sklepikarz może wynając ale nie musi...
    Tak BTW: głupiej umowy z Makro Cash nie załatwisz nie pokazując
    *którejś* deklaracji podatkowej.

    >+ Chyba w jakiś sposób ten właściciel lokalu który wydzierżawia Ci sklep

    Nie grozi :)

    >+ musi
    >+ mieć wgląd do nich, by w *prawidłowy* sposób wyliczyć opłatę za dzierżawę

    *Jeślibym* handlował i *chciał* na tych warunkach wydzierżawić
    lokal - to owszem, trzeba by ustalić warunki.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-09-21 17:16:51
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    napisał(a):

> [...]
    > tak jak dla podatku" - jest coś nie tak ?

    Lubisz się tak chwalić swoimi księgami i rejestrami, PITami??
    Chyba w jakiś sposób ten właściciel lokalu który wydzierżawia Ci sklep musi
    mieć wgląd do nich, by w *prawidłowy* sposób wyliczyć opłatę za dzierżawę
    ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 26. Data: 2004-09-21 20:03:21
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Artur Ch. wrote:

    > Czyż to nie powinno być opłacane z opłat /czynszu?/ wnoszonych
    > okresowo? Logicznie powinno - bo wtedy jest sprawiedliwie - czy to
    > "normalny" grób czy też od kogoś majętnego extra nagrobek. Opłata
    > jest taka sama.
    > Dlaczego niby ma ponosić większe koszty ktoś kto chce swojemu
    > bliskiemu /na przykład/ wystawić taki extra nagrobek? Dlaczego on ma
    > płacić więcej niż taki sam objętościowo zwykły grób?

    A dlaczego np. jak sprzedajesz samochód to opłacasz opłate skarbową
    obliczaną od wartości samochodu,- sprzedaz samochodu czy drogiego, czy
    taniego jest taka sama czynnością.
    A dlaczego np. najczęściej prowizje handlowe ustalane są jako pewien procent
    od transakcji,- przecież często przy małym kontrakcie narobić się trzeba
    więcej, niż przy dużym. Itp, itd.
    Przykładów można przytoczyć wiele,- proboscz, jako reprezentant właściciela
    legalnie taki sobie wybrał model zbierania opłat, zgodny zresztą zlewicowa
    zasadą, że niechaj zamożny płaci więcej, niż biedny.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 27. Data: 2004-09-22 06:01:32
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 21 wrz o godzinie 22:03, na pl.soc.prawo, PAweł napisał(a):

    > A dlaczego np. jak sprzedajesz samochód to opłacasz opłate skarbową
    > obliczaną od wartości samochodu,- sprzedaz samochodu czy drogiego, czy
    > taniego jest taka sama czynnością.

    Ale jak płacisz _czynsz_ za mieszkanie to nie ma znaczenia że pani Krysia z
    '9' zarabia miesięcznie 800 na rękę a Pan karol z "12" zarabia 9 tys na
    rękę - oboje płaca czynsz w wysokości adekwatnej do najmowanego metrażu a
    nie według zasobności portfela. Czy to jest niezgodne ze współżyciem
    społecznym?

    Zresztą sukienkowi to i tak są ponad prawem, morderca z prawomocnym
    wyrokiem /wyjeżdza/ na urlop sobie, ponieważ sąd w pierwszej instancji był
    popełnił czeski błąd w dacie jego urodzenia, więc o takie drobiazgi jak
    wyrywanie kasy z kieszeni parafian chyba nawet nie powinno stanowić tematu
    ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423