  • 801. Data: 2022-03-31 06:48:05
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale jakoś nie słyszy się za dużo o tym, żeby po grypie czy sraczce
    > człowiek chodził przymulony nawet 9 miesięcy,

    A bez kowida nie było przymulonych?

    > takoż miał długoterminowe
    > problemy ze zmęczniem, oddychaniem i innymi (coś pod 200
    > zidentyfikowano). Pomijam już tu bardziej incydentalne jak zapalenia
    > mięśnia sercowego (też się przy grypie zdarza) ale PIMS już nie bardzo
    > zdaje się.
    >
    > https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/long-term-
    effects/index.html

    No właśnie tak trochę z dupy ta lista - "people rapporrtering" a
    wcześniej nie ludzie nie cierpieli na bezsenność, bule głowy, stawów,
    choroby sercowe, neurologiczne, i związane z układem pokarmowym? I co
    jedynie na podstawie tego, że wcześniej przeszli kowid to uznajemy, że w
    zasadzie dowolne dolegiliwości jakie można sobie wyobrazić, to
    "longkowid"? Zapewne wszyscy ci ludzie byli kiedyś chorzy również na
    przeziębienie, 99% ma wirusa opryszczki - więc dlaczego nie
    longprzeziębienie? Tylko nie mów, że wcześniej takich objawów nie mieli,
    bo wcześniej też ludzie chorowali - a tu masz pełen przekrój chorób
    uznawanych nagle za "longkowid"

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 802. Data: 2022-03-31 07:20:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem, ale obstawiam, że jakoś się takie potencjalne skutki próbuje
    > przewidywać.

    No właśnie chyba nikt nie wie. Próbowałem szukać - normalnie nawet jak
    rozmawialiśmy o po prostu faktach statystycznych jak skuteczność
    szczepień, to druga strona wymagała badań omawianych w recenzowanych
    artykułach. No to powodzenia - gógle zna tylko ogólniki z bardzo
    kategorycznymi stwierdzeniami opartymi na głębokim przekonaniu popratym
    jeszcze głębszym przekonaniem kolegi. Często w tych samych artykułach
    piszą o 95% skuteczności - to po prostu materiały reklamowe. No ale jak
    chcieć znaleźć jakieś opracowanie z opisaną metodyką, to już nic
    (przynajmniej po polsku ani angielsku) nie znalazałem poza ogólnikami,
    że szybko wydalasz i kretyńskim tłumaczeniem, że nie ma tam nic, czego
    nie przwajasz normalnie;) Ogólnie chodzi o szybką analizę czy widzimy
    tam coś niebezpiecznego. "Badania" wykonują oczywiście producenci. Na
    100% są zdeterminowani żeby tam coś niebezpiecznego znaleźć. A dowodem
    na to jest to, że baedzo starają się za nic nie być odpowiedzialni w
    razie jakby jednak jakieś długofalowe skutki (których oczywiście być nie
    może co do czego eksperci są zgodni) jednak zaszły. Innymi słowy
    eksperci są zgodni, a prawnicy najlepiej poinformowanych jednak nie są
    przekonani:P

    > Byłoby absurdem, gdyby nie próbowano. Można np. przewidywać
    > co się dzieje ze skłądnikami szczepionek na podstawie tego jak są, np.,
    > metabolizowane lub nie. Coś się może akumulować, coś uszkadzać jakieś
    > organy itp.

    No to jest dość oczywiste. Ale działanie różnych rzeczy nie opiera się
    na tym co się odkłada.

    > Prawo wymaga zachowania należytej staranności. Czy ta staranność
    > manifestuje się wyłącznie poprzez proces certyfikacji, to trochę wątpię.

    Eeee, Boeing maxy? Fukushima? Patodeweloperka w polsce i nie tylko. To
    tylko niektóre przypadki korponależytej staranności:P Korpo robi to co
    jest wymagane przez prawo i ani trochę więcej, jeśli jej się to nie opłaca.

    > Wirusy są różne.
    > Na jedne da się zrobić szczepionkę o trwałej ochronie, na niektóre nie.

    Akurat własciwości koronawirusów to były znane - to nie jest pierwszy
    koronawirus znany ludzkości. I zachował się dokładnie tak samo jak inne
    - mutuje. Chcesz powiedzieć że eksperci zostali zaskoczeni tym, że
    typowy koronawirus jest... typowy? NIe sądzę, żeby byli tak
    niekompetentni. Po prostu wykonali te badania, które zostały zlecone, a
    które wynikały z prawa. O nic więcej ich nie pytali, więc nic więcej nie
    zostało sprawdzone.

    > Nie wiem, bo w tym nie siedzę. W dziedzinach, w których siedzę testy
    > starzeniowe się stosuje i nie jest to zwykłe zgadywanie.

    No właśnie wygląda na to że nikt nie siedzi. A jak ktoś zapyta to szur,
    przez analogię do badań starzeniowych - to wychodzi chyba na to że
    należy wpieprzyć powiedzmy 50 dawek i poddać delikwenta intensywnemu
    życiu. Może nie dać rady:P

    > No to rozumiem jest już pewnie jakiś pozew? :)

    NIe - bo to tylko takie popularnonaukowe gadanie było:P Tak jak teraz z
    tymi "badaniami" długofalowych skutków:P Za co chcesz pociągnąć do
    odpowiedzialności - za artykuł? Znacznie poważniejsze rzeczy tu
    odchodziły a pomysł brauna żeby zawiesić ministra spotkał się z oburzeniam.

    > Mechanizmy może, ale skala próbkowania inna, czyli większe
    > prawdopodobieństwo, że coś wyjdzie jeśli przygląda się temu XXXXX
    > naukowców niż XX.

    No właśnie żadnej skali próbkowania nie ma, bo próbki są w przyszłości:P

    > Zjesz, smakuje, delektujesz się, jesteś mniej głodny.

    Pozostałby przy analogii z samochodem. Bierzesz używkę, więc
    teoretycznie może się rozpaść, no ale nie powinien, bo kupujesz u dilera
    i wcześniej go sprawdził - sprawny w 95%, radio nie działa. Dobra -
    rozpadła się, nie powinien ale trudno. Rozpadł się i już. Ale idziesz do
    sprzedawcy a ten zamiast odstawiać teatrzyk, że miał prawo sie popsóć
    mówi, że jest całkowicie dobry, tylko musisz kupić nowy. Tu nie chodzi
    nawet o to, że się spiprzyło z tymi szczepieniami. Tu chodzi o to że jak
    przesytały działać, to są ludzie co mówią, że dalej działają tylko
    musisz sobie wziąć nową:P

    > Po pewnym
    > czasie już nie. Od zawsze szczepionki przeciwko różnym wirusom miały
    > różne skuteczności w czasie. Najczęściej trochę dłużej niż 6 miesięcy,
    > choć taka antygrypa to ma ile?

    No właścnie ta grypa jest jedyną szczepionką co działa jeden sezon. Jak
    mówiono że z covidową bedzie tak samo, to ludzi dostawali łatki szurów z
    komentarzem - uwaga - że nie ma na to dowodów - przypomina ci cos?

    > W każdym razie, wychodzi na to, że tak ten
    > produkt ma, szkoda, ale nie ma co dalej bić piany lub doszukiwać się
    > niekompetencji, tylko zaakceptować, póki nie będzie lepszego produktu.

    O właśnie!
    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 803. Data: 2022-03-31 08:25:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 01:36, Marcin Debowski napisał:

    > Takich, że po grypie czy innym przeziębieniu chodzili otumanieni czy
    > mieli trudności z oddychaniem przez miesiące?

    Albo mieli problemy sercowe po źle leczonym zapaleniu płuc i umierali.
    Różnie. Jedna z teorii (nie potwierdzona, ale powiedzmy, że logiczna)
    mówi, że jest to związane z tym, że niektórzy są uczuleni na jakiś
    czynnik występujący w wirusie, stąd zupełnie inny przebieg tej
    niewydolności płucnej - zdjęcia rtg różnią się od tych ze standardowego
    zapalenia płuc, a chory często nie zauważa, że spada mu saturacja, bo
    oddycha inaczej, ale nie zawsze to zauważa. Dodatkowo zauważmy, że
    jeszcze rok temu odżegnywani id czci i wiary ludzie, którzy twierdzili,
    ze działają dobrze w tym przypadku sterydy podawane normalnie
    astmatykom, okazuje się, że mieli rację. Teraz do leczenia szpitalnego
    powikłań covidowych w wielu miejscach podaje się budezonid wziewny. I
    nie musisz nawet mi wierzyć, jakoś w czerwcu chwalił się tym jeden z
    celebrytów covidowych - dr Fiałek, że podaje go pacjentom z ciężkim
    przebiegiem C19, a jeszcze w styczniu rada medyczna wręcz zakazywała
    leczenia tym specyfikiem, mimo, że miał po wstępnych badaniach dość
    dobre efekty i to dobrze widoczne.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 804. Data: 2022-03-31 10:20:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 07:20, Shrek pisze:

    > Tu chodzi o to że jak przesytały działać, to są ludzie co mówią, że dalej działają
    tylko
    > musisz sobie wziąć nową:P

    Wziąć nową, żeby _ponownie_ pobudzić organizm. Czyli działają.

    Tu chodzi o to żeby nie być szurem i nie powtarzać szurskiego przekazu,
    że przestały działać.

    Napisałeś do naukowców, że przestały działać i oni o tym nie wiedzą i
    dlatego niepotrzebnie dalej zalecają szczepienia niedziałającą szczepionką?
    Co ci odpisali?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 805. Data: 2022-03-31 11:01:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 10:20, Kviat napisał:

> [...]
    >
    > Napisałeś do naukowców, że przestały działać i oni o tym nie wiedzą i
    > dlatego niepotrzebnie dalej zalecają szczepienia niedziałającą szczepionką?

    żeby nie być szurem, niszczyć sobie organizm częstymi szczepieniami
    (każde szczepienie, przynajmniej czasowo zmniejsza odporność układu
    odpornościowego), których skuteczność jest co najmniej wątpliwa, a mają
    one zabezpieczać przed chorobą o śmiertelności w okolicy grypy. Brawo Ty.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 806. Data: 2022-03-31 12:02:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Mar 2022 20:50:12 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    pg&name=large

    > Ze strony o szczepieniach - gov chyba miała w linku.

    Co właściwie chcesz przekazać?
    Mam przeszukać wszystkie strony kończące się na 'gov', żeby samemu znaleźć
    dane, na które się powołujesz?
    Zawsze dyskutujecie w szurnecie na tym poziomie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 807. Data: 2022-03-31 12:11:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Mar 2022 21:43:30 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale jak chcesz to możesz sobie sprwdzić
    > korelację między ilością przypadków a procentem wyszczepienia -
    > najlepiej w UK bo mają tam dobre wyszczepienie.

    Pokaż, jak się to robi, bo ja nie umiem.

    > Tylko nie miej potem
    > pretensji jak się okaże że im więcej zaszczepionych tym więcej
    > "przypadków". No bo tak wyjdzie.

    Wiesz to ze szklanej kuli?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 808. Data: 2022-03-31 12:16:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Mar 2022 23:35:55 +0200, Akarm napisał(a):

    > Jak widać - rację mają ci, którzy twierdzą, że "pojmujący inaczej" nigdy
    > nie dopuszczą do siebie prawdy oczywistej. "Pojmujący inaczej" nigdy nie
    > zrozumieją, że to układ immunologiczny zwalcza chorobę, a nie szczepionka.

    Daj mu spokój. To prawdziwy geniusz we wszystkich dziedzinach. Z tego, co
    ostatnio czytam, jest również ekspertem od budowy elektrowni jądrowych i
    akcji ratunkowych po ich awariach. Prawdziwy człowiek rezonansu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 809. Data: 2022-03-31 12:29:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 30 Mar 2022 22:54:22 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No ale to taka słaba nawet żartem korelacja, bo jak rozumiem stopień
    > wyszczepienia sobie rośnie, a przypadki górki i dołki? Jeśli tak, to
    > chyba niewielu złapało dowcip :)

    Przypominam, że to miał być, współczynnik korelacji, cytuję Shurka,
    "Zwiększenia ilości przypadków po rozpoczeciu szczepień", co dla mnie jest
    pospolitym bełkotem.
    Ty interpretujesz to jako korelację między liczbą przypadków (czego?) a
    stopniem zaszczepienia w UK i to już ma sens, tylko że korelacji - jak
    powyżej zauważasz - jakoś nie widać.
    Przypomnę również, że autor tego do bólu zabawnego dowcipu tak rozwiązuje
    problem:
    "całkujesz pole pod wykresem przedszczepieniami, potem
    analogiczny po szczepieniach. Jeśli to drugie jest większe od pierwszego
    masz 100% korelacji między szczepieniami a większą ilością przypadków"

    Ja nie mam wątpliwości, z kim mamy do czynienia.
    To nieuk, który używa pojęć, których nie rozumie, ale za to ma tupet i jest
    wyszczekany. Nie potrafi nawet sformułować problemu tak, żeby było wiadomo,
    o co mu chodzi i to rozmówca ma się domyślać w czym rzecz.

  • 810. Data: 2022-03-31 12:52:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Mar 2022 12:29:31 +0200, Olin wrote:

    > Przypominam, że to miał być, współczynnik korelacji, cytuję Shurka,
    > "Zwiększenia ilości przypadków po rozpoczeciu szczepień", co dla mnie jest
    > pospolitym bełkotem.

    Czemu?

    Patrzysz na ilosc zachorowan w sezonie 2020/21 oraz 2021/22
    i masz korelacje ze szczepieniami :-)

    > Ty interpretujesz to jako korelację między liczbą przypadków (czego?) a
    > stopniem zaszczepienia w UK i to już ma sens, tylko że korelacji - jak
    > powyżej zauważasz - jakoś nie widać.

    No, mozna by zrobic wykres powyzszego ilorazu dla roznych krajow
    wraz z % zaszczepionych na drugiej osi :-)

    J.