  • 1. Data: 2006-04-06 17:17:18
    Temat: Komornik
    Od: Mrówka <m...@b...pl>

    Moj brat pozyczyl kiedys pewna sume z banku,nie splacal,ma na glowie
    komornika ktory sciaga kase z wyplaty.Dzisiaj dostal pismo ,zostaly
    naliczone odsetki od odsetek,kwota do splacenia na dzien dzisiejszy pomimo
    kilku lat splacania przewyzsza ta ktora pozyczyl od banku.Wychodzi na to ze
    bedzie tak w kolko splacal odsetki,sprawa beznadziejna.Co mozna na to
    poradzic?Jest szansa na umozenie odsetek?Czy moze mi ktos poelcic prawnika
    ktory zna sie na prawie bankowym z Wawy?

    Magda

  • 2. Data: 2006-04-06 18:04:47
    Temat: Re: Komornik
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Dołączam się do pytania z podobnej beczki. Kiedyś, kiedy zwróciłem uwagę
    komornikowi, że nalicza odsetki od odsetek, to odpowiedział, że "taki jest
    przepis". A jaka jest prawda?

    Dokładnie było tak: ZUS naliczył odsetki od jakiegoś dnia do dnia
    przekazania sprawy komornikowi, a od tej kwoty (dług + odsetki) i od tego
    dnia, do dnia egzekucji komornik naliczył swoje odsetki. Różnica nie była
    wielka, więc machnałem ręką.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-04-06 19:54:34
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 6 Apr 2006 20:04:47 +0200, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > dnia, do dnia egzekucji komornik naliczył swoje odsetki. Różnica nie była

    niestety odsetki odsetkują od wyroku w tym przypadku ZUSowi styknie chyba
    tylko klauzula.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2006-04-07 07:15:15
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > niestety odsetki odsetkują od wyroku w tym przypadku ZUSowi styknie chyba
    > tylko klauzula.

    Przepraszam, nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi:
    - jeżeli po wyroku, to w takim wypadku nie ma wyroku, więc dlaczego
    "niestety"?
    - jaka klauzula styknie? i co znaczy "styknie", że wystarczy i będą liczone
    podwójnie

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-04-07 07:33:58
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    co jest w tytule wykonawczym ???
    komornik moze egzekowwac to co w nim plus koszty. natomiast od dnia
    wytoczenia powództwa mozna domagac sie odsetek od odsetek 482 kc

    pozdrawiam