eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKlizja drogowa - policja odmawia podania jakichkolwiek danych sprawcy › Klizja drogowa - policja odmawia podania jakichkolwiek danych sprawcy
    From: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Klizja drogowa - policja odmawia podania jakichkolwiek danych sprawcy
    Date: Wed, 17 Dec 2008 20:05:29 +0100

    Witam,

    Pomagałem dzisiaj obcokrajowcom - telefonicznie, byli w innym mieście.
    Mieli stłuczkę z winy drugiej strony.
    Ciekawostka: Policja (rozmawiałem z nimi również) odmówiła podania
    JAKICHKOLWIEK danych sprawcy - tzn. zakładu ubezpieczeń czy polisy
    (nie mówie o danych osobowych!) ze względu na "ochronę danych
    osobowych". Czy numer polisy i nazwa TU to dane OSOBOWE?
    Ostatecznie te dane dostałem od drugiego poszkodowanego (sprawca sam
    okazał dokumenty). Ale co w hipotetycznej sytuacji, gdy sprawca odmawia
    okazania dokumentów poszkodowanemu (a jedynie policji)?? Przecież nawet
    nie wiem, do jakiej ubezpieczalni się udać!

    Czy to byli ci z policjantów, co nie jedzą ogórków (bo głowa sie do
    słoika nie mieści)? Czy może coś się faktycznie zmieniło ostatnio?
    Drogówka warszawska.

    pozdrawiam