  • 11. Data: 2011-06-17 08:48:21
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 10:38, Dominik & Co pisze:
    > W dniu 17-06-2011 10:33, Kapsel rzecze:

    > Spora część dróg w Polsce nie nadaje się do jazdy samochodem.
    > Znaczy można jeździć np. chodnikiem?

    Nie, ale można wybrać inną drogę, tak samo jak rowerzysta może jechać
    jezdnią.

    W przeciwieństwie do jazdy samochodem po chodniku, jazda rowerem po
    jezdni jest dozwolona, jeśli nie można korzystać z DDR. Sam fakt
    istnienia DDR do jeszcze za mało, aby można było stwierdzić, ze można po
    niej jechać. Na przykład: http://tiny.pl/hfpk5

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-06-17 08:49:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2011 10:48, Liwiusz pisze:
> [...]
    > jezdni jest dozwolona, jeśli nie można korzystać z DDR. Sam fakt
    > istnienia DDR do jeszcze za mało, aby można było stwierdzić, ze można po

    I co, wg ciebie się tam nie mieścisz?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-06-17 08:50:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > E tam, nie spotkałem bardziej nierównych i bardziej dziurawych niż
    > jezdnia.

    No widzisz, a ja spotkałem. I w nocy wolałbym jechać po jezdni, ponieważ
    niebezpiecznych nierówności na DDR bym nie zauważył.

    > Oczywiście nie badałem całego kraju. Ale realne problemy jakie
    > spotykam, to jedynie Ja Tu Muszę Stać ew. czasami Ja Tu Będę Łaził
    > Pieszo. Ale tego drugiego da się obdzwonić a ostatecznie zaparkować mu w
    > dupie i udawać, że Ojejku Nie Zauważyłem, że Mi Wylazł Na Ścieżkę.

    Zasadniczo rozumiem rowerzystów-kolarzy, dla których jechanie 30-40km/h
    nie stanowi problemu, iż wyciągnąć taką prędkość mogą tylko na jezdni, a
    nie na DDR, i zajmowanie przez nich właśnie jezdni nie uważam za nic
    nagannego.

    Ale jak komuś starczy jechać 25km/h, to z odrobiną szczęścia uda mu się
    to nawet na naszych śmieszkach.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-06-17 08:51:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I co, wg ciebie się tam nie mieścisz?

    Och, a jakby były tylko 2 kostki przejezdne, to też miałbym się mieścić?
    Nie chodzi o to, czy się zmieszczę, tylko że taka droga powinna być
    zamknięta. W nocy to jest b. niebezpieczne.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-06-17 09:16:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Jun 2011 10:44:01 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Albowiem gdyż? Jeżeli już, to z winy debili parkujących na tych
    > ścieżkach. Na szczęście omawiany przypadek dotyczy ścieżki oddzielonej
    > trawnikiem, a tam to chyba tylko Jestem Hardcorem zaparkuje.

    Po kolei:
    - piesi korzystający ze ścieżek jak z chodnika (w większości ścieżki nie są
    oddzielone od chodnika, więc w ogóle mnie to nie dziwi),
    - materiał z którego robione są ścieżki Polsce - kostka brukowa (kto
    jeździł ten rozumie, wrażenie podobne jak jazda samochodem po "kocich
    łbach")
    - często totalny bezsens umiejscowienia (standardem jest 300 m ścieżki
    znikąd donikąd),
    - przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach - IMO w PL bardziej niebezpieczne
    niż zwykłe skrzyżowania, bo kierowcy lubią sobie "dojechać" do końca drogi,
    żeby lepiej widzieć skrzyżowanie, a nie dostrzegają drogi rowerowej.

    Większość ścieżek rowerowych w Polsce nadaje się do nauki jazdy rowerem dla
    8-latków. Jak się nauczysz rozwijać te 20km/h, ścieżki stają się
    niebezpieczne i uciążliwe w użytkowaniu.

    Dla kontrastu - w np. Niemczech ścieżki są robione jako wydzielony pas
    jezdni, albo osobna droga asfaltowa wyraźnie oddzielona (np. pasem zieleni)
    o wszystkich innych ciągów (pieszych i samochodowych). W takich warunkach
    jazda rowerem po jezdni naprawdę byłaby bez sensu, ale w PL praktycznie
    takich rozwiązań nie ma :(

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net

  • 16. Data: 2011-06-17 09:27:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:16:12 +0200, Kapsel napisał(a):

    > Po kolei:

    Co byś nie powiedział i tak jesteś cham i prostak, bo tamujesz ruch panu
    wielmożnemu Śmiejkowi

    --
    marcin

  • 17. Data: 2011-06-17 09:31:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-17, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > - często totalny bezsens umiejscowienia (standardem jest 300 m ścieżki
    > znikąd donikąd),

    Ja mam w okolicy ścieżkę, która się kończy murem. Solidnym. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-06-17 09:32:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-06-17, Kapsel<k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja mam w okolicy ścieżkę, która się kończy murem. Solidnym. :-)

    To i tak lepiej, jakby się miała kończyć stromymi schodami.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-06-17 09:49:58
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 17-06-2011 11:16, Kapsel rzecze:

    > o wszystkich innych ciągów (pieszych i samochodowych). W takich warunkach
    > jazda rowerem po jezdni naprawdę byłaby bez sensu, ale w PL praktycznie
    > takich rozwiązań nie ma :(

    E tam nie ma.
    http://tinyurl.com/rowerowa

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 20. Data: 2011-06-17 09:59:21
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Jun 2011 11:49:58 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > E tam nie ma.
    > http://tinyurl.com/rowerowa

    O kurde, wygląda wcale nieźle! Jest to mocno argument, żeby się przebujać
    do Bełchatowa, zobaczyć twór na żywo ;)

    --
    Kapsel
    http://galeria.kapselek.net