  • 51. Data: 2007-01-01 20:23:43
    Temat: Re: Kolizja drogowa
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Samotnik napisał(a):
    > Dlaczego? Nieznajomość prawa nie jest w naszym systemie prawnym
    > okolicznością usprawiedliwiającą.

    czasem jest
    choć rzeczywiście nie w takim przypadku

    KG

  • 52. Data: 2007-01-01 20:24:30
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek napisał(a):
    > Nie. Ty im nie masz nic płacic, a na pewno nie kierowcom.
    > Powiedz im, że niech sobie naprawiają samochody z własnych obezpieczeń, bo
    > po to je mają.

    przymus korzystania z ubezpieczenia?

    KG

  • 53. Data: 2007-01-01 21:39:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enbe3i$lje$1@nemesis.news.tpi.pl mirekk <m...@a...pl>
    pisze:

    > Czyli wsiadając do taxi musisz mieć prawo jazdy?
    Co za brednie.
    Czy wychodząc na ulicę musisz mieć prawo chodu?
    Jak wleziesz na przejście na czerwonym i kierowca ratując ci (zupełnie
    niepotrzebnie zresztą) życie rozbije sobie przy tym auto to - jako winny -
    będziesz sie tłumaczył, że nie musisz znać prawa o ruchu drogowym, bo
    chodzisz i nie prowadzisz pojazdów? I nie wiedziałeś, że można wchodzić na
    przejście jak się pali czerwona żarówka?

    Jotte

  • 54. Data: 2007-01-01 21:44:04
    Od: "Afik" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirekk" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Tym bardziej - to ich sprawa jest, Ty byłeś tylko pasażerem! - nie
    musisz
    > kodeksu drogowego znać
    > mk

    Kodeks drogowy dotyczy również pasażerów pojazdu, nazywa
    ich "uczestnik ruchu".

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje ........ wymagania w stosunku do osób .......
    i innych uczestników ruchu .............
    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    17) uczestnik ruchu - pieszego, kierującego, a także inne osoby
    przebywające w pojeździe lub na pojeździe znajdującym się na drodze;
    Art. 45. 1. Zabrania się:
    3) otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub
    wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;
    A.

  • 55. Data: 2007-01-01 21:47:51
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    > Co za brednie.

    Umiesx czytać?

    > Czy wychodząc na ulicę musisz mieć prawo chodu?

    Wychodząc na ulicę muszę tylko wiedzieć na jakim świetle wolno mi
    przechodzić i co to jest przejście dla pieszych - resztę mam w d...:-)

    > Jak wleziesz na przejście na czerwonym i kierowca ratując ci (zupełnie
    > niepotrzebnie zresztą)

    Masz na myśli swoje życie?

    Pozdrawiam mk

  • 56. Data: 2007-01-01 21:54:47
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Afik" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wysiadania bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia
    > bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia;

    A taksówkarz nie ma obowiązku wysadzić pasażera w bezpiecznym miejscu, może
    gdzie tylko mu się podoba, w kodeksie drogowym nie ma nic na ten temat?
    Kto w takiej sytuacji zobligowany jest do przestrzegania przepisów, pasażer?
    mk

  • 57. Data: 2007-01-01 22:07:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enbvoq$51q$1@nemesis.news.tpi.pl mirekk <m...@a...pl>
    pisze:

    > Umiesx czytać?
    Zgadnij sobie.

    > Wychodząc na ulicę muszę tylko wiedzieć na jakim świetle wolno mi
    > przechodzić i co to jest przejście dla pieszych - resztę mam w d...:-)
    Nie musisz i tego. Wyleziesz nieprawidłowo, spowodujesz wypadek, jak
    przeżyjesz będziesz płacił. Proste?

    > Masz na myśli swoje życie?
    Nie. Twoje.

    Jotte

  • 58. Data: 2007-01-01 22:08:24
    Od: "Afik" <n...@p...onet.pl>

    > A taksówkarz nie ma obowiązku wysadzić pasażera w bezpiecznym miejscu,
    może
    > gdzie tylko mu się podoba, w kodeksie drogowym nie ma nic na ten
    temat?

    W mojej ocenie taksówkarz też jest winny, ale nie znam odpowiednich
    przepisów.

    > Kto w takiej sytuacji zobligowany jest do przestrzegania przepisów,
    pasażer?
    > mk

    Przepisy powinni przestrzegać obydwaj, taksówkarz i pasażer.
    A.

  • 59. Data: 2007-01-01 22:26:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mirekk" <m...@a...pl> wrote in message

    > Tym bardziej - to ich sprawa jest, Ty byłeś tylko pasażerem! - nie musisz
    > kodeksu drogowego znać

    Niestety nie jest to prawdą.
    Musisz znać wszystkie kodeksy obowiązujące w Polsce.
    Czasami tylkot trafia się, że nie mają do ciebie zastosowania.

  • 60. Data: 2007-01-01 22:28:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mirekk" <m...@a...pl> wrote in message

    > Czyli wsiadając do taxi musisz mieć prawo jazdy?

    Przechdząc na czerwonym świetle jak pieszy tez nie musisz mieć prawa jazdy,
    ale mandat dostaniesz aż miło.