eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKomornik - nadpłata i brak zmiany adresu do korespondencjiKomornik - nadpłata i brak zmiany adresu do korespondencji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: b00 <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Komornik - nadpłata i brak zmiany adresu do korespondencji
    Date: Sun, 12 Jan 2014 18:00:19 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 65
    Message-ID: <lauhmv$3t0$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-140-136.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1389546015 4000 87.105.140.136 (12 Jan 2014 17:00:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Jan 2014 17:00:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.2.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:733733
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie,

    *W skrócie: brak zaległości, wręcz nadpłata, ale brak zmiany adresu
    kontaktowego i tym samym dostępu do wysyłanych pism i w efekcie komornik
    na 2200zł.*



    mam taką sytuację. W pierwszym półroczu 2011 roku wyprowadziłem się ze
    Szczecina. Oczywiście jakiekolwiek zgłoszenia do dostawców energii
    (enea), gazu (pgnig) nie zostały dokonane w formie innej niż
    telefonicznie - energia stwierdziła, co się zużyje to się zapłaci tylko
    wysyłajcie min. raz na rok odczyty, a gazownia miała to gdzieś.
    O aktualnym adresie zostali poinformowani: zarządca nieruchomości oraz
    sąsiedzi.

    Odwiedzając od czasu do czasu Szczecin odbierałem pocztę w tym wezwanie
    do zapłaty za "nieużywany gaz" - należności jakie zostały wskazane przez
    dostawcę zostały uregulowane po kontakcie z dostawcą z uwzględnieniem
    odsetek ustawowych - miało to miejsce 03.12.2011. Finalnie wyszło tak,
    że zapłacone było za 200m3 więcej (po cenach z faktur około 600zł)
    więcej niż rzeczywiste zużycie wg. licznika.
    O realizacji płatności został skutecznie poinformowany dostawca gazu -
    poinformowanie odbyło się przez pocztę elektorniczną, której odebranie
    potwierdził Pracownik PGNIG, jednocześnie informując, iż "umowa na
    dostawę gazu została rozwiązana w dniu 28.11.2011 roku i dalszy pobór
    gazu będzie traktowany jako pobór nielegalny".
    Tym samym PGNIG w teorii dysponowało alternaatywną formą kontaktu poza
    adresem korespondencyjnym tradycyjnym - ani razu poza powyższym
    przypadkiem z tej formy nie skorzystało.

    W roku 2013 w Szczecinie nie pojawiłem się ani razu, żeby choćby
    zaglądnąć do skrzynki pocztowej... a okazuje się, że gazownia sobie
    przypomniała o swoim liczniku, o który rozgyrwa się cała historia. Wg.
    PGNIG licznik ten służył do nielegalnego poboru paliwa gazowego.

    W połowie grudnia 2013 zaczęła się szopka:
    - datowane na 16.12.2013 do Szczecina zostało wysłane pismo gdzie
    komornik (na podstawie wyroków z kwietnia i października) żąda zapłaty
    1500 zł, z pismem oczywiście nie było szans zapoznania się,
    - datowane na 30.12.2013 do Krakowa gdzie pracuję przyszło pismo do
    pracodawcy, w którym Komornik żąda zapłaty już około 2200 zł (z pensji);
    w piśmie od Komornika należność główna oraz odsetki są równe 0 zł.

    Interwencyjnie w Szczecinie pojawili się moi znajomi, którzy umożliwili
    zdjęcie licznika.
    Na liczniku wg. wskazań, co potwierdził pisemnie pracownik PGNIG, jest
    200m3 zużytego gazu mniej niż na ostatniej zapłaconej fakturze (wielkość
    prognozowana).

    Czy można zrobić coś w tym momencie w celu ograniczenia kosztów
    komorniczych lub ich anulowania, gdy:
    1. PGNIG dysponowało innym adresem niż tradycyjny korespondencyjny -
    wystarczyło wysłać maila, by sprawa była rozwiązana od ręki. Dodatkowo
    osoba, która poinformowała o zerwanej umowie mogła tym samym
    poinformować, że zajdzie konieczność zdjęcia licznika -ale nie bo po co?
    2. Okazuje się że podnoszone w sprawie "nielegalny pobór paliwa
    gazowego" nie miał miejsca, a licznik wskazuje 200m3 mniej niż zapłacone.
    3. Komornik mógł wykazać się minimalnym poziomem chęci w celu uzyskania
    aktualnego adresu - np. kontakt z zarządcą nieruchomości, sąsiadami?


    Pozdrawiam,
    PN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1