  • 1. Data: 2005-07-12 21:45:12
    Temat: Kara za niueopłacone OC w czasie gdy auto nie jeździło.
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Mam problem samochodowy tylko trochę innej natury. Mianowicie kupiliśmy
    nasze auto w maju zeszłego roku ale facet od którego go kupowaliśmy bardzo
    nas prosił, że chce wystawić fakturę za kwiecień i się zgodziliśmy bo cóż
    nam za różnica. W połowie kwietnia wygasło OC samochodu a my jak odebraliśmy
    kluczyki w maju to zapłaciliśmy OC dopiero od tego dnia. Dziś po ponad roku
    przyszedł list z jakiegoś ubezpieczeniowego funduszu gwarancyjnego, że mamy
    zapłacić prawie 2,5 tys. zł kary za to, że jeździliśmy autem bez
    obowiązkowego OC. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem jak to można
    odkręcić bo faktycznie to w tym czasie, kiedy nie było OC nie jeździliśmy
    tym samochodem więc OC nie miało racji bytu a to bardzo dużo pieniędzy! Z
    góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-07-12 22:18:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    f...@W...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > tym samochodem więc OC nie miało racji bytu a to bardzo dużo pieniędzy! Z

    OC sie płaci od posiadania samochodu, a nie od jeżdżenia nim.
    Od połowy kwietnia do maja byliście włascicielami samochodu i nie
    mieliście OC.
    Natomiast nie potrafię powiedzieć czy 2.5 tyś da się jakoś negozcjowac,
    czy nie.

  • 3. Data: 2005-07-13 06:34:54
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > odkręcić bo faktycznie to w tym czasie, kiedy nie było OC nie jeĽdzili?my
    > tym samochodem więc OC nie miało racji bytu a to bardzo dużo pieniędzy!

    Ciekawe ile lat jeszcze ludzie będą w to wierzyc.

  • 4. Data: 2005-07-13 08:23:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    f...@W...gazeta.pl napisał(a):
    > facet od którego go kupowaliśmy bardzo
    > nas prosił, że chce wystawić fakturę za kwiecień i się zgodziliśmy bo cóż
    > nam za różnica. W połowie kwietnia wygasło OC samochodu

    No to juz chyba masz odpowiedz co komu za roznica.
    Facet pewnie chcial sprzedac ze wsteczna data, bo wlasnie OC sie mu
    wtedy skonczylo.

  • 5. Data: 2005-07-13 10:09:43
    Od: "rr" <...@...aa>

    > OC sie płaci od posiadania samochodu, a nie od jeżdżenia nim.

    pomijając że to złodziejstwo (imo)
    czy to znaczy że nawet gdy jest wyrejestrowany trzeba płacić OC???

  • 6. Data: 2005-07-13 10:23:39
    Od: g...@o...pl

    To, że faktura została wystawiona w połowie kwietnia nie oznacza chyba, że
    jednocześnie z tym dniem samochód został przerejestrowany na nowego właściciela?
    Tzn jeżeli nie mieli opłaconego OC to nie mogli zarejestrować samochodu.. a
    skoro nie był zarejestrowany to jakim prawem miałoby byc opłacone oc??
    nie mogę pojąć, może ktoś wytłumaczy...

  • 7. Data: 2005-07-13 10:54:24
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    rr napisał(a):

    > pomijając że to złodziejstwo (imo)
    Czemu zlodziejstwo? Wyobraz sobie ze masz samochod, ktorym nie jezdzisz.
    Ale przyjechala rodzinka/znajomi, jakis nastolatek swiezo po otrzymaniu
    prawka chcialby sobie pojezdzic. Mieszkacie gdzies na zadupiu, wiec
    dajesz mu samochod, on wyjezdza na droge i powoduje kolizje/wypadek. W
    jaki sposob poszkodowany mialby odzyskac kase, skoro nie zaplaciles OC?
    Tak wiem, Ty jestes ten uczciwy, ale pewnie trafilby sie ktos kto
    probowalby kombinoawc (bo ludzie probuja nawet przy OC). Musialoby pojsc
    z funduszu ubezpieczen (czy jak to tak sie nazywa) a na ten fundusz
    placi kazdy kto placi OC. wiec czemu inni mieliby placic odszkodowanie
    za kogos kto nie placil OC?
    > czy to znaczy że nawet gdy jest wyrejestrowany trzeba płacić OC???
    Nie
    Aczkolwiek pytanie czy mozna wyrejestrowac samochod?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-07-13 11:29:09
    Od: "rr" <...@...aa>

> [...]
    > z funduszu ubezpieczen (czy jak to tak sie nazywa) a na ten fundusz
    > placi kazdy kto placi OC. wiec czemu inni mieliby placic odszkodowanie

    a sytuacje że np silnik zdechnie , nie ma pieniędzy na naprawę i auto stoi
    kilka miesięcy?
    nie pożyczę wtedy nastolatkowi.
    Założenie tego jest takie że wszyscy będą kombinować. Jakby w sklepie
    najpierw
    brano pieniądze a potem możesz wejść z koszykiem

  • 9. Data: 2005-07-13 11:30:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    rr napisał(a):
> [...]
    > najpierw
    > brano pieniądze a potem możesz wejść z koszykiem
    Ale obawiam sie ze osob ktore jezdza bez waznego OC jest duzo, pomimo
    tego ze jest obowiazaek posiadania OC. Wiec takie podejrzenie jest sluszne.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2005-07-13 11:45:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    rr napisał(a):
    > Założenie tego jest takie że wszyscy będą kombinować. Jakby w sklepie
    > najpierw brano pieniądze a potem możesz wejść z koszykiem

    nie bierzesz pod uwage sytuacji kiedy stojący gdzieś samochód wyrządza
    komuś szkode* - kto wtedy zapłaci? dlatego OC trzeba mieć, inaczej jest
    kupa kombinowania z pozywaniem wlasciciela itp itd.

    * - sytuacja jak najbardziej mozliwa - zalozmy, ze auto stoi na lekkim
    wzniesieniu i zerwie sie linka od ręcznego - samochod poleci w dol i
    uderzy w inne auto

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl