  • 41. Data: 2003-07-28 20:12:41
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    scream <s...@...pl> podrapal sie po glowie i stwierdzil:

    > obrona konieczna? czyś Ty na głowe upadł człowieku?
    > poczytaj sobie ustawe o obronie koniecznej (jakos inaczej sie nazywa)
    > nie gadaj mi tu bzdur

    Jak mi podeslesz Dz.U. w ktorej znajde taka ustawe, to bardzo chetnie...
    Jezeli zatakujesz kontroelra (uzyjesz wobec niego sily fizycznej), ktory po
    prostu stal w autobusie i wzywal cie do pozostania w pojezdzie, to ty
    bedziesz mial klopoty a nie on. W takies sytuacji kontroler ma pelne prawo
    do obrony swojej osoby.

    > Obrona konieczna przy wysiadaniu z autobusu.. Śmiechu warte.

    Tak. Bo obrone konieczna mozesz zastosowac i w autobusie, na ulicy i w
    warzywniaku. Jezeli tylko zajdzie taka potrzeba.

    pozdr
    eMeM

  • 42. Data: 2003-07-28 20:15:09
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > nie, mówie tylko, że jak będe chciał wysiąść z autobusu, to nie masz
    > prawa mi tego zabronić ani utrudnić w jakikolwiek sposób bo jest to
    > działanie bezprawne i kwalifikuje sie do sądu

    A kto powiedzial ze ja Ci cokolwiek utrudniam? Ja sobie tylko stoję, a rurki
    tez się mam prawo trzymac zeby nie upasc :-)

    pdr
    Olo

  • 43. Data: 2003-07-28 20:17:27
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > no niestety, to nie jest samoobrona tylko wtedy to będzie napaść :)

    Zaznaczam, ze Ty sam caly czas piszesz, ze zamierzasz na mnie napasc, a nie
    ja na Ciebie. Ja sie tylko bronię.

    > Ja
    > będe próbował Cie ominąć,

    Nie uda Ci się, zapewniam.

    > ewentualnie przejde do drugiego wyjścia gdzie
    > Ciebie nie ma..

    Proszę bardzo, zanim do niego dotrzesz, będzie juz zamknięte. Nie mowiąc juz
    o tym, ze przy owym wyjsciu moze stac inny kontroler.

    > Samoobrone to raczej ja moge zastosować, jako że nie
    > chcąc wypuścić mnie z autobusu popełniasz przestepstwo czasowego
    > ograniczenia wolności - wiedziałes o tym?

    Czy ja kogokolwiek nie chcę wypuszczac? Powtorzę raz jeszcze - ja sobie
    tylko stoję.
    ;-)

    pdr
    Olo

  • 44. Data: 2003-07-28 20:25:05
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Zgodnie z Prawem Przewozowym pasazer zobowiazany jest oczekiwac w pojezdzie
    > do czasu zakonczenia czynnosci zwiazanych z kontrola - np. przybycia
    > policji. Z reszta ja wcale nie musze stosowac wobec pasazera zadnej sily ani
    > srodkow przymusu zeby pozostal w pojezdzie.

    Obowiązek pasażera oczekiwania w pojeździe do czasu zakończenia kontroli
    nie jest równoznaczny z prawem kontrolera do zatrzymania pasażera.
    Analogicznie, obowiązek kontrolera wylegitymowania się stosownym
    dokumentem przed podróżnym jeśli tego zarząda, nie daje podróżnemu prawa
    dania kantrolerowi w mordę i zabrania legitymacji służbowej /
    identyfikatora, jeśli kontroler odmówi zrobić to dobrowolnie.

    Ustawa Prawo przewozowe na którą się powołujesz wyraźnie mówi, że masz
    prawo zwrócić się do policji w celu ustalenia tożsamości podróżnego bez
    ważnego biletu, nie daje Cie jednak w żadnym punkcie prawa do
    ograniczenia wolności pasażera.

    Pozdrawiam

    PS: Zostawiaj wrotki, bo czasami ciężko się zorientować z kim dyskutujesz.

    Czarek Gorzeński

  • 45. Data: 2003-07-28 20:25:12
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    > no niestety, to nie jest samoobrona tylko wtedy to będzie napaść :) Ja
    > będe próbował Cie ominąć, ewentualnie przejde do drugiego wyjścia gdzie
    > Ciebie nie ma.. Samoobrone to raczej ja moge zastosować, jako że nie
    > chcąc wypuścić mnie z autobusu popełniasz przestepstwo czasowego
    > ograniczenia wolności - wiedziałes o tym?

    co nadal nie zmienia faktu, ze jestes winien oplaty na rzecz przewoznika.

    pozdrawiam, GT!

  • 46. Data: 2003-07-28 20:30:08
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > A kto powiedzial ze ja Ci cokolwiek utrudniam? Ja sobie tylko stoję, a rurki
    > tez się mam prawo trzymac zeby nie upasc :-)

    No przy takiej argumentacji to pasażer niechcący może się potknąć i
    niechcący przyłożyć Ci upadając, po czym spokojnie wysiąść z autobusu.
    Równie naciagane jak Twoja wersja.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 47. Data: 2003-07-28 20:32:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > dania kantrolerowi w mordę i zabrania legitymacji służbowej /
    > identyfikatora, jeśli kontroler odmówi zrobić to dobrowolnie.

    Jakos niebardzo doszukuję się analogii...

> [...]
    > prawo zwrócić się do policji w celu ustalenia tożsamości podróżnego bez
    > ważnego biletu, nie daje Cie jednak w żadnym punkcie prawa do

    A ja juz kilkakrotnie pisalem, ze jestem w stanie tak to zrobic, ze nikt
    mnie nie oskarzy o ograniczenie wolnosci bo zwyczajnie nie bedzie mial ku
    temu podstaw.

    pdr
    Olo

  • 48. Data: 2003-07-28 20:33:39
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > No przy takiej argumentacji to pasażer niechcący może się potknąć i
    > niechcący przyłożyć Ci upadając, po czym spokojnie wysiąść z autobusu.
    > Równie naciagane jak Twoja wersja.

    A ja wowczas niechcący obiję mu facjatę tak, ze przez tydzien na oczy nie
    przejrzy, argumentując, ze autobusem szarpnęlo, albo posliznąl się na mydle.
    Poza tym jak myslisz, komu uwierzą? Cwaniaczkowi bez biletu czy
    kontrolerowi?

    pdr
    Olo

  • 49. Data: 2003-07-28 20:44:59
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > A kto powiedzial ze ja Ci cokolwiek utrudniam? Ja sobie tylko stoję, a rurki
    > tez się mam prawo trzymac zeby nie upasc :-)

    jeśli będziesz sobie tak stał, a ja przez to nie będe mógł wysiąść, to
    popełniasz przestępstwo ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 50. Data: 2003-07-28 20:47:32
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > A ja wowczas niechcący obiję mu facjatę tak, ze przez tydzien na oczy nie
    > przejrzy, argumentując, ze autobusem szarpnęlo, albo posliznąl się na mydle.

    Wiesz, to już zależy od stosunku sił Ty - on. Ja chciałem tylko
    zauważyć, że Twoja argumentacja "tylko sobie stoję" jest OKDR.

    > Poza tym jak myslisz, komu uwierzą? Cwaniaczkowi bez biletu czy
    > kontrolerowi?

    Pewno kontrolerowi, chociaż cwaniaczek może mieć znajomych świadków.

    Ale wiesz, odbiegamy od meritum, czyli faktu, czy zgodnie z prawem
    kontroler może uniemożliwić w jakiejkolwiek formie pasażerowi wysiąście
    z autobusu. Istnieje też inne rozwiązanie takiej sytuacji niż
    przedstawione powyżej. Pasażer pojedzie tam, gdzie go zmusisz, po czym
    wytoczy Ci sprawę w sądzie z żądaniem zadośćuczynienia (powiedzmy za
    spóźnienie do pracy została mu obcięta premia) i jeśli przez Twoje
    świadome (z udowodnieniem świadomości czynu nie będzie raczej w sądzie
    trudno) i niekoniecznie uzasadnione (głosy w tej dyskusją są podzielone)
    zatrzymanie odpowiesz Ty.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński