  • 11. Data: 2004-08-15 14:02:13
    Temat: Re: Kruk inkaso i kanary
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > W lipcu zeszlego roku jechalem sobie autobusem i zlapaly mnie kanary

    1. Złapali Cię kontrolerzy
    2. Widocznie mieli powód - za przejazdy się płaci...

    > Mniejsza z tym czy slucznie czy nie slusznie, bo odwolywanie sie w ich
    > firmie oczywiscie nie dalo rezultatow.

    Dlaczego mniejsza z tym? Może niektórzy chcieliby wiedzieć na jakiej to
    podstawie się odwoływałeś i co nie tak zrobili kontrolerzy?

    > Koperte otworzylem 7 sierpnia tak ze juz po terminie wplaty.
    > Co robic w tej sytuacji?
    > List przyszedl zwykla poczta, nie byl polecony, tak ze troche dziwne ze w
    > okresie urlopowym daja takie krotkie terminy.
    > Czy wogole sie tym przejmowac i probowac zalatwic przedluzenie terminu?

    Widać jakaś mało profesjonalna firma, łagodnie mówiąc. Ja bym spróbował
    przeczekać - być może równie "profesjonalnie" wygląda u nich windykacja
    sądowa i żadnego pozwu nie skierują. W Jaworznie np. działa firma
    windykacyjna ściągająca opłaty dodatkowe wystawione przez działającą tam
    niegdyś firmę kontrolerską - szukają frajerów wysyłając ponaglenia po 2-3
    latach od daty przejazdu, podczas gdy przedawnienie wynosi rok.

    > Czy faktycznie uzyskaja wyrok sadowy na te 430zl?

    Jest to całkiem możliwe - 130 zł opłaty dodatkowej, ze 100 kosztów procesu,
    komornik zdziera przynajmniej 160 ztcw...z tym że oczywiście egzekucja
    komornicza nie następuje tak od razu - najpierw przychodzi nakaz zapłaty z
    sądu.

    > Dodam, ze jest to pierwszy i jedyny mandat na moim koncie, a na dodatek
    nie
    > poczuwam sie do winy.

    Dlaczego się nie poczuwasz? A to czy pierwszy, czy piąty nie ma tu żadnego
    znaczenia.

    pdr
    Olo

  • 12. Data: 2004-08-15 14:04:03
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Czyli jest jeszcze 2 miesiace czasu. Zdaza wniesc sprawe do sadu.

    Teoretycznie wystarczy kilka minut by wnieść sprawę do sądu. Pytanie tylko
    czy w ogóle mają taki zamiar...

    pdr
    Olo

  • 13. Data: 2004-08-15 14:04:46
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Odpisz im, że nie wiesz o co chodzi i niech Ci przyślą przynajmniej
    > kserokopię tego protokołu no i koniecznie cesję albo pełnomocnictwo do
    > działania w imieniu MPK.

    Niebardzo wiem co by to niby miało dać...

    pdr
    Olo

  • 14. Data: 2004-08-15 14:07:37
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > komornik - 15 %

    A nie przypadkiem 15%, ale nie mniej niz....? Ciągle mi się po głowie
    kołacze te 160zł, nie wiem czemu...

    pdr
    Olo

  • 15. Data: 2005-09-08 21:43:56
    Od: kYno<c...@o...pl>

    Mnie w sumie 2.09.'05 również dorwały kanary ale to już nie mój npierwszy raz, a
    ściśle mówiąc 4 no i nic bym sobie z tego nie robił ale moja mamuśka znalazłą
    owy mandat i zaczęła się głowić co zrobić nie chce płacić ale np w tej chwili
    przeszperuje papierzyska i czegoś szuka, nie wiem czy jej powiedzieć żę to nie
    mój pierwszy "free-ride" ale nie w tym rzecz, bo w roku 2003 w bodajże
    październiku na linii 35 zostałem spisany 1 raz i zazwyczaj po 1, 3 miesiacach
    przychodzi pismo z właśnie wymienionego kruka a ja nic nie dostawałęm, następnie
    dnia chyba 3.01.2004 również zostałem przyłapany na darmowym kożystaniu z usług
    komunikacji miejskiej na linii 0a "kontroler" nie wpisał wtedy daty więc wg
    prawa jest on nie ważny lecz po okredie bodajże ponad 3 miesięcy dostałem
    wezwanie do zapłaty z Kruka i o dziwo spodziewałem się wezwania z października a
    tu było wezwanie ze stycznia z ową datą ale jak ja mam w domu kopję mandatu na
    której nie widnieje data więc mogę chyba podważyć ten mandat i jest to jedno
    moje pytanie. A drugim jest to czy to prawda że dopiero 3 przejazdy bez ważnego
    biletu są wykroczeniem gdyż tak przynajmniej pisze z tyłu listu który dostałęm
    od Kruka bo jeśli tak to w sumie mogę powiedzieć że jedynym mandatem jaki mam
    słusznie nałożony byłby ten ostatni z dnia 2.09.2005 o ile oczywiście przyjdzie
    pismo z Kruka =). Proszę o rozjaśnienie mnie w tej sprawie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2005-09-08 22:18:02
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

    > A nie przypadkiem 15%, ale nie mniej niz....? Ciągle mi się po głowie
    > kołacze te 160zł, nie wiem czemu...

    To prawda - 15% ale nie mniej niż chyba 192 zł.

  • 17. Data: 2005-09-09 08:26:23
    Od: qoofel<q...@o...pl>

> [...]
    > słusznie nałożony byłby ten ostatni z dnia 2.09.2005 o ile oczywiście przyjdzie
    > pismo z Kruka =). Proszę o rozjaśnienie mnie w tej sprawie.

    zajrzyj tutaj. moj przypadek :] http://pomocprawna.info/usenet_read.html?
    46,171487,171487

    jazda na gape moze stac sie wykroczeniem po spelnieniu znamion czynu
    nazywanego "szalbierstwem" - art 121 kodeksu wykroczen, czyli 3 raz w ciagu
    roku.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 18. Data: 2005-09-09 08:33:17
    Od: qoofel<q...@o...pl>

    ja mam mandat bodajze z czerwca 2003r
    z Kruka pierwsze pismo dostalem na poczatku wrzesnia 2003r z kosmiczna suma.
    zaczalem szukac i znalazlem ze po roku moga mnie pocalowac gdzies. nastepne
    pismo dostalem dopiero pod koniec sierpnia 2005r !! ale juz z Biura
    detektywistycznego KRUK. nie zamierzam placic chociaz kwota jaka widnieje na
    wezwaniu to tylko ~153 zl czyli mandat plus odsetki.
    na Twoim miejscu bym olal i czekal jeszcze te 2 miesiace na przedawnienie.

    zajrzyj na ten temat, dyskusja o moim przypadku wraz z artykulami i
    uzasadnieniem.

    pzdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2005-09-10 10:12:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    A drugim jest to czy to prawda że dopiero 3 przejazdy bez ważnego
    > biletu są wykroczeniem gdyż tak przynajmniej pisze z tyłu listu który
    > dostałęm
    > od Kruka

    z kw "Kto ....(...) ... po raz trzeci w ciagu roku (...)"

    P.