    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No widzisz czyli do tej pory dwa lata to było szanujące się miniumum.
    > Teraz mamy cztery miesiące - prawie rząd wielkości mniej. Przy czym te
    > dwa lata to do zupełnego zera, czy poniżej jakiejś przyjętej arbitralnie
    > wartości - nie wiem 30%, albo 50% wartości początkowej?

    Tu taki art.:
    https://www.science.org/content/article/how-long-do-
    vaccines-last-surprising-answers-may-help-protect-pe
    ople-longer
    Wykres dla grypy: w ciągu pół roku z 35% do zera.
    Inne dane dla grypy: In a 2018 review of 11 recent studies on the
    durability of influenza vaccines, researchers concluded that
    effectiveness can vanish as soon as 90 days after vaccination.

    Dalej jest też wykres porównujący różne, niegrypowe szczepionki. Np. na
    ksztusiec i świnkę, mają dość krótkie okresy.
    Tak, że patrząc choćby po grypie to te pół roku to żadna egzotyka.

    Moja osobista matka, szczepi się corocznie na grypę od jakiś 25 lat.
    Wcześniej zawsze chorowała na jesieni, od czasu gdy się szczepi w
    zauważlny sposób nie choruje.

    --
    Marcin

  • 1332. Data: 2022-04-28 02:37:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale w sumie cep może spaść sam - zamieniając energie potencjalną na
    > kinetyczną - czy wtedy jest kwantowalna? Niby nie - no ale skąd miał tą
    > energię potencjalną? Może energia potencjalna jest kwantowalna, gdyż
    > trzeba było ją wcześniej dostarczyć, a tą da się tylko w kwantach?

    Jeśli to cep to coś tam kwantowego z tego upadku wyniknie, ale to chyba
    nie jest faktycznie dobre podejście do wyjaśnienia wiadomego paradoksu.

    --
    Marcin

  • 1333. Data: 2022-04-28 02:42:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak czy inaczej zastanawiamy się czy achilles może wydatkować mniejszy
    > kwant energii niż ten najmniejszy wymagany do z zmiany pozycji
    > elektronu:P I "normalne warunki" nic nie zmieniają bo fizyka kwantowa
    > nie jest normalna:P

    Co by napsuć Olinowi więcej krwi (jako fizyk musi mocno cierpieć w tej
    dykusji) poczyniłem w innym poście kroki aby rzecz wyjaśnić bardziej
    dogłębnie.

    --
    Marcin

  • 1334. Data: 2022-04-28 02:55:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ale samochódu czy paliwa?

    Paliwa.

    > Ale trzy miesiące? Jest chyba jedna taka - na grypę. Do czasu kowidowej
    > była uznawana za najmniej udaną szczepionkę. Z tym że nawet na grypę
    > szczepionkę aktualizuje się przed sezonem, dlatego jakoś działa. N kowid
    > szczepimy się szczepionką która jest skuteczna na 5 wariantów wstecz i
    > udajemy że to ma sens zamiast zupdejtować szczepionkę do obecnego wariantu.

    No na grypę. Ta sama klasa wirusów zdaje się? Dlaczego więc tak bardzo
    pomstujesz na te kowidowe?

    > Jaka jest druga szczepionka co działa mniej niż powiedzmy dwa lata? Albo
    > nawet pięć?

    Trochę jest (vide mój inny post) ale co to ma do rzeczy, skoro inna
    klasa wirusów?

    > No chyba że mają wadę fabryczną. Szczepinki też zazwyczaj działają. No
    > chyba że na grypę to wtedy tak słabiej ale jednak na ogół też. A z tą
    > jest problem bo przez analogię do opon kończy się po 3 tys kilometrów. A
    > po dwóch wymianach mówią ci że musisz zmienić na nowe z tym że ci nie
    > wolno. A producent rekalmuje je ciągle jako wyjątkowo udany produkt.

    Te nie mają wady a mają taką właściwość bo nikt nic lepszego dotychczas
    nie wymyślił. Tak samo nikt nie wymyślił efektywnych (przyczepność,
    bezpieczeństwo) na warunki F1 opon, które byłyby trwałe.

    --
    Marcin

  • 1335. Data: 2022-04-28 03:10:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dlaczego nie? Tych co wprowadzono też nie można wprowadzić - znaczy nie
    > wolno ale można. Chcesz szykanować bez podstaw prawnych i naukowych całe
    > społeczeństwo, żeby zachować pozory sprawiedliwości społecznej rozwalić
    > swiatową gospodarkę? To już zaczyna być tak groteskowe jak scenariusz
    > seksmisji - bomba kupelwajzera miała zabijać mężczyzn, więc lokdałnowano
    > kobiety. Nie wolno było pytać dlaczego a na końcu okazało się, że nic
    > nikomu nie grozi ale się przyzwycziły więc nie ma sensu mówić im prawdy.

    Analogia o tyle zła, że tu jednak też zabija w młodszych grupach,
    młodsze grupy zarażają starsze, a odpowiedzialność obywatelską i
    samoiziolacje można sobie między bajki włożyć. Już o tym dyskutowaliśmy.

    > Z pisimi to akurat sprawa jest prosta. Jak coś spierdolą, to sie za
    > chuja pana nie przyznają. Więc same pisiory mnie nie dziwią. Problem w
    > tym że świat zwariował.

    Świat się wystraszył i pogubił.

    > Weź mnie nie osłabiaj. To już więcej formalnej racji miał minister
    > choroby wyżywając czasu terażniejszego od 1 stycznia 2021 do teraz.
    > Nawet w oryginale masz dropped w czasie przeszłym. Więc z zależności
    > czasu masz "działała" a nie "działa". Wychodzi na to że ofiary kowidu
    > sobie spokojnie żyją - przecież skoro umarły to musiały żyć - a linda
    > się mylił:P

    Te kilka miesięcy po szczepieniu działały co wtedy uchroniło sporo osób
    i m.in. dlatego też te osoby teraz żyją. Nie do końca rozumiem co jest
    tak nagannego w argumentacji Kwiata. Trudno też dyskutować z faktem, że
    jeśli efektywność czegoś się zmniejszyła nawet i do zera, to oznacza, że
    wcześnie była niezerowa. Owszem, jest to trochę argument w stylu roweru
    w plecaku, ale jest on niezaprzeczalnie logiczny.

    > Ktoś się spodziewał 10% trupów - na jakiej podstawie?

    Np. pierwotnego SARS, był jeszcze po drodze MERS. MERS miał śmiertelność
    na poziomie 35%. Co by było, jakby był bardziej zaraźliwy?

    > Gdzie widzisz mechanizm weryfikacji rynkowej skoro zamawiały to rządy w
    > tajnych umowach, a obywateli próbowano środkami pozarynkowymi i
    > pozarpawnymi do szczepień zmusić? A jak weryfikacji wypadła negatywnie,
    > to po prostu stwierdzamy że to szuria?

    Ot choćby taki, że jakby nie było przekonania, że działają to by tego
    nikt nie kupił i nie stosował. Wszystkie szczepionki zamawiano i
    dopuszczano równie chętnie?

    --
    Marcin

  • 1336. Data: 2022-04-28 06:09:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakby zrobili bardziej restrykcyjnie to by zmieniło i jest to dość
    > oczywiste (służę przykładem).

    A jak ze skutecznością w porównaniu do analogicznego lokdałnu ale tylko
    osób z grup ryzyka? No jak chcesz zrujnować światową gospodarkę,
    edukację i życie kilku procentom populacji, to chyba można się
    zastanowić czy efekty są zadowalające w stosunku do innych rozwiązań?

    > Cały wic polegał na tym, aby zrobić to
    > mądrze, co się chyba nigdzie do końca nie udało.

    Teoretycznie jakby zrobić na całym świecie lokdał ekstra hard na całym
    świecie... no ale się nie da.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1337. Data: 2022-04-28 06:31:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Analogia o tyle zła, że tu jednak też zabija w młodszych grupach,

    To jest pomijalne - statystycznie to nie oni zapychają szpitalem, 5%
    zgonów w tą czy w tamtą różnicy nie robi. Jak nie chcą być "chronieni"
    to ich decyzja i ryzyko.

    > młodsze grupy zarażają starsze, a odpowiedzialność obywatelską i
    > samoiziolacje można sobie między bajki włożyć. Już o tym dyskutowaliśmy.

    No to niech się starsze izoluiją a nie chodzą do kościoła ale domagają
    się żeby reszta dla nich świat zamykała.

    No i zwracam uwagę, że zaszczepieni też chorują roznoszą, tylko rzadziej
    umierają - tak mocno analogicznie do grup spoza ryzyka. Dało się ich
    wyłaczyć z obostrzeń - dało. To czemu zdrowy 25 latek ma być traktowany
    inaczej - skoro zaraża choruje tak samo jedynie analogicznie do
    zaszczepiononego 50 latka ma mniejsze szanse umrzeć? W imię tego żeby
    emerytowi nie było przykro mamy zniszczyć życię innym, wpędzic
    gospodarkę w recesję, rozmontować oświatę?

    > Świat się wystraszył i pogubił.

    Dokładnie - należy się odnaleźć i przestać bać a nie hodować stare
    strachy i wynsić je do rangi nowej religii.

    > Te kilka miesięcy po szczepieniu działały co wtedy uchroniło sporo osób
    > i m.in. dlatego też te osoby teraz żyją.

    Ale ja temu nie przeczę - działały potem ich skuteczność spadał (w
    czasie przeszłym) niemal do zera - i teraz (w czasie teraźniejszym) są
    nieskuteczne (zgodnie z definicą skutecznosci - która od zawsze i póki
    co dalej odnosi się do skuteczności zapobiegania zachorowaniu).

    > Nie do końca rozumiem co jest
    > tak nagannego w argumentacji Kwiata.

    W tym że twierdzi, że coś działa jak nie działa. Przytłaczająca
    większość zaszczepionych ma obecnie zerowa odporność na zachowrowanie i
    nie mogą wziąć kolejnego bostera - to jak działa jak nie działa?

    > Trudno też dyskutować z faktem, że
    > jeśli efektywność czegoś się zmniejszyła nawet i do zera, to oznacza, że
    > wcześnie była niezerowa.

    Nikt z tym nie dyskutuje.

    > Owszem, jest to trochę argument w stylu roweru
    > w plecaku, ale jest on niezaprzeczalnie logiczny.

    Ale on twierdzi że działa - w czasie teraźniejszym. Nie, nie działa -
    zarówno ja, jaki i zapewne ty jak i prawie cała moja rodzina nie ma już
    odporności. Wyjątkiem jest syn, który po prostu niedawno miała 5 urodziny:P

    > Np. pierwotnego SARS, był jeszcze po drodze MERS. MERS miał śmiertelność
    > na poziomie 35%.

    Ale nie wybił 10% populacji.

    > Co by było, jakby był bardziej zaraźliwy?

    Problem skończyłby się prawdopodobnie w azji i na bliskim wschodzie:P

    > Ot choćby taki, że jakby nie było przekonania, że działają to by tego
    > nikt nie kupił i nie stosował. Wszystkie szczepionki zamawiano i
    > dopuszczano równie chętnie?

    No ale to nie jest weryfikacja rynkowa. Sądzisz, że odbiorcy "prywatni"
    zakupiliby 10 dawek jak UE?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1338. Data: 2022-04-28 06:38:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Innymi
    > słowy, czy istnieją pierwotne źródła energii, które nie są dyskretne?

    Też się nad tym wcześniej zastanawiałem.

    > Jeśli nie, to każda obecna forma energii jest dyskretna nawet jeśli się
    > taką nie wydaje.

    Niekoniecznie - w uproszczeniu jak by dystybutor paliw na stacji lał po
    litrze - to możesz wziąć konkretną ilość pełnych litrów - no ale spalić
    możesz 10ml. (Oczywiście paliwo do silnika jest kwantowane minimalnym
    czasem otwarcia wtrysku, ale wiesz o co chodzi);).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1339. Data: 2022-04-28 06:53:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Można porównać np. udział (%) zgonów różnych grup (niezaszczepionych,
    > zaszczepionych + 1x,2x,3x) dla różnych grup wiekowych. Wtedy ładnie widać
    > efekt szczepień.
    >
    > https://www.moh.gov.sg/covid-19/statistics

    Dobra - muszę to przemyśleć, bo być może za bardzo na pałe uznałem, że
    30% rożnica w zaszczepioniu nie może dać 600% różnicy w zgonach.

    https://zapodaj.net/1a11512e78237.png.html

    Co z tym, że porównując UK do PL okazało się że najpierw mieli różnicę
    600% mniej zgonów - potem przyszedł omikron i się na chwilę wyrównało
    żeby znów wpaść na 300% różnicy, potem znów się wyrówało a teraz to
    lepiej wyszczepiona UK ma 1000% więcej zgonów niż PL?

    A jak pisałem, że istnieją dziesiątki innych czynników niż szczepioenia
    to byłem szurem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1340. Data: 2022-04-28 07:50:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 28.04.2022 o 01:13, Marcin Debowski napisał:

    > Jakby zrobili bardziej restrykcyjnie to by zmieniło i jest to dość
    > oczywiste (służę przykładem). Cały wic polegał na tym, aby zrobić to
    > mądrze, co się chyba nigdzie do końca nie udało.

    czy ten przykład to Szanghaj? No tak - worków w związku z restrykcyjnym
    lockdownem więcej niż sam c19 mógłby wyprodukować, a choroba i tak się
    rozprzestrzenia. Rzeczywiście - zasadne i skuteczne.

    --
    http://zrzeda.pl