  • 21. Data: 2005-07-13 13:55:55
    Temat: Re: Kara za niueopłacone OC w czasie gdy auto nie jeździło.
    Od: "rr" <...@...aa>

    > moment, moment... czemu ubezpieczyciel mialby informowac. i w jaki
    > sposob?
    przepraszam , ten fundusz. Wystarczyłby jakiś list tuż przed zbliżającym się
    terminem wygaśniecia OC
    Albo jakiś baner na str www ubezpieczycieli, w końcu chcą sobie zjednać
    klienta?

    > o tym tzn o czym? o obowiazku posiadania polisy OC nawet jesli sie nie
    > jezdzi?
    > 1) Nieznajomosc prawa nie jest usprawiedliwieniem.

    wiem, wiem, ale troche dobrej woli

  • 22. Data: 2005-07-13 14:25:22
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    rr napisał(a):
    > przepraszam , ten fundusz. Wystarczyłby jakiś list tuż przed zbliżającym się
    > terminem wygaśniecia OC
    Moze by i wystarczyl... ale kto by za to zaplacil? Fundusz czyli wszyscy
    placacy skladki. Sorki, ale wydaje mi sie ze jesli ktos jezdzi
    samochodem i pamieta o tym ze zatankowac paliwo to moze tez pamietac o
    OC. Pare lat temu moj znajomy sie bardzo oburzyl ze jak zapomnial
    zaplacic rachunek za kablowke to przyslali mu tylko jedno upomnienie,
    pozniej przez 3m-ce nic i nastepnie przyslali pismo ze wlasnie mu
    odcieli kablowke i odblokuja dopiero jak ureguluje - "jakby im zalezalo
    na pieniadzach i na kliencie to by przyslali wiecej przypomnien". Sorry
    - wiem "nasz klient nasz pan" ale sa pewne granice
    > Albo jakiś baner na str www ubezpieczycieli, w końcu chcą sobie zjednać
    > klienta?
    Nie kazdy korzysta z internetu

    > wiem, wiem, ale troche dobrej woli
    No tak, ale kazdy by sie mogl tlumaczyc ze nie wiedzial... i by jezdzilo
    pelno zapominalskich bez OC

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 23. Data: 2005-07-13 14:45:17
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > A to cos zmienia?

    Ciekaw jestem czy tak jak jest u nas to jest jedyny normalny pomysł.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 24. Data: 2005-07-13 15:41:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > da sie, jesli złomujesz pojazd :)

    No, ale on by potem chciał jeszcze nim jeździć za jakiś czas :)

  • 25. Data: 2005-07-13 15:42:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ElComandante wrote:

    > A ja mam w takim razie pytanie :
    > czy samochody stojące w salonach ew komisach samochodowych
    > mają wykupioną polisę OC (i czy muszą mieć)? Ja kupiłem samochód
    > w komisie i żeby dostać kluczyki musiałem piechotą ;( lecieć do
    > ubezpieczyciela i wykupić polisę więc prawdopodobnie samochód jej nie miał.
    > Dodam że wcześniej jeździliśmy tym autkiem min. do diagnosty.
    > I czy w takich przypadkach jeśli właściciel ma polisę OC (ale nie
    > konkretnie na samochód) czy jeśli jego stojący samochód narobi szkód
    > to taka polisa będzie ważna. Zakładając że ma też taką opcję w polisie.

    A poszukaj gdzieś, czy firmy muszą mieć OC na samochody, które
    sprzedają, czy tez odpowiadają ze swojej polisy w razie czego.

  • 26. Data: 2005-07-13 16:15:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    witek napisał(a):
    > No, ale on by potem chciał jeszcze nim jeździć za jakiś czas :)

    albo rybka, albo cipka :P

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 27. Data: 2005-07-13 17:29:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    scream wrote:

    > nie bierzesz pod uwage sytuacji kiedy stojący gdzieś samochód wyrządza
    > komuś szkode* - kto wtedy zapłaci? dlatego OC trzeba mieć, inaczej
    > jest kupa kombinowania z pozywaniem wlasciciela itp itd.
    >
    > * - sytuacja jak najbardziej mozliwa - zalozmy, ze auto stoi na lekkim
    > wzniesieniu i zerwie sie linka od ręcznego - samochod poleci w dol i
    > uderzy w inne auto

    NIe ma problemu bez OC poniewaz wtedy szkode pokrywa wlasciciel. Tak samo
    jak nie trzeba OC na dachowki na wlasnym dachu spadajace na przechodniow.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 28. Data: 2005-07-13 17:30:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    ElComandante wrote:

    > A ja mam w takim razie pytanie :
    > czy samochody stojące w salonach ew komisach samochodowych
    > mają wykupioną polisę OC (i czy muszą mieć)? Ja kupiłem samochód

    Jak kupujesz w salonie, to musisz miec OC od dnia faktury. Do tego czasu
    jest to zwykły towar handlowy, taki jak kilo cukru.

  • 29. Data: 2005-07-13 18:37:31
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > nie bierzesz pod uwage sytuacji kiedy stojący gdzieś samochód wyrządza
    > komuś szkode* - kto wtedy zapłaci? dlatego OC trzeba mieć, inaczej jest
    > kupa kombinowania z pozywaniem wlasciciela itp itd.

    taczka też nie ma oc a potrafi nabroić.......
    o taczce pełnej dynamitu nie wspomnę....:)))

    po prostu w naszym kraju nie bójmy sie tego powiedzieć na głos
    jest czyste skur..........ubezpieczycieli.
    samochód to nie tylko toczydło do codziennego jeżdzenia
    co ma powiedzieć właściciel kabrioletu? używa go max 3 miesiące w roku.
    a np. samotny marynarz? 6miechów rejs 2 na lądzie
    jakos niemcy nie maja z tym problemu
    wykupuje oc na tyle ile potrzebuje i finał.
    a jak nie jeździ to stawia kiedy chce w ogródku i nic nie płaci.
    a to wszystko w ramach tej samej unii /podobno/
    jednym słowem jak się chce to można.
    tak nawiasem jak niemców nie lubię to ich prawa szczerze zazdroszczę.

  • 30. Data: 2005-07-13 22:39:22
    Od: maHo <m...@p...net>

    rr wrote:

> [...]
    > terminem wygaśniecia OC
    > Albo jakiś baner na str www ubezpieczycieli, w końcu chcą sobie zjednać

    Hmm, chyba umowa OC niewypowiedziana jest automatycznie przedłużana na
    następny rok. Jeżeli tak jest (a chyba jest tak ;) ), to przecież w
    interesie ubezpieczyciela jest *nie wysyłać* nic do klienta, bo jak
    zapomni to i tak będzie ubezpieczony. A jak mu się przypomni, to jeszcze
    przyjdzie do konkurencji?

    pozdrav

    maHo