  • 331. Data: 2022-02-17 17:58:13
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 13:35, J.F pisze:

    > A tlumacz sie. Nie mamy szczepionki i co pan zrobi ?

    No ja jestem bardziej ciekawy po prostu miny lekarza jakbym mu
    tłumaczył, że się chcę w marcu na grypę zaszczepić bo 6 miesięcy od
    poprzedniej wyszło;)

    > Albo to o inna epidemie chodzilo, albo cos pobocznego przy tej -
    > bo w powyzszej sprawie to byla jedna szczepionka wlasciwa, ale Kopacz
    > nie chciala jej kupic, bo jak mowila - niesprawdzona.

    A/N1H1 - świńska. Znaczy w tamtym roku świńska, bo występuje od czasu do
    czasu i nikt afery nie robi. Powiedziała, że warunki firm
    farmaceutycznych są nie do przyjęcia (miedzy innymi nie chcieli wziąć
    odpowidzialności) i nie będzie ulegać szantażowi. Szurka normalnie. Co
    ciekawe potem (ale dopiero jak się okazało że się udało) "naukowcy"
    stanęli po jej stronie. Szury i wariaty;)

    > Z czasem wyszlo na jej - epidemia okazala sie malo szkodliwa a
    > szczepienie niepotrzebne, pieniadze zaoszczedzila.
    > Ale czy pewna byla, ze tak wyjdzie?

    Ciekawe czy wtedy "naukowcy" byli tacy wyrywni.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 332. Data: 2022-02-17 18:12:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 13:21, J.F pisze:

    > Ale to sa testy oficjalne jak rozumiem, czyli skierowanie bylo.

    Nie - nie ma. Jest "zalecenie". Skierowanie na testy "państwowe" może
    wystawić tylko lekarz na kontrakcie nfz. Prywatnie - nawet jakby chciał
    to ci nie wystawi. Więc od ciebie zależy czy weźmiesz l4 i siedzisz na
    dupie, czy zapisujesz się przez stronę na samoaresztowanie i zwolnenie
    po negaywie, czy masz to po prostu w dupie. To może być wytłumaczenie
    czemu "szczepy" się rzadziej testują - są zwykle bardziej ogarnięci
    życiowo, mają często dostęp do abo i na tyle rozumu w głowie, żeby nie
    oddawać się pod opiekę sanepidu w areszcie domowym. Ja osobiście brałem
    dwukrotnie po prostu L4 i tyle.

    > Nie wystarczy popatrzec np w WHO ?

    A skąd oni mogą wiedzieć o ile niedoszacowane są statystyki "nowych
    przypadków" i przeszacowane zgonów? Tak samo muszą strzelać. Zresztą oni
    są jak ekonomiści - większość i tak nie trafia, a to potem mówią, że
    zasadniczo to mieli rację, tylko pomylili się w szczegółach (akurat tych
    istotnych).

    > A to osobny problem, ze nie wiadomo dokladnie na co umarl ... czasem
    > naprawde nie wiadomo ...

    Dokładnie - ale skoro trafił na covidowy i umarł, to przecież nikt nie
    napisze, że zmarł z powodu nieudzielenia pomocy z powodu (cokolwiek na
    co był faktycznie chory) tylko trafi do rubryczki covid (być może z
    chorobami współtowarzyszącymi). Przecież nikt nie chce żeby ci
    prokurator dla twojego dobra zarzuty stawiał.

    > U nas jakos tak, ciekawe na ile prawdziwe.

    Zalezy od definicji - jak dla mnie to tak jak pisałem poniżej - dzielisz
    przez 7,5 (ze względu na niedoszacowanie zakażeń) i póżniej przez 4 (ze
    względu na przeszacowanie zgonów).

    > Aczkolwiek lekarze ostrzegaja - bedzie kolejna mutacja i kto wie jaka.

    Zawsze może - i nie tylko sar-cov2. Równie dobrze grypa czy
    przeziębienie może zmutowć. Generalnie wirusom ciężko się mutuje w
    stronę bardziej zjadliwych. Oczywiście nie jest niemożliwe inaczej, ale
    zwykle właśnie w tym kierunku to przebiega.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 333. Data: 2022-02-17 18:16:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 13:04, J.F pisze:

    > Jakim cudem?

    Normalnie - napisał, że 80% zgonów to nieszczepy i to jest dowód, że
    szczepionka działa skutecznie przeciw zachorowaniom:P

    Pomidor!

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 334. Data: 2022-02-17 18:31:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 18:12:21 +0100, Shrek wrote:

    > Nie - nie ma. Jest "zalecenie". Skierowanie na testy "państwowe" może
    > wystawić tylko lekarz na kontrakcie nfz. Prywatnie - nawet jakby chciał
    > to ci nie wystawi.

    Jak dla mnie - normalne.

    > Więc od ciebie zależy czy weźmiesz l4 i siedzisz na
    > dupie, czy zapisujesz się przez stronę na samoaresztowanie i zwolnenie
    > po negaywie, czy masz to po prostu w dupie.

    No, skoro masz objawy przeziebienia/grypy, czyli jestes chory,
    to L4 ci sie nalezy.
    Tylko nie wiem jak to obecnie - dawniej bym poszedl do lekarza,
    powiedzial ze gorączka, katar i tydzien L4 dostal.
    A teraz to chyba "absolutnie prosze nie przychodzic" ... i co - L4 z
    kwarantanną ?

> [...]
    > życiowo, mają często dostęp do abo i na tyle rozumu w głowie, żeby nie
    > oddawać się pod opiekę sanepidu w areszcie domowym. Ja osobiście brałem

    Ten lekarz z abo L4 moze wystawic?

    Poza tym patrz na statystyki zachorowan - u nas jakby szczepionka nie
    chronila.
    To jesli szczepieni mieliby sie rzadziej testowac ... to co - jest
    jeszcze wieksza zachorowalnosc u nich, a szczepionka ma ujemną
    skutecznosc ?

    > A skąd oni mogą wiedzieć o ile niedoszacowane są statystyki "nowych
    > przypadków" i przeszacowane zgonów? Tak samo muszą strzelać.

    No owszem ... ale czy poprzednio bylo inaczej?

    Poza tym coraz wiecej tych testow, wiec zakladam, ze wykrywalnosc
    chorob coraz lepsza.

> [...]
    > napisze, że zmarł z powodu nieudzielenia pomocy z powodu (cokolwiek na
    > co był faktycznie chory) tylko trafi do rubryczki covid (być może z

    No i tak bedzie.

    > Zalezy od definicji - jak dla mnie to tak jak pisałem poniżej - dzielisz
    > przez 7,5 (ze względu na niedoszacowanie zakażeń) i póżniej przez 4 (ze
    > względu na przeszacowanie zgonów).

    Zakladam, ze co ciezsze przypadki trafiaja jednak do szpitala i sa
    przetestowane.
    Teraz przy szybkich testach, to i lzejsze przypadki, jak sie ktos
    aresztu nie boi.

    Wiec tajemnicą to pozostaje raczej procent "bezobjawowych".

> [...]
    > stronę bardziej zjadliwych. Oczywiście nie jest niemożliwe inaczej, ale
    > zwykle właśnie w tym kierunku to przebiega.

    Mutuje to sie chyba w miare latwo, tylko potem sie gorzej
    rozprzestrzenia ...

    J.

  • 335. Data: 2022-02-17 18:33:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 17:58:13 +0100, Shrek wrote:

    > No ja jestem bardziej ciekawy po prostu miny lekarza jakbym mu
    > tłumaczył, że się chcę w marcu na grypę zaszczepić bo 6 miesięcy od
    > poprzedniej wyszło;)

    Lekarz moze ci fachowo wytlumaczy, ze na grype to nie tak dziala,
    a moze po prostu recepte wypisze ... pacjent chce, co mu do tego.

> [...]
    > stanęli po jej stronie. Szury i wariaty;)

    > Ciekawe czy wtedy "naukowcy" byli tacy wyrywni.

    No wiesz - bezpieczniej powiedziec, ze szczepienia sa ważne i dobre
    :-)

    J.

  • 336. Data: 2022-02-17 18:35:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Feb 2022 17:49:15 +0100, Shrek wrote:

    > Pomijam, że jak chodzę do dentysty to żadnych papierów co wizytę nie
    > podpisuję

    Ostatnio podpisywalem.

    > i dentysta podlega polskiemu prawu - jak coś spierdoli to
    > przynajmniej teoretycznie odpowiada cywilnie.

    Teoretycznie, a i ten papier moze miec jakies znaczenie.

    > Obecnie w końcu uchwalono ustawę o odszkodowaniach po nopach i jest to
    > wbrew pozorom zła wiadomość. Teraz na przykład calkiem oficjalnie za
    > śmierć w wyniku nopa... nikt nie odpowiada, a za każdego innego potrzeba
    > co najmniej 14 dni w szpitalu i dostaniesz max 100k. O ile rzeczywiście
    > na te 14 dni trafisz - jak nie to spadaj - choćbyś został kaleką. To już
    > lepiej było na zasadach ogólnych dochodzić od państwa.

    Naprawde tak źle?

    No coz - moze sie panstwo zabezpieczylo :-)

    J.

  • 337. Data: 2022-02-17 18:53:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 18:35, J.F pisze:

    > Ostatnio podpisywalem.

    Podpisywałem przy pierwszej wizycie. Z 10 lat temu;)

    > Teoretycznie, a i ten papier moze miec jakies znaczenie.

    W sumie chyba tylko jako dowód, że nikt cię siłą tam nie zaprowadził.

    > Naprawde tak źle?

    No tak - za śmierć nic, bo przecież to odszkodowanie dla pokrzywdzonego,
    a jemu to już wisi, warunkiem uzyskania odszkodowania jest 14 dniowa
    hospitalizacja (zawałowcy na przykład tyle nie leżą), limitem 100k
    (choćbyś był niezdolny do samodzielnej egzystencji).

    > No coz - moze sie panstwo zabezpieczylo :-)

    Przewidzieli chyba 10MPLN, czyli 100 masymalnych odszkodowań. Albo 1000
    lekkich. Czyli waciki. W sumie jakby przewidzieli miliard to szury by
    wyniuchały że apokalipse szykują. Powiedzmy sobie jasno - przy masowych
    szczepieniach jakby coś poszło bardzo źle, to i tak chuja dostaniesz. Bo
    w sumie musiałbyś sobie sam wypłacić z własnych podatków, których jak
    bardzo źle pójdzie i tak nie będziesz płacił. To tak jakby ci państwo
    obiecało, że jak na nas ruscu napadną to rząd polski zapłaci ci
    odszkodowanie - z czego się pytam?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 338. Data: 2022-02-17 18:59:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 18:33, J.F pisze:

    > Lekarz moze ci fachowo wytlumaczy, ze na grype to nie tak dziala,

    A czemu nie? Czym się sezonowość grypy różni od sezonowego covida?

    > a moze po prostu recepte wypisze ... pacjent chce, co mu do tego.

    Sądzę, że będzie ciekawy co cię ku takiej dziwnej decyzji skłoniło:P

    > No wiesz - bezpieczniej powiedziec, ze szczepienia sa ważne i dobre
    > :-)

    No i co wtedy - krytykowali władzę, czy może patrzyli kto kasę rozdaje?

    Z bezstronnością ekspertów jest tak, jak z brakiem narodowości kapitału.
    Kapitał może nie mieć narodowości ale kapitaliści mają, tak ekspert może
    mieć swój obiektywizm, ale przecież sam pieniędzy na te badania nie
    wyłożył. A ci co wykładają... Naukowcy aż tak bardzo nie różnią się od
    artystów;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 339. Data: 2022-02-17 19:29:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 18:31, J.F pisze:

    > Jak dla mnie - normalne.

    Czyli nie dostajesz skierowania na test.

    > No, skoro masz objawy przeziebienia/grypy, czyli jestes chory,
    > to L4 ci sie nalezy.

    No tak. Ale w NFZ należy się dodatkowo bilet do aresztu.

> [...]
    > powiedzial ze gorączka, katar i tydzien L4 dostal.
    > A teraz to chyba "absolutnie prosze nie przychodzic" ... i co - L4 z

    NIe wiem. Do NFZtu nie łazę, żeby mnie nie aresztowali. W abo teleporada
    i normalnie L4 z sugestią, że jak chcesz, to na pacjent.gov.pl możesz
    się zapisać i lojalnie infotmują że wiąże się to z kwarantanną do czasu
    wyniku negatywnego a izolacją w przypadku pozytywa.

    > Ten lekarz z abo L4 moze wystawic?

    Oczywiście. Zawsze mógł.

> [...]
    > To jesli szczepieni mieliby sie rzadziej testowac ... to co - jest
    > jeszcze wieksza zachorowalnosc u nich, a szczepionka ma ujemną

    W sumie może szury też unikają lekarzy;) Z tą "ujemną skutecznością" to
    IMHO jest z grubsza tak, że przeciwciala i jakąś odporność ma już
    praktycznie każdy - więc niekoniecznie jest tak, że szczeionka sama w
    sobie jest nieskuteczna, tylko "grupa kontrolna" nabrała odporności;) A
    skoro propaganda o skuteczności szczepionek ma się dobrze, to ludzie
    myśląc że są zabezpieczeni mniej dbają o bezpieczeństwo i częściej się
    zarażają. Podziękuj ministrowi choroby co twierdzi, że wśród zakażonych
    jest jedynie 6% zaszczepionych* i na przykład brunowi co te kłamstwa
    rozpowszechnia i robi kurwę z logiki albo kwiatkowi, któremu uznanie, że
    szczepienie ma rzeczywiście 10% skutecznośc zajęło ponad dwa tygodnie a
    dalej twierdzi, że przedział 0-10% to "skuteczność".

    > No owszem ... ale czy poprzednio bylo inaczej?

    Nie. Dlatego twierdzę, że 2% to kompletnie z dupy i należy to podzielić
    przez 30. Tylko wtedy wyjedzie, że to w sumie popierdółka - zwłaszcza,
    że omicron nawet "oficjalnie" się pewne do 0,5% nie zbliża.

    > Poza tym coraz wiecej tych testow, wiec zakladam, ze wykrywalnosc
    > chorob coraz lepsza.

    Tyż racja. Co potwierdza, że mimo dwóch lat pandemii nie mamy nawet
    wiarygodnych podstawowych danych jak śmiertelność choroby...

    > Zakladam, ze co ciezsze przypadki trafiaja jednak do szpitala i sa
    > przetestowane.

    Ale ile zmarło na co innego a wpisano covid + współtowarzyszące?

    > Teraz przy szybkich testach, to i lzejsze przypadki, jak sie ktos
    > aresztu nie boi.
    >
    > Wiec tajemnicą to pozostaje raczej procent "bezobjawowych".

    Skąpoobjawowych też. Nikt ogarnięty na areszt się nie pisze.

    Tak. To miałem na myśli.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 340. Data: 2022-02-17 19:33:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 19:29, Shrek pisze:

    >Podziękuj ministrowi choroby co twierdzi, że wśród zakażonych
    > jest jedynie 6% zaszczepionych*

    *) od początku roku**
    **) zeszłego.

    --