eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJakie roszczenia [dlugie] › Jakie roszczenia [dlugie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.tpinternet.pl
    !newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!news.tpi.pl
    !not-for-mail
    From: Oshin <o...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jakie roszczenia [dlugie]
    Date: Fri, 04 Apr 2008 09:02:28 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 31
    Message-ID: <ft4jsj$pqd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ns.s3group.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1207292627 26445 212.160.116.222 (4 Apr 2008
    07:03:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 4 Apr 2008 07:03:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.12 (Windows/20080213)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:525882
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    Chciałbym zapytać w następującej kwestii:

    2 Kwietnia br. zakupiłem monitor LCD firmy XXX.
    Po rozpakowaniu i podłączeniu monitora do komputera zauważyłem usterkę
    na ekranie tzw bad pixel - jeden mocno- świecący na biało punkt. Błąd
    ten znajduje sie w centrum obrazu i jest bardzo dokuczliwy.

    Mam świadomość istnienia normy ISO13406-2, która dopuszcza istnienie
    określonej liczby bad pixeli.

    Proszę zwrócić także uwagę iż na rynku można kupić monitor, który
    spełnia normę ISO jednak sprzedawcy informują o _jednym_ bad pixelu i
    obniżają cenę takiego towaru. W moim przypadku nie było takiej informacji.

    W umowie gwarancyjnej producenta jest napisane, iż zgodnie z norma
    ISO13406-2 roszczeniom gwarancyjnym podlegają uszkodzenia gdy takie "bad
    pixele" są dwa lub więcej.
    Jednak w moim przypadku monitor już _fabrycznie_ posiadał takie uszkodzenie.

    Moje pytanie jest :

    Gdzie zgłosić zaistniały fakt, gdyż w mojej ocenie nabyłam towar
    niepełnowartościowy.
    Czy mogę korzystając z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
    wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1