  • 51. Data: 2024-08-09 04:27:37
    Temat: Re: Jaworek
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I wcale nie trzeba w tym celu filmów przeglądać, bo lepsze dane mają z
    > innych źródeł.

    Odwrotnie. Masz dane z innych źródeł i z tych danych wynika, że ktoś
    regularnie wyciąga coś z paczkomatu o 2:30. Nie zaciekawiłbyś się na
    tyle, żeby sprawdzić kto to, jeśli dodatkowo mieszkałbyś w tej wiosce i
    miał dostęp do cctv?

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2024-08-09 06:19:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale to nie musi być osoba postronna. Ciekawość wynika z nietypowego
    > zachowania. A jak jest ciekawość to i jest często chęć sprawdzenia.

    Osoba stojąca pod paczkomatem nie ma dostępu do kamer. Osoba mająca
    dostę ma dostęp do tysięcy kamer przy paczkomatach i ma to w dupie.

    A policjant ma to w d4.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2024-08-09 06:20:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie tyle wsparcia, tylko nie widzę sensu produkowania się w celu
    > zaspokojenia ciekawości osoby, która tego i tak nie pojmie.

    Czyli twój argument to "zaufaj mi jestem kulsonem":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2024-08-09 09:00:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 09 Aug 2024 02:27:37 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Odwrotnie. Masz dane z innych źródeł i z tych danych wynika, że ktoś
    > regularnie wyciąga coś z paczkomatu o 2:30. Nie zaciekawiłbyś się na
    > tyle, żeby sprawdzić kto to,

    Pewnie nie. Widac tak mu pasuje.

    O ile w ogóle bym zwrocił uwage - wiesz ile tych paczek ?
    O ile ch-ki godzinowe moga byc przydatne, nawet z dokladnoscia do
    paczkomatu, to juz nieniecznie adresaci.

    Moze jakby to było jedno jedyne wojewodztwo w ktorym paczki sa
    odbierane w godz 2-3, to by mnie zaciekawilo gdzie, i potem bym się
    zdziwil, ze to tylko 1 paczkomat.
    Ale filmy oglądać?

    Nie wiem, jak dlugo oni trzymają informację o paczkach ... 3 mies,
    rok, dwa ?

    > jeśli dodatkowo mieszkałbyś w tej wiosce i
    > miał dostęp do cctv?

    Administrator np Inpostu z tej jednej wioski? Nie za duzo chcesz?

    J.

  • 55. Data: 2024-08-09 09:05:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 09 Aug 2024 02:19:56 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ja o czym innym. Ludzie nie lubią mieszkać w mieszkaniu gdzie popełniono
    > zabójstwo. Krewny czy nie krewny. Tu w Azji to wogóle jest z tym niezła
    > maniana, ale nie sądzę, aby to i w Polsce zwisało.

    nawet jesli komus nie zwisa, to wielu innym zwisa, i cena raczej nie
    będzie duzo nizsza.
    W duzym miescie to pewnie nawet wcale, bo wielu chętnych nawet nie
    bedzie wiedziało.
    Ale w tamtej wiosce to moze tylko miejscowi zainteresowani.

    Ja natomiast o czym innym - kiedy może to trafić na sprzedaż w
    podobnej sytuacji.

    Jeszcze można by podejrzewac, ze w gminie ktos kombinuje jak tanio
    kupić, skoro jest okazja.

    J.

  • 56. Data: 2024-08-09 10:16:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 22:49:18 +0200, Shrek wrote:

    > Nic. Po prostu proszę o rozwinięcie na temat tego jak to jaworek mógł
    > pójść do dowolnego urzędu i tam dostać dokumenty na dowolne personalia.
    > Wydaje mi się to jednak nieco abstrakcyjne, więc pytam o szczegóły.

    Idz do urzedu, powiedz, ze nazywasz sie Tomasik, i że zgubiłes dowód.

    Teraz może się już nie udać, bo odciski palców zbierają/sprawdzają,
    ale wielu pewnie nie ma w bazie.

    J.

  • 57. Data: 2024-08-09 10:26:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 21:00:46 +0200, Shrek wrote:

    > No i się tyle nalegitymowali, telefonów nasprawdzali i niespodzianka -
    > jaworka nie znaleźli. No kto by się spodziewał:P

    > Albo rzeczywiście był za granicą, albo ukrywał się jak szczur. Z
    > fałszywmi dokumentami to nie jest taka prosta sprawa odkąd to więcej niż
    > kawałek plastiku. Przy głupiej kontroli drogowej sprawdzają czy prawko
    > jest w systemie. Mogłby jakieś zagraniczne zalatwić, to trudniej ale on
    > chyba nie był taki erudyta żeby udawać przy kontroli obcokrajowca...

    Policjanci tez nie erudyci, zaczie mówić łamaną polszczyzną, to nie
    będą się kompromitować.

    Ukrainców teraz duzo,

    > Jeszcze się okaże że miał w pracy ksywkę "jaworek";)

    Jaworków pewnie w Polsce sporo.

    Tyle, ze jak większa praca, to pewnie kadrowa dba o wsystko i chocby
    przelewa składki na zus.

    > IMHO nie tak łatwo - jak się będzie posługiwał prostym "dowodem
    > kolekcjonerskim" to gdzieś to dość szybko wypłynie w jakimś zusie czy
    > NFZcie. A kradzież tożsamości to zupełnie inna liga.

    Ale ja mówie o prawdziwym dowodzie, jego własnym.

    Wyjedzie sobie do innego miasta, wynajmie mieszkanie, nie zamelduje,
    pójdzie do pracy, kiedy policja zechce sprawdzic ponownie panstwowe
    bazy?
    No chyba, ze mają juz jakies czujki w bazie, i dociera info
    automatycznie.

    J.

  • 58. Data: 2024-08-09 10:27:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 21:02:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Po wybuchu wojny Rosyjsko - Ukraińskiej spokojne mógł przybiec do
    > dowolnego urzędu, gdzie go ne znano i podać dowolne personalia. Pod tymi
    > personaliami mógł spokojne robić cokolwiek.

    A jesli tego nie zrobił - poszukujecie poszukiwanych np po bazach ZUS?
    Co roku, co kwartał?

    J,

  • 59. Data: 2024-08-09 10:32:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Nic. Po prostu proszę o rozwinięcie na temat tego jak to jaworek mógł
    > pójść do dowolnego urzędu i tam dostać dokumenty na dowolne personalia.
    > Wydaje mi się to jednak nieco abstrakcyjne, więc pytam o szczegóły.

    Wielu uchodźców z Ukrainy pewnie nie miało paszportów, a dowód
    osobisty (czy po ichniemu nie "paszport"?) mógl zaginąc, czy spłonąć.

    To już raczej niewielu, ale pewnie się zdarzało.

    J.

  • 60. Data: 2024-08-09 10:47:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 17:03:01 +0200, J.F wrote:
    > On Wed, 07 Aug 2024 04:10:04 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ale dzisiejsze info: zatrzymano 74-latkę, spokrewnioną z Jackiem J.
    > i podejrzaną o pomoc w ukrywaniu.

    Są i dalsze info - sąd ja aresztował, na 3 miesiące.

    Hm, słusznie, niesłusznie ?

    J.