  • 81. Data: 2007-07-27 14:16:56
    Temat: Re: Jestem ścigany przez ... Pomocy!
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie TomaSz. w liscie z dnia 2007-07-27 12:23 napisala
    nastepujace slowa:

    > Do wojska jest pobór, na misje wysyłają tylko ochotników (chodzi o niższe
    > stopnie wojskowe - nie wiem jak tam jest wśród generałów).
    > Nie muszą nawet pytać - po prostu ogłaszają, że jest taka możliwość i
    > żołnierze sami się zgłaszają. Cały czas mowa oczywiście o żołnierzach
    > zawodowych - wojsko z poboru się nie nadaje na front.

    Ja slyszalem (od jednego z zolnierzy zawodowych) ze tych z poboru z
    zalozenia nigdzie nie wysylaja (bo i po co - oni sa w stanie sami sie
    pozabijac). Zas wsrod zawodowych nie ma czegos takiego jak "ochotnik".
    Przychodzi nakaz wyjazdu i sie wyjezdza.

    --
    michal

  • 82. Data: 2007-07-27 14:22:13
    Temat: Re: Pytanie o splacanie zobowiazan podczas pobytu w wojsku...
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Henry (k) w liscie z dnia 2007-07-27 11:10

    > Czy gdyby ktoś wybudował dom bez ekspertyzy gruntu i okazało się
    > że zbudował na bagnie i mu się zawala to nadal byś uważał że jest
    > zaradny ale nie głupi?

    Kupno telefonu na abonament bez odbębnionego wojska jest porównywalne z
    budową domu bez ekspertyzy gruntu?

    > No ale przynajmniej już wiedziałeś że Cię nie wezmą i mogłeś sobie kupić
    > Jaguara na kredyt lub planować inne rzeczy :-)

    Mylisz się :) Nie wiedziałem. Rok czy dwa lata później upomnieli się o
    mnie. A na pytanie czemu nie chcieli mnie wtedy kiedy ja chciałem
    odpowiedzieli: "przepisy się zmieniły". A to że ja miałm jakieś plany
    )praca).. Cóż - nic ich to nie obchodziło.

    Jaki z tego wniosek: idziesz na studia - nie robisz nic tylko czekasz na
    pobór (od 2 roku mogą cię na 6 tyg. szkolenie zabrać). Jeżeli nie
    odbębnisz wojska to kończysz studia i znów przez 12 miesięcy nic nie
    robisz tylko czekasz na pobór.

    Można by pomyśleć - wspaniale - 6 lat spokoju od normalnego życia. Tylko
    siedzisz, pijesz, śpisz i czekasz... Ale to pozory - mamy inne czasy już ;/

    --
    michal

  • 83. Data: 2007-07-27 14:29:14
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Henry (k) w liscie z dnia 2007-07-27 13:51

    > Etatów jest tyle samo tylko ktoś nowy pracuje na rok. Pracodawca ma
    > obowiązek wracającego z wojska zatrudnić - a co zrobi z tym nowym
    > to jego sprawa - może go zredukować ;-)

    Ale jeżeli przez rok przeszkoli "nowego", a "stary" przyjdzie do pracy
    zielony (ale z doświadczeniem wojskowym za to i murowanym alkoholizmem
    :D).. To jak myślisz kogo zredukuje? ;>

    > Jeśli zatrudniłeś na odpowiedzialnym stanowisku kogoś z nieuregulowanym
    > stosunkiem do służby wojskowej, to nie będzie mi Cię żal jak zbankrutujesz
    > - sam się o to prosiłeś.

    Bardzo teoretyzujesz. Odnosze wrazenie ze zyjesz w oderwaniu od
    rzeczywistosci. Czlowiek jesli teraz nie znajdzie pracy juz na studiach
    ciezko bedzie mu ja znalezc pozniej (mowimy o pracy a nie "pracy"). Co
    wiecej jezeli absolwent uczelni bedzie czekal 12 miesiecy na powolanie
    to po roku od skonczenia studiow bedzie juz nikim. Przyjda nowi
    absolwenci, programy stazowe/praktyki dla niego sie skoncza, on zapomni
    czego sie nauczyl przez ~5 lat studiow. Jest po nim...

    Jak konczysz studia i pojdziesz do WKU z planem pojscia do woja masz
    marne szanse ze cie wezma. Co wiecej: pomysla 'idiota' sam sie do nas
    pcha... :)

    --
    michal

  • 84. Data: 2007-07-28 19:22:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jul 2007, Henry (k) wrote:

    > Jeśli zatrudniłeś na odpowiedzialnym stanowisku kogoś z nieuregulowanym
    > stosunkiem do służby wojskowej, to nie będzie mi Cię żal jak zbankrutujesz
    > - sam się o to prosiłeś.

    W ten prosty sposób wyjaśniłeś mniej wiecej jak działa wszelka "ochrona",
    dawana wybranym grupom praconiczym (kosztem innych, bo CZYIMŚ kosztem
    musi to się odbyć).
    "Nie zatrudniać nikogo, komu wg prawa przysługuje szczególna ochrona, bo
    nikomu nie będzie żal jak zbankrutujesz".

    pzdr, Gotfryd