    From: "Mertz" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: KTO sie boi stenogramów w sadach?
    Date: Tue, 24 May 2005 10:49:03 +0200

    Proponuję temat luźnej dyskusji w tej sprawie.

    To co dyktuje sędzia do akt to niestety jego radosna twórczość i często
    niewiele ma to wspólnego z tym co zeznała strona lub świadek. Nie jest ważne
    co zeznał słuchany, sędzia decyduje co ma trafić do akt. Takie są fakty
    niestety.
    Celowo napisałem "do akt", ponieważ protokołem tego nazwać nie można. Nawet
    bandyta na policji jak jest przesłuchiwany to na koniec daja mu do
    przeczytania i ewentualnego podpisania protokół. Albo go podpisze albo nie,
    jego wybór.

    Coś tam na sali jest klepane, gdzieś poza jest to drukowane...
    Osobiście czytając akta i porównując to co notowałem dokładnie kiedy sędzia
    dyktował pani protokolantce, nie grało, po prostu nie grało.
    Postęp musi bys oczywiście, komputery itd. ale w tym przypadku forma
    elektroniczna, gdzie dodać, usunać jedna frazę budzi wiele watpliwości.
    Zmiana jednego lub kilku wyrazów może mieć wpływ na tok sprawy.

    To może niezbyt trafny przykład ale: "...lub czasopisma".

    Więc, KTO się boi stenogramów w sądach???

    -Mertz-