  • 701. Data: 2022-03-28 06:27:20
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2022 o 23:13, Kviat pisze:

    > Więc mógł zmutować zarówno w jedną, jak i w drugą stronę.

    W jaką jedną lub drugą stronę? W sensie, że zmutowany miał być bardziej
    "podatny" na szczepionkę?

    Taa. https://zapodaj.net/aa26a693cc5a9.png.html

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 702. Data: 2022-03-28 06:30:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2022 o 00:32, Kviat pisze:

    > Teraz widzę, że wtedy też to widziałem. Tam też nie było, że nie
    > działają. I też pytałem, o ile pamiętam, gdzie ty tam zobaczyłeś, że nie
    > działają.

    Tam gdzie jest na[pisane 0-10%.

    > Przeczytałem ten nowszy. Chociaż w nieludzkim języku.
    > Pokaż palcem, gdzie tam napisali, że szczepionki są nieskuteczne, bo te
    > wszystkie wykresy pokazują coś wręcz przeciwnego. W tekście wyraźnie
    > piszą, że szczepienia również zmniejszają transmisję i zachorowalność,

    Tak - zachorowalność 0-10%, a transmisję "probably less". No działa jak
    chuj:P

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 703. Data: 2022-03-28 06:53:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie do końca. Naukowo, możemy powiedzieć, że na podstawie dostępnych
    > badań i obecnej wiedzy nie należy spodziewać się negatywnych skutków.

    Dokładnie. Choć zdarzały się już "niespodzianki" jak narkolepsja po
    szczepionkach na świńską grypę. Więc tak - nic nie wskazuje, nie - nie
    ma pewności.

    > Cykl dopuszczenia nowych materiałów konstrukcyjnych dla przemysłów
    > lotniczego i medycznego to tak około 5 lat. Ludzie czy samoloty, gdzie
    > te materiały będą stosowane, mogą funkcjonować nawet kilkakrotnie
    > dłużej, jednak po zdobyciu odpowiedniej certyfikacji takie materiały się
    > po tych paru latach testów dopuszcza m.in. na podstawie różnych testów
    > starzeniowych i innych. Po prostu, można z określonym, zadawalająco
    > wysokim prawdopodobieństwem stwierdzić, jak się coś zachowa po 10 latach
    > na podstawie testów/obserwacji przeprowadzonych w krótszym czasie.

    Zgadza się. Tylko powstaje niuans, że skuteczności na pół roku wprzód
    nie dało się określić mimo, że to "najlepiej przebadany preparat w
    historii". No więc oczekiwałbym odrobiny konsekwencji.

    > Chyba nie tylko testy kliniczne. Nie chce mi się wierzyć, żeby na
    > którymś etapie nie badano np. samego procesu produkcji białka, w
    > szczególności, czy coś tam też dodatkowego nie powstaje, co się może
    > stać w przypadku uszkodzenia tego mRNA i takie tam. Ale biochemikiem nie
    > jestem więc tylko zgaduję.

    Ok. Ale nie ma tu jakiegoś przełomu w stosunku do na przykład sposobu
    badania w stosunku do szczepionki na grypę.

    > Ja bym oczywiście nie szafował stwierdzeniami typu najlepiej przebadany,
    > ale zwróć uwagę, że skuteczność a bezpieczeństwo to są jakby dwie bardzo
    > różne dziedziny.

    Bo ja wiem czy takie bardzo różne? Natomiast zwróć uwagę, że kwiat
    mówił, ze nie ma absolutnie zadnych możliwości przewidywania
    skuteczności szczepienia w przyszłości. To oczywiście gówno prawda, bo
    to nie pierwszy koronawisrus w naszej historii a jak kończą szeczepionki
    na mocno mutujące wirusy wiemy choćiażby z grypy. Więc dane były. Jakoś
    nie słyszałem, zeby panował konsensus naukowy, że "będzie jak z grypą -
    jeden sezon max" choć w sumie to wszystkie znaki na to wskazywały. Jaką
    dasz gwarancje, że podobne mechanizmy nie zachodzą też w kwestii
    bezpieczeństwa. Gwarantuje ci, że jakby się zjebało, to okaże się, że
    nikt nie mówił, że szczepionka będzie bezpieczna zawsze, bo przecież
    musałbybyć jasnowidzem. Ot tak sobie spekulowali na podstawie dostępnych
    danych, więc nie można mieć pretensji że nie trafili;) W szczególności
    okaże się, że sami producencji podkreślali, że oni za nic nie
    odpowiadają, bo to oczywiste, że kazdy produkt...

    > Osobliwie, wyglądało to tak, że co prawda wszyscy nawijali o tej 9X%
    > skuteczności, ale też, była mowa, że trzeba dopiero zobaczyć, jak to
    > wszystko ograniczy tę pandemię. Generalnie ten nieszczęśliwy PR
    > doprowadził do tego, że wszystkim się wryło, że są skuteczne na
    > ograniczenie transmisji.

    Ale właśnie ten pr był "oparty" na naukowych podstawach. Znaczy nie był,
    ale jak ktoś próbował o tym powiedzieć, że to tylko reklama, to było
    "napiszałeś już do naukowców że się mylą - co odpowiedzieli?". Teraz
    nawet jak piszesz, że nie 95% tylko 0-10% to znów słyszysz żebyś pisał
    listy do naukowców, a nawet kwiatek stwierdził, że to że skuteczność
    szczepień spadła do zera oznaca że są ckuteczne, bo skoro spadła do
    zera, to musiała z czegoś spadać - przyznasz że oryginalny tok myślenia;)

    > Ale samo bezpieczeństwo tej szczepionki nie jest z tym jakoś mocno
    > powiązane, bo zależy bardziej od jej efektów na organizm, niż wtórnych
    > efektów nią wywołanych na wirusa. Organizm w miarę znamy, wirusa, tak
    > sobie - nowy i ciągle mutuje, więc w tym pierwszym przypadku zapewne da
    > się lepiej przewidzieć.

    W sumie zuważ, że jednak ten typ szczepionki to trochę słabo znamy jeśli
    chodzi o skutki długofalowe. A co do wirusa - dla nikogo nie było
    zaskoczeniem, że koronawirusy szybko mutują - więc przesłanki były.
    Prowadziły w stronę pesymistycznych wniosków, a na takie nie było
    zamówienia to "nauka" po prostu się na tym temacie nie skupiała nadmiernie;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 704. Data: 2022-03-28 07:07:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo to jest tak, że to co ci naukowcy publicznie twierdzą to jest zwykły
    > skrót myślowy lub/i wypowiedź na potrzeby prasowe/polityczne.

    O to to!

    > Jakikolwiek rozsądny naukowiec nigdy w sposób kategoryczny nie
    > stwierdzi, że tak spomplikowana rzecz jest absolutnie bezpieczna.

    No widzisz, a kwiat twierdzi, że tak właśnie mówią. Podobnie jak żaden
    rozsądny naukowiec nie powie, że preparat dostępny od roku, który
    generalnie po pół roku przestał spełniać swój główny cel to "najlepiej
    przebadany preparat w historii". No a kwiat twierdzi, że tak jest.
    Pewnie nawet jakiegoś naukowca zacytował.

    > "Naukowcy uważają, że jest bezpieczna" oznacza tyle, że w oparciu o
    > bieżącą wiedzę i dostępne badania jest to bezpieczne.

    Dokładnie tyle. Natomiast te artykuły piszą dziennikarze. Którzy nie są
    aż tacy niezależni jak się coponiektórtym wydaje - jak gazeta dostaje
    kasę na reklamy programu szczepień na całe strony, to nie trzeba być
    ajsztajnem, że główny redaktor raczej nie będzie zachwycony krytycznymi
    artykułami na ten temat. Zresztą kto wie jak działa środowisko naukowe
    ten zapewne słyszał słowo "grant". Więc oczywiście nie należy podadać w
    paranoję, ale nalezy sobie zdawać sprawę, że to co widzimy w prasie i
    portalach jest "przefiltrowane" zwykle dwukrtonie i pewną dozę
    sceptycyzmu i krytycyzmu należy zachować.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 705. Data: 2022-03-28 07:15:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No jesteśmy skazani na szczepionki, tak jak jesteśmy przy wielu innych
    > wirusach.

    No nie do końca. Na niektóre po prostu chorujemy i już;)

    > To, że obecne szczepionki słabo ograniczają transmisje, to
    > jeszcze nie znaczy, że nie da się zrobić takiej, która będzie tu
    > skuteczniejsza.

    Doświadczenie z grypą nie jest pocieszające;)

    > Ja bym się bardziej martwił, czy to to nie zmutuje na powrót w coś
    > bardziej zjadliwego, lub dużo bardziej zjadliwego.

    Zwykle mutują w łagodniejszą stronę, co ma swoje uzasadnienie ma gruncie
    nauki. Skoro akceptujemy taki tok rozumowania przy określaniu
    bezpieczeństwa szczepienek, to czemu tu mieli byśmy kwestionować;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 706. Data: 2022-03-28 08:05:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 27.03.2022 o 19:11, Shrek napisał:
> [...]
    > wiadomo, że będzie raczej chujowo, bo niby czemu kamyczek miałby zacząć
    > latać? Czy to był konsensus naukowy - "mamy szczepionkę, ale nie
    > przyzwyczajajcie się - patrząc realnie rok to maks na co możemy liczyć"?
    > No jakoś przypominam sobie, że "oficjalne stanowisko oparte na solidnych
    > naukowych podstawach" to było "szczepionki są skuteczne". Jak ktoś
    > dodawał, że raczej krótko to raczej cytowany szeroko nie był, bo do
    > konsensusu nie pasował. A świat nauki przeciw takiemu propagowaniu
    > konsensusu nie protestował, mimo że obiektywnie było wiadomo, że to

    Protestował. Tyle, że naukowcy, którzy o tym mówili byli uciszani.
    Niestety większość naukowców nie chciała ryzykować i siedziała cicho, bo
    granty itp. Protestowali głównie ci bardziej doświadczeni.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 707. Data: 2022-03-28 09:46:59
    Od: n...@o...pl

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał(-a):

> [...]
    vaccine-weekly-surveillance-reports

    > No i?
    > Przecież z tych wykresów jasno wynika, że skuteczność szczepionek spada
    > z czasem.
    > Gdzie ty tam widzisz, że szczepionki nie działają?

    Ale on twierdzi też, że samoloty są niebezpieczne :P

  • 708. Data: 2022-03-28 12:56:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 26 Mar 2022 13:16:51 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale prawidłowo liczy się od początku ale zeszłego roku

    Dlaczego?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 709. Data: 2022-03-28 12:57:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 28 Mar 2022 07:15:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > Zwykle mutują w łagodniejszą stronę, co ma swoje uzasadnienie ma gruncie
    > nauki.

    Przytoczysz to "uzasadnienie na gruncie nauki"?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 710. Data: 2022-03-28 13:00:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 25 Mar 2022 19:44:44 +0100, Shrek napisał(a):

    > Zwiększenia ilości przypadków po rozpoczeciu szczepień

    Na jakiej uczelni byłeś prymasem z metronomii?
    Nie musisz odpowiadać, jeśli na tym samym roku był Obajtek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/