  • 251. Data: 2019-04-28 17:25:22
    Temat: Re: Kryptowaluta
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 17:07:40 +0200, u2 napisał(a):

    > ale ja ciebie do niczego nie przekonuję, nawet nie wykazuję nawet twojej
    > tezy,
    Mojej?

    > chcesz to ją obalaj, good luck:))))))))))

    Ja mam obalać?

    Ciężar dowodu spoczywa na wywodzącym tezę...
    To TY twierdzisz, że "BTC to piramida" i "oszustwo"...
    Zatem czekamy...
    aż wskażesz (i udowodnisz, że istnieje) miejsce
    w którym zaczyna się schemat Ponziego.

  • 252. Data: 2019-04-28 17:41:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To samo dotyczy wszystkich innych walut, w tym "normalnych". Jeśli
    > kurs jakiejś waluty rosnie, tracą relatywnie wszyscy posiadacze
    > innych walut. Zjawisko normalne i niewymagające dochodzenia. Co
    > innego jeśli zastanowimy się *dlaczego* nastąpiła zmiana kursów.
    > Niektóre powody są ścigane z mocy prawa. Ściganie realizują
    > instytucje nadzoru bankowego czy giełdowego.

    No i do tego zmierzam jednocześnie zauważając, że wzrost o kilka tysięcy
    procent normalny i samoistny nie jest :-)

  • 253. Data: 2019-04-28 18:59:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2019 17:41:22 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > No i do tego zmierzam jednocześnie zauważając, że wzrost o kilka tysięcy
    > procent normalny i samoistny nie jest :-)

    Zapewne chciałeś powiedzieć raczej "celowy", czyli że za nim stał
    człowiek lub organizacja spekulująca BTC. Czyli wyznajesz teorię
    spiskową. Ja nie jestem tego zdania. Wykładniczy wzrost kursu wskazuje
    raczej na samoistny proces, napędzany chęcią spekulacji wszystkich
    użytkowników BTC. Jak poszukać, znajdzie się przykłady wykładniczego
    wzrostu cen dóbr rzadkich (z ciekawszych - J. London i ceny jajek na
    Yukonie za gorączki złota:).
    Przy celowym działaniu człowieka obserwowalibyśmy schodkowy wzrost
    kursu.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 254. Data: 2019-04-28 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No i do tego zmierzam jednocześnie zauważając, że wzrost o kilka
    > tysięcy procent normalny i samoistny nie jest :-)

    No ale przeciez to tez jest jasne dlaczego tak sie dzieje...
    BTC jest nowe, jedyne w swoim rodzaju, jedyne które dało juz stosunkowo
    długa rekojmie zaufania i stąd wzrost.
    Czy on jest naturalny? Naprawde nie potrafimy sobie wyobrazic ze coś
    jedynego w swoim rodzaju moze tyle kosztowac?

    Wezmy takiego iphona. Ile kosztuje jego wyprodukowanie? 20% wartosci w
    sklepie? Wezmy jakies dzieła artystyczne... Ba, wezmy samochody... Ile
    kosztuje wyprodukowanie auta w stosunku do jego ceny w sklepie? 40%?

    Przeciez wzrost ceny wynika w duzej mierze z popytu a jezeli ten popyt i
    podaz sa jakos nieuczciwie kształtowane to czy gdzies postawiono zarzuty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 255. Data: 2019-04-28 19:14:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Yukonie za gorączki złota:).
    > Przy celowym działaniu człowieka obserwowalibyśmy schodkowy wzrost

    Może mam zboczenie zawodowe.

  • 256. Data: 2019-04-28 21:21:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 17:25, dantes pisze:
    > Ciężar dowodu spoczywa na wywodzącym tezę

    ja twierdzę, że to oszustwo, za realne pieniądze nabywca otrzymuje
    para-walutę, jak byś nie ubierał w piękne słówka czym ta para-waluta
    jest lub nie jest:)

    w dodatku zostawiam tobie wolną wolę, chcesz kupuj, nie chcesz nie kupuj:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 257. Data: 2019-04-28 22:03:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.04.2019 o 21:21, u2 pisze:

    > ja twierdzę, że to oszustwo, za realne pieniądze nabywca otrzymuje
    > para-walutę, jak byś nie ubierał w piękne słówka czym ta para-waluta
    > jest lub nie jest:)

    Wiesz, że nie do końca masz rację. Ludzie kupują różne dziwne rzeczy i
    akurat BTC nie jest szczególnie dziwniejszy. Dla mnie problemem jest ta
    cała otoczka. Udowadnianie, że niby wartość BTC wynika ze zużycia prądu
    do komputerów, które je wykopują. Albo przekonywanie, że to jest
    wynikiem naturalnego wzrostu kursu.

    > w dodatku zostawiam tobie wolną wolę, chcesz kupuj, nie chcesz nie kupuj:)

    Toteż warto przestrzegać, natomiast każdy ma swój rozum., Pewnie
    niektórzy na tym zarobią, ale reszta musi stracić to, co zarobią Ci
    nieliczni.

  • 258. Data: 2019-04-28 23:08:05
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > cała otoczka. Udowadnianie, że niby wartość BTC wynika ze zużycia prądu
    > do komputerów, które je wykopują. Albo przekonywanie, że to jest

    ale ja nikomu nie zabraniam wydawać realnych pieniędzy na BTC, dopiero
    mocno oszukani zwrócą się do wymiaru ścigania, że zostali oszukani, jak
    ktoś kupi za 15 PLN 6 uBTC ulegając dla zachcianki syna, który chce
    kupić zajefajną gierkę komputerową, to nie będzie czuł się oszukany:)

    > Toteż warto przestrzegać, natomiast każdy ma swój rozum., Pewnie
    > niektórzy na tym zarobią, ale reszta musi stracić to, co zarobią Ci
    > nieliczni.

    transakcje BTC są anonimowe, nikt nie sprawdzi kto jest właścicielem BTC
    wiec jest to idealne narzędzie do prania brudnych pieniędzy:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 259. Data: 2019-04-29 01:20:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-27, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Poniekad tak dziala ten system, wiec to zaden zarzut.

    > Kwitek sie tak latwo nie zepsuje, jak np twardy dysk :-)
    >
    > No i bylo jeszcze monety
    > https://www.theverge.com/2013/12/13/5207256/casasciu
    s-maker-of-shiny-physical-bitcoins-shut-down-by-trea
    sury

    > Tzn te monety ciagle sa na rynku ... ale na jakiej zasadzie dzialaja ?

    Mike Caldwell, the man who designed a set of collectible coins with
    Bitcoin keys hidden inside, has shut down his business after receiving a
    letter from the government.

    Pewnie na zasadzie karty zdrapki do doładowania telefonu :) Ciekawe, czy
    jakby to była właśnie karta zdrapka to by tez podpadło...

    The Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN), a branch of the
    Treasury Department, informed him last month that minting physical
    bitcoins qualifies him as a money transmitter business, which means he
    needs to register at the federal level and probably get state licenses
    too.

    --
    Marcin

  • 260. Data: 2019-04-29 01:27:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-28, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Ja tylko mowie ze tak samo jak wartosc bitcoina to nie jest ten wydruk
    > tylko coś co on potwierdza, tak samo wartoscia banknotu nie jest wartosc
    > swistka a to co on sobą reprezentuje.

    Tak to by było gdyby ten świstek zawsze miał swojego gwaranta (np. złoto
    w jakimś skarbcu centralnym). Pod tym względem można się zastanawiać co
    dla BTC będzie tym gwarantem a co banknotem.

    --
    Marcin