  • 111. Data: 2014-03-10 11:00:50
    Temat: Re: Jestem ofiarą kradzieży, zapadł wyrok, jakie mam teraz prawa?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > Jasne. Wszystko OK jak się mieszka w pracy. A jak z taką nogą dotrzeć,
    > hmm?

    Normalnie. Pokuśtykac i dotrzeć.
    Jak się nie da to sie nie da a jak się da to sie da.

    > [ciach]

    > Nie ma to większego znaczenia - w jednej sprawie będzie więcej
    > opóźnień z takiego powodu/pretekstu, a w drugiej mniej. W sumie
    > wychodzi na to samo.

    A to ciekawe stwierdzenie.
    Jeżeli ukruciłoby się wydłuzanie tych najdłuższych to efektem byłoby
    wydłuzenie tych najkrotszych?
    Skad taka implikacja?

    > [ciach]

    > Dla jakiej wartości X?

    3?
    5?
    A jaką uznałbyś za podejrzana co do celowości?

    > Ponownie - w omawianym przypadku było 3 oskarżonych, ponoć byli
    > sprawcami kilku kradzieży, świadków/pokrzywdzonych pewnie też conieco
    > było... To się zbiera. A i sędzia też może czasem zachorować.

    I jak zwykle: nie da się.
    Rozumiem, ze najlepiej ukraśc coś dużego w grupie.
    Wtedy własciwie moznaby proces przekaldać w nieskonczonośc.
    Zawsze ktoś bedzie akurat chory etc.

    > [ciach]

    > Miało być tanio.

    I masz pretensje do usługodawcy ze dostosował się do warunków przetargu?
    Przeciez mozna było wybrać najtanszą ofertę ale dołożyc dodatkowe warunki
    brzegowe np. 90% doreczen w ciągu tygodnia.
    Dołożyc jakies kary za niespelnienie itd.

    > Na marginesie tutaj ważniejsza byłaby drobna zmiana w procedurach
    > przetargowych, zamiast twojej idiotycznej kampanii na rzecz totalnego
    > uszczelnienia zwolnień lekarskich - automatyczne odrzucanie najtańszej
    > i najdroższej oferty. Wpłynęło by to na urealnienie cen ofert.

    Hmm, a ile firm zgłosiło sie do tego przetargu?
    Bo przyznaje, ze nie do konca rozumiem postulat odrzucenia najtanszej
    oferty spełniającej wymogi...

    A moze po prostu dobrze opisywac usługę którą się zamawia?

  • 112. Data: 2014-03-10 12:22:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2014 11:00, Budzik pisze:

    > Normalnie. Pokuśtykac i dotrzeć.
    > Jak się nie da to sie nie da a jak się da to sie da.

    To sam sobie kuśtykaj. Jak chcesz możesz nawet iść dźwigać ciężary po
    otwarciu jamy brzusznej. Tylko nie zdziw się, jak potem ubezpieczenie
    się na ciebie wypnie.

    Ale innych do takiej głupoty nie zmuszaj.

    [ciach]

    > A to ciekawe stwierdzenie.
    > Jeżeli ukruciłoby się wydłuzanie tych najdłuższych to efektem byłoby
    > wydłuzenie tych najkrotszych?
    > Skad taka implikacja?

    Przeczytaj jeszcze raz.

    > 3?
    > 5?
    > A jaką uznałbyś za podejrzana co do celowości?

    To ja zadaję tobie pytanie. Łaskawie odpowiedz - konkretnie i z
    uzasadnieniem.

    > I jak zwykle: nie da się.

    Da się, ale nie ma to sensu.

    Podobnie jak technicznie da się obecnie zapewnić osobisty wizyjny
    monitoring online każdemu obywatelowi w miarę cywilizowanego kraju.

    > Rozumiem, ze najlepiej ukraśc coś dużego w grupie.
    > Wtedy własciwie moznaby proces przekaldać w nieskonczonośc.
    > Zawsze ktoś bedzie akurat chory etc.

    Życie w państwie prawa ma swoją cenę. Ty się domagasz systemu
    totalitarengo - oskarżony, więc winny. I łaskawie można pozwolić mu się
    bronić. Chcesz żeby obrona była nie prawem a przywilejem.

    [ciach]

> [...]
    > brzegowe np. 90% doreczen w ciągu tygodnia.
    > Dołożyc jakies kary za niespelnienie itd.

    Mhm. Patrz: A2 i Chińczycy.

    Zaniżyli cenę a potem chcieli postawić inwestora pod ścianą, żeby ten
    dał więcej.

    > Hmm, a ile firm zgłosiło sie do tego przetargu?
    > Bo przyznaje, ze nie do konca rozumiem postulat odrzucenia najtanszej
    > oferty spełniającej wymogi...

    Pomyśl. Chodzi o zablokowanie trendu do oferowania cen dumpingowych.

  • 113. Data: 2014-03-10 12:32:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.03.2014 11:00, Budzik pisze:

    >>> Ano. to teraz pomyslmy, co sie dzieje w takich

    > Chyba żartujesz?
    > 6 miesiecy to np. 20 zwolnien krótkoterminowych - z tego co piszesz - nie
    > do sprawdzenia.
    > A zus juz po pierwszym miesiacu za nie płaci, prawda?

    6 miesięcy jednym ciurkiem to dla ciebie krótkoterminowe zwolnienie?

    > Tylko pod warunkiem, ze to sa jednorazowe zwolniania a nie jedno długie
    > ktore sie ciągnie przez szereg krótkich zwolnień...

    Teraz to już ostro konfabulujesz.

    > Tak jasne.
    > Zwłaszcza w budzetówce...

    A czemu nie?

    > Nieźle.
    > Gratuluję optymizmu zyciowego.
    > Ja jestem optymista ale w coś takiego uweirzyć mi się nie chce.

    Twój problem.

    > Ale sam piszesz, ze sprawy takie to wyjątek, wiec podniesienie budzetu
    > byłoby statystycznie pomijalne.

    Ale ten koszt dotyczyłby WSZYSTKICH rozpraw, bo lotna brygada medyczna
    musiałaby dyżurować dla każdej rozprawy.

    [ciach]

    > No ale skąd prawo do zasiłku?

    Nie mam siły... Niech ktoś temu niewinnemu dziecku niemającemu pojęcia o
    wielkim świecie to wytłumaczy...

    Podpowiedź: zapoznaj się z kryteriami uzyskania różnego rodzaju zasiłków.

    [ciach]

    > Ale to nie jest powód niemożności kontrolowania np. nieuczciwych lekarzy...
    > Eliminując lekarzy wyeliminujemy problem lewych L4...

    Nie. Trzeba by jeszcze wyeliminować nieuczciwych pacjentów.

    > No to za przeproszeniem - moze zacząć od eliminowania problemu w postaci
    > lekarzy i ich lepkich rączek?

    Są różne wyrywkowe kontrole, ale patrz wyżej.

    [ciach]

    > Zgoda.
    > Tylko ze zycie nie jest takie czarno białe.
    > Z doswaidczenia znam np. firme, gdzie taka nagła choroba prcownika na
    > zyczenie polączona z kiepskim kontrolingiem wygenerowała strate ponad
    > miliona złotych. Ot tak. Bo pracownikowi ktory dotychczas wypełniał swoje
    > zadania nagle znudziło sie pracować.
    > I to nie był zadnen z przypadków ktore opisujesz.

    I sytuacja byłaby inna jakby np. zmiast brać urlop na żądanie miał
    wypadek i wylądował nieprzytomny w szpitalu?

  • 114. Data: 2014-03-10 16:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > 6 miesięcy jednym ciurkiem to dla ciebie krótkoterminowe zwolnienie?

    6 miesiecy odbywa sie i tak poprzez krótkotrwałe zwolnienia.
    Dla mnie krótkotrwałe to te do dwóch tygodni, długotrwałe to te dłuższe.
    Ale specem nie jestem bo praktycznie nie korzystam...

    >>> tylko

    > Teraz to już ostro konfabulujesz.

    A czy byłbys uprzejmy wyjasniac takie wypowiedzi?

    > A czemu nie?

    Czemu? Bo w budzetówce juz tak jest, ze przez zasiedzenie masz stanowisko
    do usranej smierci.
    Odwracajac pytanie - uważasz, ze w budzetówce uprawia sie zdrowe wietrzenie
    kadr? Jakas rotacja obilizująca pozostałych pracowników?

    > Twój problem.

    Nie, twój, bo zakładasz zbyt optymistyczny poziom wykorzystywania L4 przez
    zdrowych.

    > Ale ten koszt dotyczyłby WSZYSTKICH rozpraw, bo lotna brygada medyczna
    > musiałaby dyżurować dla każdej rozprawy.

    Myslisz tak tylko dlatego, ze brakuje ci konstruktywnych pomysłów.

> [...]
    > o wielkim świecie to wytłumaczy...
    >
    > Podpowiedź: zapoznaj się z kryteriami uzyskania różnego rodzaju

    Taki poziom dyskusji to sobie z zona przy obiadku stosuj.
    Po raz kolejny PLONK na jakis czas.

    > [ciach]

    > Nie. Trzeba by jeszcze wyeliminować nieuczciwych pacjentów.

    Ciekawe co zrobi nieuczciwy pacjent nie mając dostepu do nieuczciwego
    lekarza.
    Zasymuluje chorobe 8 x w roku?

    > Są różne wyrywkowe kontrole, ale patrz wyżej.

    Oczywiscie. Ale nieskuteczne.
    O ilu aresztowaniach lekarzy łapowników slyszałes w ostatnim czasie?
    A ide o zakład ze taki TVN zrobiłby reportaz to na jego potrzeby zrobiłby 5
    skutecznych prowokacji, popartych materiałem filmowym i to wszystko przez
    kilka dni.

    > [ciach]

    > I sytuacja byłaby inna jakby np. zmiast brać urlop na żądanie miał
    > wypadek i wylądował nieprzytomny w szpitalu?

    Oczywiście. Ale powody były poza medyczne wiec po co to gdybanie?

  • 115. Data: 2014-03-10 16:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > To sam sobie kuśtykaj.

    To tez tak własnie zrobiłem.

    > Jak chcesz możesz nawet iść dźwigać ciężary po
    > otwarciu jamy brzusznej. Tylko nie zdziw się, jak potem ubezpieczenie
    > się na ciebie wypnie.

    Hmm, ale nie porównuj rzeczy ktora niesie za soba jakas niewielka
    niekomfortowosc ze zwykłą głupotą.
    Bo taki argument smierdzi mi demagogią.

    > Ale innych do takiej głupoty nie zmuszaj.

    Alez ja nie zmuszam.
    Wskazuje tylko ,ze jak w zyciu ma sie duzego pecha, to czasami trzeba sie
    odrobine bardziej poswiecic, a nie liczyc tylko na podsuniecie pod paszcze.
    A i to wszystko ironicznie, bo przeciez wiadomo, ze nie o prawdzwie chorych
    mowa...

    > [ciach]

    > Przeczytaj jeszcze raz.

    Dziękuję za mentorski ton.
    Przeczytałem i ponawiam pytanie.

    > To ja zadaję tobie pytanie. Łaskawie odpowiedz - konkretnie i z
    > uzasadnieniem.

    Odpowiedziałem.
    Teraz czekam na Twoje oszacowanie.

> [...]
    > totalitarengo - oskarżony, więc winny. I łaskawie można pozwolić mu
    > się bronić. Chcesz żeby obrona była nie prawem a przywilejem.

    Absolutnie.
    Przeinaczasz moje słowa wiec ciezko tak dyskutować.
    Jakby to napisał taki jeden z drugim - to są tylko twoje rojenia a z nimi
    nie mam zamiaru dyskutować. ;-)

    > [ciach]

    > Mhm. Patrz: A2 i Chińczycy.
    >
    > Zaniżyli cenę a potem chcieli postawić inwestora pod ścianą, żeby ten
    > dał więcej.

    No i?

    > Pomyśl. Chodzi o zablokowanie trendu do oferowania cen dumpingowych.

    Jeżeli cena jest dumpingowa to niech sie ktos tym zajmie i tyle.
    Ale zrozumiałbym gdyby to PP zaproponowała cenę dumpingową zeby sobie nie
    budowac konkurencji.
    Ale Ten drugi operator? Sugerujesz dumping? Jakos w to nie wierze. Po co?

  • 116. Data: 2014-03-10 23:06:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > 6 miesięcy jednym ciurkiem to dla ciebie krótkoterminowe zwolnienie?

    Skąd wziąłeś "jednym ciurkiem", skoro Budzik pisze o *krótkotrwałych*
    zwolnieniach?
    Tydzień zwolnienia, dwa dni do pracy, tydzień zwolnienia, tydzień
    do pracy, dwa dni zwolnienia...

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2014-03-11 00:07:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > zwolnieniach?
    > Tydzień zwolnienia, dwa dni do pracy, tydzień zwolnienia, tydzień

    ...i wypowiedzenie z uwagi na słabe zdrowie.

  • 118. Data: 2014-03-11 00:23:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.03.2014 16:00, Budzik pisze:

    > To tez tak własnie zrobiłem.

    Wiesz, ty osobiście jak chcesz to możesz sobie nawet gardło poderżnąć i
    złego słowa ci nie powiem, bylebyś tylko kogoś nie ochlapał.

    Ale nie zmuszaj do tego innych. Uszkodzona kończyna - trzeba porządnie
    leczyć żeby zmniejszyć ryzyko powikłań i skrócić rekonwalescencję.

    > Hmm, ale nie porównuj rzeczy ktora niesie za soba jakas niewielka
    > niekomfortowosc ze zwykłą głupotą.
    > Bo taki argument smierdzi mi demagogią.

    "Niekomfortowość"?

    Jeśli już musisz kaleczyć język polski jakimiś potworkami, to
    przynajmniej nie wymagaj od innych, żeby się narażali na kalectwo
    chodząc z uszkodzoną nogą.

    Swoją drogą jakbym był twoim ubezpieczycielem to za ta takie coś
    przynajmniej bym ci stawkę podniósł - i odrzucił wszelkie roszczenia
    jeśli miałbyś potem jakieś komplikacje. Na zwolnieniu masz się leczyć!

    > Alez ja nie zmuszam.
    > Wskazuje tylko ,ze jak w zyciu ma sie duzego pecha, to czasami trzeba sie
    > odrobine bardziej poswiecic, a nie liczyc tylko na podsuniecie pod paszcze.

    Nie, nie trzeba. Właśnie w tym sek, że nie masz prawa domagać się od
    innych jakichś nadzwyczajnych poświęceń.

    > A i to wszystko ironicznie, bo przeciez wiadomo, ze nie o prawdzwie chorych
    > mowa...

    Nie, nie wiadomo.

    To twoje podejrzenie - może wynikające z sądzenia po sobie?

    > Dziękuję za mentorski ton.
    > Przeczytałem i ponawiam pytanie.

    Statystyka wszystko wyrówna - jedna sprawa się skróci, bo ktoś głupio
    się poświęci (cóż, przyznam się, że mi się też to zdarzało, aczkolwiek
    zeznawanie przy bezgłosie jest nieco... kłopotliwe ;) i więcej tego nie
    zrobię) albo ma końskie zdrowie, a ktoś inny będzie symulował i nieco
    (inną) sprawę przedłuży.

    > Odpowiedziałem.
    > Teraz czekam na Twoje oszacowanie.

    Nie, nie odpowiedziałeś.

    To ty twierdzisz, że masz jakieś konkretne kryterium do wykrywania
    dużego prawdopodobieństwa symulacji choroby. Poproszę o jednoznaczne
    podanie tych kryteriów wraz z uzasadnieniem. Bo póki co domagasz się ode
    mnie uzasadniania TWOJEJ tezy.

    [ciach]

    > Absolutnie.

    Absolutnie tak? Absolutnie nie?

    > Przeinaczasz moje słowa wiec ciezko tak dyskutować.

    Nie przeinaczam. Wytykam przegapione przez ciebie konsekwencje twoich
    dziecinnych pomysłów.

    [ciach]

    > No i?

    No i twoja metoda zawiodła. Warunki były. Kary były. Zaiwaniaj do Chin
    je wyegzekwować.

    [ciach]

    > Jeżeli cena jest dumpingowa to niech sie ktos tym zajmie i tyle.

    Kto? Jak? Gdzie? Na jakiej podstawie?

    > Ale zrozumiałbym gdyby to PP zaproponowała cenę dumpingową zeby sobie nie
    > budowac konkurencji.

    No niestety policzyli zbyt uczciwie.

    > Ale Ten drugi operator? Sugerujesz dumping? Jakos w to nie wierze. Po co?

    Poczytaj sobie co się dzieje. Moje własne perypetie z informacją z
    księgi wieczystej to pikuś.

  • 119. Data: 2014-03-11 00:35:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > 6 miesiecy odbywa sie i tak poprzez krótkotrwałe zwolnienia.
    > Dla mnie krótkotrwałe to te do dwóch tygodni, długotrwałe to te dłuższe.
    > Ale specem nie jestem bo praktycznie nie korzystam...

    "Gdy kończy się jedno zwolnienie, a od następnego dnia zaczyna kolejne,
    nawet z powodu innej choroby, okresy zasiłkowe są sumowane."

    "Sumuje się je także, gdy przerwa między jednym a drugim zwolnieniem
    trwa krócej niż 60 dni łącznie, ale tylko wtedy, gdy niezdolność do
    pracy została spowodowana tą samą chorobą."

    [ciach]

    > A czy byłbys uprzejmy wyjasniac takie wypowiedzi?

    Okazało się, że po prostu nie znasz przepisów o których się wypowiadasz...

    > Czemu? Bo w budzetówce juz tak jest, ze przez zasiedzenie masz stanowisko
    > do usranej smierci.

    No i ty się dziwisz, jak ci wytykam dziecinne oderwanie od rzeczywistości...

    [ciach]

    > Nie, twój, bo zakładasz zbyt optymistyczny poziom wykorzystywania L4 przez
    > zdrowych.

    Póki co moje oszacowanie zgadza się z wynikami kontroli. Teraz piłeczka
    jest po twojej stronie.

    [ciach]

    > Myslisz tak tylko dlatego, ze brakuje ci konstruktywnych pomysłów.

    ...napisał dzieciak, który nie wymyślił żadnego sposobu na kontrolę i
    tylko rzuci ogólny pomysł "trzeba kontrolować!... ale nie wiem jak..."

    > Taki poziom dyskusji to sobie z zona przy obiadku stosuj.
    > Po raz kolejny PLONK na jakis czas.

    Pfff, ale się przejmuję... Nawet dobrze, bo nie mam już siły tłumaczyć
    ci absolutnych podstaw i prawdę mówiąc podejrzewam, że trollujesz.

    Swoją drogą twoja obsesja na punkcie żony w tym kontekście niesie za
    sobą ciekawe implikacje psychologiczne. No, może raczej nieciekawe ;->

    [ciach]

    > Ciekawe co zrobi nieuczciwy pacjent nie mając dostepu do nieuczciwego
    > lekarza.
    > Zasymuluje chorobe 8 x w roku?

    Już kilka rasy sygnalizowałem ci, że to nie jest problem i chyba nawet
    podpowiedziałem starą, szkolną metodę na realne objawy.

    [ciach]

    > Oczywiscie. Ale nieskuteczne.
    > O ilu aresztowaniach lekarzy łapowników slyszałes w ostatnim czasie?

    Ostatnim? Powiedzmy w ostatnim miesiącu? O dokładnie takiej samej
    liczbie jak w przypadku fałszerzy.

    > A ide o zakład ze taki TVN zrobiłby reportaz to na jego potrzeby zrobiłby 5
    > skutecznych prowokacji, popartych materiałem filmowym i to wszystko przez
    > kilka dni.

    Temat się przejadł, więc nie jest nagłaśniany.

    [ciach]

    > Oczywiście.

    Och? Nieobecność z powodu prawdziwej choroby dałaby inny skutek
    nieobecność z powodu lenistwa? In ie byłoby wtedy tej straty?
    Fascynujące... Napisz jeszcze coś zabawnego ;->

    > Ale powody były poza medyczne wiec po co to gdybanie?

    Żeby wykazać, że zasadniczy problem nie tkwił w tym, czy nieobecność
    była spowodowana fikcyjną czy realną chorobą.

  • 120. Data: 2014-03-11 08:51:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > ...i wypowiedzenie z uwagi na słabe zdrowie.

    To już jest polemika z Budzikiem.
    Mnie nie interesują skutki, mnie interesuje skąd wziąłeś argument.

    pzdr, Gotfryd