-
1. Data: 2011-11-18 08:52:52
Temat: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: "Fitlz" <f...@v...pl>
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate.
Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na ich
stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do
uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego
(własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. Olałbym
koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie ...
niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już realny koszt
ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie
przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku wszystkie
koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi zasilacz w laptopie
HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich
koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za
poniesione koszty wysyłkek?
-
2. Data: 2011-11-18 09:12:10
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze:
> Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate.
> Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na
> ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do
> uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego
> (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową.
> Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie
> ... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już
> realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie
> przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku
> wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi
> zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić
> również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam
> szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?
Gwarancja? Niezgodność z umową?
--
Liwiusz
-
3. Data: 2011-11-18 09:14:23
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: Mark <t...@a...w.pl>
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:52:52 +0100, Fitlz napisał(a):
> Jak padł mi zasilacz w laptopie
> HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich
> koszt.
To jedynie dobra wola/marketing/dbanie o dobry PR firmy.
> Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty
wysyłkek?
Nie, nie masz do tego podstawy zadnej - poza dobra wola.
ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.
Tym bardziej ze u sprzedawcy mialbys szanse na wymiane dysku na nowy, w
przypadku reklamacji w seagate dostajesz dysk z zielona etykietka "factory
refurbished"
--
Mark
-
4. Data: 2011-11-18 10:41:55
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: Mark <t...@a...w.pl>
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a):
> Gwarancja? Niezgodność z umową?
Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar
przeciez do serwisu sie dostarcza samemu.
I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w
Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS
ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do
Holadnii
I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej,
zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by
jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens
--
Mark
-
5. Data: 2011-11-18 12:51:26
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>
Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał:
>> Gwarancja? Niezgodność z umową?
>
> Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
> niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
A nie ma?
-
6. Data: 2011-11-18 12:53:28
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisał(a):
>> Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
>> niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
>
> A nie ma?
Nie ma. Z dwu powodów
1. patrz: temat
2. niezgodność z umową odsyła się sprzedawcy a nie producentowi
-
7. Data: 2011-11-18 15:04:11
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7...@s...wot...
> ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
> ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.
Co jak firma zbankrutowała?
-
8. Data: 2011-11-18 15:10:45
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: Mark <t...@a...w.pl>
Dnia Fri, 18 Nov 2011 16:04:11 +0100, qwerty napisał(a):
> Co jak firma zbankrutowała?
1. To masz pecha.
2. Bankructwo firmy niekoniecznie oznacza utrate gwarancji, zwlaszcza w
przypadku "duzych" firm. Rozpytaj sie czy i kto przejal zobowiazania
gwarancyjne
--
Mark
-
9. Data: 2011-11-18 16:23:03
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: <s...@a...pl>
> Co jak firma zbankrutowała?
A co to za firma i czy oby na pewno zbankrutowała? A może sprzedawcą był
przedsiębiorca, który zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, a
nie zbanktutował? Wówczas nie prowadzenie DG niczego nie zmienia, możesz
dochodzić od niego swoich roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową.
Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub
internecie (nie wiem, czy jego dane zostały już przeniesione do centralnej
bazy).
--
Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki.
Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:
m...@m...pl * a...@f...com.pl * i...@j...pl
m...@m...pl * k...@t...pl
m...@m...pl * p...@p...suwalki.pl
i...@p...com.pl * m...@i...pl
-
10. Data: 2011-11-18 17:36:04
Temat: Re: Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-11-18 17:23, s...@a...pl pisze:
> Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
> faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub
Już nie, ta dana została utajniona.
--
Liwiusz