  • 411. Data: 2017-09-07 13:37:12
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-07 o 12:17, Kris pisze:

    > To w tym złego że po 30 latach pewnie już kwitka nie masz ze opłaciłeś parking w
    1987 a tu nakaz zapłaty że niby nie zapłaciłeś w listopadzie 1987. 100zł i odsetki za
    10lat

    Masz rację. O tym nie pomyślałem.

    W takim razie wnoszenie skargi na urzędnika powinno być tak długo, jak
    długo jest obowiązek przechowywania dokumentacji dotyczącej problemu.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 412. Data: 2017-09-07 13:41:13
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-07 o 12:54, J.F. pisze:

    > Moze, ale przede wszystkim - samochod jest do zwrotu, bo obecny
    > posiadacz nie ma prawa wlasnosci, skoro nie kupil od wlasciciela.

    Wg mnie powinno być tak, że jeśli ktoś kupił w dobrej wierze samochód
    niesłusznie zlicytowany - to samochód ma nowego legalnego właściciela.
    Winny tej nielegalnej licytacji powinien zwrócić równowartość
    samochodu+odsetki+kara (rekompensata) byłem właścicielowi.

    > Niby nic, ale skad wiesz ze tam parkowales, a nie ze strasznikowi sie nr
    > rejestracyjny pomylil ?
    > A moze auto bylo juz sprzedane, czy swiezo kupione ?

    Masz rację. Trochę mnie poniosło. :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 413. Data: 2017-09-07 13:44:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 13:41, Wojtek pisze:

> [...]
    > Winny tej nielegalnej licytacji powinien zwrócić równowartość
    > samochodu+odsetki+kara (rekompensata) byłem właścicielowi.

    I tak jest. Zwykle winnym jest dłużnik, który nie poinformował komornika
    o tym, że samochód nie należy do niego.

    --
    Liwiusz

  • 414. Data: 2017-09-07 13:50:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Wg mnie powinno być tak, że jeśli ktoś kupił w dobrej wierze samochód
    >niesłusznie zlicytowany - to samochód ma nowego legalnego
    >właściciela.

    No i tak jest - prawo uwalnia nabywce od dalszych komplikacji.
    No prawie - bo i na to sa kontrprzyklady, gdzie oczywiscie znow nikt
    nie jest winny, i nic sie nie daje zrobic.

    >Winny tej nielegalnej licytacji powinien zwrócić równowartość
    >samochodu+odsetki+kara (rekompensata) byłem właścicielowi.

    A winnych nie bedzie, bo wszyscy dzialali zgodnie z przepisami :-)

    Przedawnienia to nieglupia rzecz.

    J.

  • 415. Data: 2017-09-07 13:50:54
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-07 o 13:44, Liwiusz pisze:

    > I tak jest. Zwykle winnym jest dłużnik, który nie poinformował komornika
    > o tym, że samochód nie należy do niego.

    A jeśli dłużnik poinformował o tym komornika?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 416. Data: 2017-09-07 13:55:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 13:50, Wojtek pisze:

    > A jeśli dłużnik poinformował o tym komornika?

    To komornik wówczas informuje właściciela, i piłeczka jest po jego
    stronie, jeśli chce zwolnić spod zajęcia.

    --
    Liwiusz

  • 417. Data: 2017-09-07 13:57:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 13:31:11 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Pod warunkiem, że na licytacji stawi się więcej osób niż komornik ze
    > szwagrem.

    Przeważnie sporo osób licytuje.

  • 418. Data: 2017-09-07 14:04:51
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > Przeważnie sporo osób licytuje.

    Przeważnie czy zawsze? Jak komornik kombinator chce ustawić przetarg to
    w żaden sposób nie może?

    Większość komorników w Polsce zapewne jest "zasadniczo uczciwa".
    Tyle że do mediów się przebijają częściej ci "wyjątkowi".
    *Za często* się przebijają by twierdzić że nie ma problemu.

    --
    A. Filip

  • 419. Data: 2017-09-07 14:08:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To komornik wówczas informuje właściciela, i piłeczka jest po jego
    >stronie, jeśli chce zwolnić spod zajęcia.

    I co - tym razem komornik wierzy oswiadczeniu dluznika, danym z dowodu
    rejestracyjnego i ewentualnie danym z CEPiKu, czy istotne tylko
    oswiadczenie wlasciciela ?

    J.

  • 420. Data: 2017-09-07 14:12:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 14:08, J.F. pisze:

    > I co - tym razem komornik wierzy oswiadczeniu dluznika, danym z dowodu
    > rejestracyjnego i ewentualnie danym z CEPiKu, czy istotne tylko
    > oswiadczenie wlasciciela ?

    Komornik się nad tym nie zastanawia, bo to nie on rozstrzyga to zagadnienie.

    --
    Liwiusz