  • 11. Data: 2014-01-21 19:53:37
    Temat: Re: Kierowcy mordercy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-21 19:43, hikikomorisan wrote:

    > Ale bedzie ubywac.

    Niezauważalnie.

    > Dokladnie.

    99% z nich i tak nie spierdoli po raz drugi..

    > Postuluje kare maksymalna ale nie zawsze. Przeciez potracony moze
    > przezyc. To i kara bedzie lagodniejsza. Nie kara smierci a np. 5 lat. A
    > jak jeszcze z winy potraconego - to moze byc mniej.

    Wpadasz w swoją pułapkę - coś cię zbulwersowało i od razu chciałbyś za
    to czapy, nie patrząc na proporcjonalność kary do innych przewinień. I
    to potem prowadzi do absurdów.

    Shrek.

  • 12. Data: 2014-01-21 19:55:39
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Ale bedzie ubywac.

    No właśnie, 90% społeczeństwa za kratami.
    Żebyś się kiedyś nie zdziwił jak niespodziewanie i ty znajdziesz się w
    tej liczbie.

    > Postuluje kare maksymalna ale nie zawsze.

    Łaskawca...

  • 13. Data: 2014-01-21 19:58:58
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 19:53, Shrek wrote:

    > Niezauważalnie.

    Zauwazalnie. Sam pisales, ze nie ma ich wielu. jak jest ich tysiac i
    wyeliminowanych zostanie dwustu to bedzie jedna piata mniej.

    > 99% z nich i tak nie spierdoli po raz drugi..

    Skad taka pewnosc?

    > Wpadasz w swoją pułapkę - coś cię zbulwersowało i od razu chciałbyś
    > za to czapy,

    nie. zaczalem od tego, zeby kara za potracenie i spierdolenie byla
    wyzsza niz za potracenie.

    > nie patrząc na proporcjonalność kary do innych
    > przewinień. I to potem prowadzi do absurdów.

    od tego sa grupy dyskusyjne, zeby dyskutowac.

    wiec do jakich absurdow to bedzie prowadzic.

    bo pomijajac krytyke mojego pomyslu dobrze byloby dodac cos od siebie.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 14. Data: 2014-01-21 20:00:15
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 19:55, Nemo wrote:
    > Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > No właśnie, 90% społeczeństwa za kratami.

    mowisz, ze tyle mamy spierdalajacych?

    > Żebyś się kiedyś nie zdziwił jak niespodziewanie i ty znajdziesz się w
    > tej liczbie.

    Albo ty. Ale za drobniejsze przestepstwo.

    > Łaskawca...

    Nie. Po prostu kara przechodzi przez sadowa rozprawe. tak jak zawsze.

  • 15. Data: 2014-01-21 20:11:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-21 19:58, hikikomorisan wrote:

    > Zauwazalnie. Sam pisales, ze nie ma ich wielu. jak jest ich tysiac i
    > wyeliminowanych zostanie dwustu to bedzie jedna piata mniej.

    Niezauważalnie...

    > Skad taka pewnosc?

    Bo większość nie będzie miała drugiej okazji, zeby spiedolić z miejsca
    wypadku:P

    > od tego sa grupy dyskusyjne, zeby dyskutowac.
    >
    > wiec do jakich absurdow to bedzie prowadzic.

    Do takich, że skoro już kogoś pierdolnąłem i to mocno i się nie
    zatrzymałem, to teraz mogę już wszystko - przecież jak już napisałem
    kolejnych 15 lat juz do dożywocia nie dołożą. Wnioski sobie wyciągnij sam.

    > bo pomijajac krytyke mojego pomyslu dobrze byloby dodac cos od siebie.

    Powyżej - za przestępstwa nieumyślne nie należy stosować maksymalnej
    kary. Dlatego, że potem taki "przypadkowy" sprawca nie ma już nic do
    stracenia, a tym samym kodeks karny staje się ciekawost6ką już go nie
    dotyczącą - on już ma czapę.

    I podobnie było z absurdalnością karania za jazdę po pijaku - ktoś w
    swojej mądrości sprawił, że lepiej było jeździć po pijaku samochodem niż
    rowerem - bo kara taka sama, tylko że jak rowerem to dostaniesz
    _dodatkowo_ zakaz kierowania rowerami;)

    Shrek.

  • 16. Data: 2014-01-21 21:13:02
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 20:11, Shrek wrote:

    > Niezauważalnie...

    Tu mozemy sobie polemizowac jak babty na targu, dla jednej 200 to malo
    dla drugiej 20% to duzo.

    > Bo większość nie będzie miała drugiej okazji, zeby spiedolić z miejsca
    > wypadku:P

    Statystycznie beda miec dokladnie taka sama szanse.

    > Do takich, że skoro już kogoś pierdolnąłem i to mocno i się nie
    > zatrzymałem, to teraz mogę już wszystko - przecież jak już napisałem
    > kolejnych 15 lat juz do dożywocia nie dołożą. Wnioski sobie wyciągnij sam.

    A co takiego mozesz z tego "wszystko"?

    > Powyżej - za przestępstwa nieumyślne nie należy stosować maksymalnej
    > kary.

    Potracenie - nieumyslne.

    Ucieczka z miejsca wypadku - umyslne.

    Ja nie chce wyzszej kary za potracenie.

    Czytaj ze zrozumieniem,

    > Dlatego, że potem taki "przypadkowy" sprawca nie ma już nic do
    > stracenia, a tym samym kodeks karny staje się ciekawost6ką już go nie
    > dotyczącą - on już ma czapę.

    Myslisz, ze zrobi carmegeddon zanim go zlapia i posadza w celi smierci?

> [...]
    > swojej mądrości sprawił, że lepiej było jeździć po pijaku samochodem niż
    > rowerem - bo kara taka sama, tylko że jak rowerem to dostaniesz

    Dlatego pisze o roznicowaniu kary a nie o ujednolicaniu.

    Dziekuje, ze poparles moja koncepcje i kierynek powyzszym argumentem.

    Bo dokladnie tak - kara ma byc rozna.

  • 17. Data: 2014-01-21 21:20:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-21 21:13, hikikomorisan wrote:

    > Tu mozemy sobie polemizowac jak babty na targu, dla jednej 200 to malo
    > dla drugiej 20% to duzo.

    To jak się babie 1 jajko na 1000 stłucze to niezauważalnie. Jak 2 to
    robi jej to znaczącą różnicę?

    > Statystycznie beda miec dokladnie taka sama szanse.

    Nie. Nie będą. Statystycznie rzecz biorąc drugi wypadek rzadko się komuś
    przydarza.

    > A co takiego mozesz z tego "wszystko"?

    Przejechać policjanta, który próbuje mnie zatrzymać? No co przecież
    drugi raz mnie nie powieszą:P

    > Potracenie - nieumyslne.
    >
    > Ucieczka z miejsca wypadku - umyslne.

    Niby zgoda, warto jednak pamietać, że część osób robi to jednak w szoku.

    A co go powstrzyma?

    Shrek.

  • 18. Data: 2014-01-21 21:36:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-21 21:20, Shrek pisze:

    > Nie. Nie będą. Statystycznie rzecz biorąc drugi wypadek rzadko się komuś
    > przydarza.

    Prawdopodobieństwo wystąpienia wypadku jest takie samo - zarówno w
    przypadku kierowcy, który miał, jak i który nie miał wypadku.

    Tak samo jak wyrzucisz "6" kostką, to przy kolejnym rzucie masz taką
    samą szansę ją wyrzucić jak ten, kto jeszcze nie rzucał.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2014-01-21 21:56:30
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 21.01.2014 21:20, Shrek wrote:

    > To jak się babie 1 jajko na 1000 stłucze to niezauważalnie. Jak 2 to
    > robi jej to znaczącą różnicę?

    widzisz roznice w DWA a DWADZIESCIA PROCENT?

    > Nie. Nie będą. Statystycznie rzecz biorąc drugi wypadek rzadko się komuś
    > przydarza.

    Statystycznie szansa na wypadek jest taka sama.

    Do gimbazy masz, pouczyc sie o rachunku prawdopodobienstwa.

    > Przejechać policjanta, który próbuje mnie zatrzymać? No co przecież
    > drugi raz mnie nie powieszą:P

    Nie. Ale cie moga zastrzelic w takiej sytuacji, wiec ominie cie mozliwe
    w procesie obnizenie kary ze wzgledu na byc moze wystepujace
    okolicznosci lagodzace.

    > Niby zgoda, warto jednak pamietać, że część osób robi to jednak w szoku.

    Pozostala czesc w szoku zatrzymuje sie i wzywa pomoc udzielajac
    pierwszej pomocy.

    Dlatego tez sad jest od tego by osadzic, uwzgledniajac czy dany
    uciekajacy byl w szoku czy po prostu pijany.

    > A co go powstrzyma?

    Policyjna kula?

  • 20. Data: 2014-01-21 22:22:04
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał

    > Albo ty. Ale za drobniejsze przestepstwo.

    No właśnie, za krzywe parkowanie, za pomyłkę na fakturze, za plucie na
    ulicy - za wszystko czapa.

    > Nie. Po prostu kara przechodzi przez sadowa rozprawe. tak jak
    > zawsze.

    Ale ty i tobie podobni chcecie wpisaż do kk czapę za wszystko, więc
    sąd to będzie tylko kancelaria drukująca wyroki jednakowe dla
    wszystkich.