  • 31. Data: 2003-07-28 19:45:59
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    kozystajac z obecnosci specjalisty mam dwa pytania:

    1. mieszkam w warszawie i czesto jezdze metrem. w przeciwienstwie do
    autobusow i pociagow wazny bilet trzeba juz miec na stacji. widzialem pare
    razy sytuacje, ze ludzik sobie biegl do wagonu metra bo juz brzmial sygnal o
    zamykaniu drzwi (juz abstrachuje od tego ze jest zakaz wsiadania po sygnale)
    i w tym momencie podszedl do niego kontroler, zatrzymal go i sprawdzil czy
    osobnik bilet posiada. w tym czasie oczywiscie metro mu ucieklo. moje
    pytanie brzmi: czy taki ludzik, bedac na peronie i bedac poproszonym o bilet
    moze wejsc do wagonu metra w obawie przed tym azeby mu nie uciekl, i dopiero
    tam okazac wazny bilet i ewentualne uprawnienia do znizek? jest to pytanie
    czysto teoretyczne bo metro jezdzi co 5-6 minut a w godzinach szczytu
    czesciej i spoznienie sie na jedno raczej tragedii nie czyni.

    2. piszac pierwsze pytanie zapomnialem jakie mialo byc to drugie :))) jak
    sobie przypomne to napisze.

    pozdro, GT!

  • 32. Data: 2003-07-28 19:48:34
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    scream <s...@...pl> podrapal sie po glowie i stwierdzil:

    > robisz to wbrew prawu
    > ja po prostu bym Cie wypchnął przez otwarte drzwi, a wiedz ze jestem
    > duzy i silny :) a na chodniku to sobie mozesz sprawdzac..... :)

    No to sprobuj popchnac kontrolera, ktory w tym momencie z czystym sumieniem
    moze zastosowac wobec ciebie sile fizyczna w ramach dozwolonej obrony
    koniecznej.

    A wiec to samo...

    pozdr
    eMeM

  • 33. Data: 2003-07-28 19:50:01
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > robisz to wbrew prawu
    > ja po prostu bym Cie wypchnął przez otwarte drzwi, a wiedz ze jestem
    > duzy i silny :) a na chodniku to sobie mozesz sprawdzac..... :)

    Niejeden juz probowal, ale wowczas to ja Ci mogę nawet po ryju naklasc, bo
    pierwszy mnie zaatakowales i jest to moja samoobrona :-)

    > rozmnożysz sie na zawołanie? W takim przypadku tez sie przepchne
    > uzywajac sily i rozpychajac sie lokciami ;)

    Nie rozmnoze sie - podalem inny przyklad, zupelnie z sufitu, rzekomego
    "ograniczenia Twojej wolnosci" Moze i bys sie rozepchal, ale moze tez
    trwaloby to zbyt dlugo i kierowca zdazylby zwyczajnie odjechac.

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 34. Data: 2003-07-28 19:55:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > czysto teoretyczne bo metro jezdzi co 5-6 minut a w godzinach szczytu
    > czesciej i spoznienie sie na jedno raczej tragedii nie czyni.

    Hmmm to są takie czysto warszawskie, powiedzialbym niuanse, bo nigdzie
    indziej w kraju nie ma metra, a zatem nie ma mozliwosci dokonywania kontroli
    biletow poza pojazdem.
    Nie chcialbym Cie wprowadzic w blad, bo oczywiscie nie znam regulaminu
    kontroli ZTM Warszawa, ale wydaje mi się, ze w opisanej sytuacji pasazer jak
    najbardziej ma prawo wsiąść do wagonu metra, zas kontroler chcąc sprawdzic
    waznosc biletu powinien wsiąść razem z nim i tam zakonczyc czynnosci.
    Analogicznie jak w kontrolowanym przeze mnie tramwaju stojący pasazer ma
    pelne prawo przejsc do innej częsci tramwaju, gdzie jest np. wolne miejsce
    siedzące, po to by sobie usiąść i spokojnie znalezc bilet w torbie. Sądzę
    zatem, ze o ile pasazer nie zamierza opuscic rejonu objętego kontrolą celem
    jej uniknięcia, ma pelne prawo przemieszczania się, co kontroler chcący
    sprawdzic bilet powinien czynic wraz z nim.

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 35. Data: 2003-07-28 19:56:32
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    > Niezupelnie. Nie wypuszcze Cie, dopoki z tego dokumentu w Twojej lapce nie
    > odpisze wszystkiego co mi jest potrzebne. Pisalem o sytuacji, w ktorej to
    ja
    > mam ten dokument :-)

    duzo piszesz o swoim tajemniczym sposobie na to azeby nie uzywajac sily ani
    przemocy nie pozwolic wyjsc bandycie (tego co okrada przewoznika). ciekawi
    mnie szalenie jaki jest to sposob. na mysl mi przychodza jedynie duuuuza
    charyzma i umiejetnosc wywierania wplywu oraz umiejetnosc wmurowywyanie sie
    w schodki autobusu (wymaga duza budowa ciala) i robienie za zywa sciane.

    pozdro, GT!

  • 36. Data: 2003-07-28 19:58:47
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Maciej Makula napisał:
    > No to sprobuj popchnac kontrolera, ktory w tym momencie z czystym sumieniem
    > moze zastosowac wobec ciebie sile fizyczna w ramach dozwolonej obrony
    > koniecznej.

    obrona konieczna? czyś Ty na głowe upadł człowieku?
    poczytaj sobie ustawe o obronie koniecznej (jakos inaczej sie nazywa) i
    nie gadaj mi tu bzdur

    Obrona konieczna przy wysiadaniu z autobusu.. Śmiechu warte.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 37. Data: 2003-07-28 19:59:39
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    sie
    > w schodki autobusu (wymaga duza budowa ciala) i robienie za zywa sciane.

    Doprawdy nic w tym tajemniczego, jestem ponoc wysoki choc mam raczej srednią
    budowę ciala. Na prawdę wystarczy odpowiednio stanąć, zeby delikwent
    zwyczajnie nie dostal sie w poblize drzwi.

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 38. Data: 2003-07-28 20:00:56
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > Niejeden juz probowal, ale wowczas to ja Ci mogę nawet po ryju naklasc, bo
    > pierwszy mnie zaatakowales i jest to moja samoobrona :-)

    no niestety, to nie jest samoobrona tylko wtedy to będzie napaść :) Ja
    będe próbował Cie ominąć, ewentualnie przejde do drugiego wyjścia gdzie
    Ciebie nie ma.. Samoobrone to raczej ja moge zastosować, jako że nie
    chcąc wypuścić mnie z autobusu popełniasz przestepstwo czasowego
    ograniczenia wolności - wiedziałes o tym?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 39. Data: 2003-07-28 20:04:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > nie gadaj mi tu bzdur
    >
    > Obrona konieczna przy wysiadaniu z autobusu.. Śmiechu warte.

    Nie przy wysiadaniu z autobusu tylko przy popchnięciu/uderzeniu/whatever.
    Sugerujesz ze mozna kogokolwiek bezkarnie trącac a ten nie ma prawa się
    obronic?

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 40. Data: 2003-07-28 20:05:30
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > Nie przy wysiadaniu z autobusu tylko przy popchnięciu/uderzeniu/whatever.
    > Sugerujesz ze mozna kogokolwiek bezkarnie trącac a ten nie ma prawa się
    > obronic?

    nie, mówie tylko, że jak będe chciał wysiąść z autobusu, to nie masz
    prawa mi tego zabronić ani utrudnić w jakikolwiek sposób bo jest to
    działanie bezprawne i kwalifikuje sie do sądu

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl