    From: hytrus <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Komornik; Długi byłych włascicieli nieruchomości.
    Date: Wed, 14 Dec 2005 23:45:19 +0100

    Witam wszystkich grupowiczów,

    Mam pytanie do mądrych głów z tej grupy. Może na początek opisze całą
    sytuacje. Dwa lata temu kupilismy z małżonką dom. Jego poprzedni
    właściciele, jak sie okazalo, mieli kupę długów. Po pół roku walki,
    wymeldowali się (prawie wszyscy sami, jednego wymeldowaliśmy sądownie),
    takze w domu mieszkamy (jestesmy zameldowani) tylko moja żona i ja.
    Już po kilku miesiącach mieszkania, na nasz adres zaczeły przychodzic
    listy z różnych firm windykacyjnych, listy te najpierw wyrzucaliśmy,
    potem odsyłaliśmy z dopiskiem "adresat wymeldowany" (jak poradzila nam
    sekretarka jednej z tych firm).
    W zeszly piatek, zagladam do skrzynki, a tu zawiadomienie od komornika.
    W nim: ze poprzednia włascicielka ma tydzien na zjawienie sie u niego z
    wyjasnieniem sprawy o zadłużenie, i ze jeśli tego nie zrobi to (tu padł
    ktorys z paragrafów), pan komornik dokona komisyjniego otwarcia lokalu.
    Dzis zadzwonilem do niego z wyjasnieniem sprawy, odebral bardzo niemily
    czlowiek, ktory rozkazal mi (to jest dobry zwrot) napisac pismo z
    wyjasnieniem sprawy. Jako, że ów komornik byl, krótko mówiąc, chamski
    odpowiedzialem, ze nie mam zamiaru preparowac zadnego pisma i wlasnie
    dzwonie do niego z wyjasnieniem tej sprawy.

    I tu rodzą sie moje pytania:

    1) Czy rzeczywiscie moim obowiazkiem jest pisanie takiego pisma, i czy
    do obowiązku komornika nie należy wcześniejsze sprawdzenie stanu
    faktycznego (czy nieruchomość należy jeszcze do zadłużonego, czy
    zadłużony jest tam nadal zameldowany)?

    2) Czy komornik, moze komisyjnie otworzyc moj dom, pomimo, ze zadłuzeni
    ludzie zostali dawno wymeldowani i nie są już właścicielami?

    3) Co jesli komornik bedzie nalegal zebym go wpuscił, celem sprawdzenia
    czy rzeczywiscie mieszkamy tu tylko my... (moze nie jestem towarzyski
    ale nie mam przyjemnosci zapraszania komornika do domu).

    Pozdrawiamy
    Monika i Piotrek