    From: "Mateusz Buc" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kasacja wyroku - kolizja drogowa
    Date: Tue, 26 Jul 2005 15:32:36 +0200

    W sierpniu zeszłego roku jadąc drogą główną o ruchu dwukierunkowym włączyłem
    prawy kierunkowskaz sygnalizując zamiar skrętu w prawo do posesji. Ponieważ
    wjazd do posesji był pod kątem prostym, przed skrętem lekko odbiłem
    kierownicą w lewo w celu swobodnego wykonania manewru. Podczas rozpoczynania
    manewru skrętu zostałem uderzony w prawy przód kierowanego przeze mnie
    samochodu przez wyprzedzający mnie z prawej strony samochód. Manewr skrętu
    rozpocząłem znajdując się w odległości 80-100 cm od prawej krawędzi jezdni.
    Na odcinku tym obowiązywał zakaz wyprzedzania. W wyniku kolizji została
    wezwana policja, która orzekła moją współwinę, chcąc ukarać mnie mandatem w
    wysokości 200 zł. Odmówiłem przyjęcia mandatu nieczując się współwinnym
    zainstniałej kolizji. Sprawa trafiła do sądu grodzkiego, który orzekł moją
    współwinę. Odwołałem się od tego wyroku, wskutek czego sąd powołał biegłego
    do wydania opinii dotyczącej zaistniałej sytuacji drogowej. W wydanej opinii
    biegły orzekł, że winę za zaistniałą kolizję ponoszę ja, wskutek zajechania
    drogi wyprzedzającemu mnie z prawej strony pojazdowi. W związku z powyższym
    sąd podtrzymał wydany wcześniej wyrok nakazując zapłatę grzywny(w wysokości
    200 zł) i kosztów opinii biegłego. Od wydanego wyroku odwołałem się do sądu
    okręgowego, który podtrzymał wyrok wydany przez sąd grodzki. Jestem
    przekonany o braku mojej winy, w związku z czym zwracam się z pytaniem, czy
    powinienem wystąpić o kasację wyroku i w takim wypadku jakie są procedury
    wystąpienie o kasację(chodzi mi głównie o to, czy mogę to zrobić sam, czy za
    pośrednictwem prawnika)?

    --
    Pozdrawiam, Mateusz Buc :: l...@w...pl :: b...@b...miki.eu.org ::
    m...@g...com :: +48505956851 :: http://bsd.miki.eu.org/~blast3r