  • 1. Data: 2007-07-18 17:23:22
    Temat: Czy SM ma obowiązek wskazać precyzyjnie osobę popełniającą wykroczenie?
    Od: "Przemo" <z...@a...pl>

    Witam!

    Pytanie moje dotyczy takiej sytuacji:
    Za szybą samochodu znajdujemy karteczkę od Straży Miejski z prośbą o
    stawiennictwo w związku z popełnionym wykroczenie drogowym art 144 92 s 1
    - coś takiego namazali
    Przypuszczam, że sprawa dotyczyła parkowania na uliczce gdzie był zakaz wiazdu
    z podpisem, że niedotyczy wiazdów gospodarczych.
    Samochód jest rejestrowany na 2 osoby, jeżdzi nim więcej osób czy straż musi
    wskazać konkretną osobę (nie widziała kierowcy), która popełniła wykroczenie
    czy skieruje roszczenia do głównego właściciela i o ile nie przypomni sobie
    kto użytkował samochód w okresie popełnienia wykroczenia ukarze jego? Chodzi
    mi oczywiście o prawo a nie to co jest najłatwiej SM.
    Sprawa ta dotyczy parkowania po za miastem, nie utrudniając w żadnym wypadku
    ruchu, przy miejscu wypoczynku gdzie nie ma gdzie stanąc a ludzie po dniu
    wypoiczynku znajdują taki prezent i cały dzień z głowy. Wkurzyłem się tak, że
    łatwo grosza nie dostaną. Nie chcę w tym miejscu bluźnić i pisać co o nich
    myślę - niech się wezmą do porzytecznej robty i przestaną gnębić porządnych
    ludzi, którzy chcą odpocząć od trosk dnia codziennego.
    Dzięki za wszelki rady, które pomogą z nimi wygrać lub chociaż utrudnić im
    pracę, pozdrawiam przemo

  • 2. Data: 2007-07-19 00:19:21
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Przemo" <z...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > ludzi, którzy chcą odpocząć od trosk dnia codziennego.
    > Dzięki za wszelki rady, które pomogą z nimi wygrać lub chociaż utrudnić im

    Aha.
    SM prosi właściciela samochodu o stawienie się celem wyjaśnienia kto
    prowadził samochód.
    Zgodnie z art 78.4. prawa o ruchu drogowym:
    Dla przypomnienia.
    -----------------
    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego
    organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez
    nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    ---------------
    Jeżeli wskaże to ta osoba zostanie ukarana mandatem za wykroczenie drogowe
    z art 144 92 s 1
    Jeżeli nie będzie potrafił wskazać wówczas wezwany właściciel zostanie
    ukarany mandatem za wykroczenie drogowym z art 78.4 powyżej
    a sprawę z art 144 92 s 1 się umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.
    :)
    Raczej sie nie szarp tylko zapłać, bo w sądzie grodzkim dostaniesz więcej
    (grzywna może wynieść do 3000 zł) plus koszty procesu.

  • 3. Data: 2007-07-19 00:30:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Przemo" <z...@a...pl> wrote in message
    > Przypuszczam, że sprawa dotyczyła parkowania na uliczce gdzie był zakaz
    > wiazdu
    > z podpisem, że niedotyczy wiazdów gospodarczych.

    Aha
    Art. 92.
    § 1. Kto nie stosuje się do znaku lub sygnału drogowego albo do sygnału lub
    polecenia
    osoby uprawnionej do kierowania ruchem lub do kontroli ruchu drogowego,
    podlega karze grzywny albo karze nagany.

    Stałeś na trawniku przypadkiem ?

    Art. 144.
    § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego niszczy lub
    uszkadza
    roślinność albo depcze trawnik lub zieleniec lub też dopuszcza do niszczenia
    ich przez zwierzęta znajdujące się po jego nadzorem,
    podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
    § 2. Kto usuwa, niszczy lub uszkadza drzewa lub krzewy stanowiące
    zadrzewienie
    przydrożne lub ochronne albo żywopłot przydrożny,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 można orzec
    nawiązkę
    do wysokości 500 złotych.

  • 4. Data: 2007-07-19 07:42:37
    Od: Artur Golański <A...@w...net.pl>

    W artykule <7...@n...onet.pl> Przemo napisał(a):

    > Za szybą samochodu znajdujemy karteczkę
    My?

    > (nie widziała kierowcy),
    Ona "nie widziała" ;-). Zgoda, jeśli chodzi o kobietę, funkcjonariusz
    SM.

    > czy skieruje roszczenia do głównego właściciela
    Nie roszczenia, a wezwanie (po ustaleniu danych osobowych właściciela)
    do dowolnego właściciela. Każdy z wspólwłaścicieli jest właścielem i nie
    ma głównego.

    Poczytaj tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    > Nie chcę w tym miejscu bluźnić
    A potrafisz ;-) ? A fe!

    > niech się wezmą do porzytecznej robty
    Wiesz,określenie "pożyteczny" jest względne. Gdy ty dzwonisz do nich, aby
    uspokoili halasującego o 3-ej w nocy sąsiada lub ukarali kierowcę, który
    zablokował ci wyjazd z garażu, to: dla ciebie są "pożyteczni" i
    jednocześnie wręcz przeciwnie dla hucznie obchodzącego swoje urodziny
    czy kierowcy, który 'niezauważył', a w ogóle to zaparkował na kilka
    minut i nie pzrewidział, że ty będziesz chciał kogoś odwieźć do
    pogotowia, szpitala itp

    --
    Artur