-
1. Data: 2008-04-04 07:02:28
Temat: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: Oshin <o...@k...pl>
Witam,
Chciałbym zapytać w następującej kwestii:
2 Kwietnia br. zakupiłem monitor LCD firmy XXX.
Po rozpakowaniu i podłączeniu monitora do komputera zauważyłem usterkę
na ekranie tzw bad pixel - jeden mocno- świecący na biało punkt. Błąd
ten znajduje sie w centrum obrazu i jest bardzo dokuczliwy.
Mam świadomość istnienia normy ISO13406-2, która dopuszcza istnienie
określonej liczby bad pixeli.
Proszę zwrócić także uwagę iż na rynku można kupić monitor, który
spełnia normę ISO jednak sprzedawcy informują o _jednym_ bad pixelu i
obniżają cenę takiego towaru. W moim przypadku nie było takiej informacji.
W umowie gwarancyjnej producenta jest napisane, iż zgodnie z norma
ISO13406-2 roszczeniom gwarancyjnym podlegają uszkodzenia gdy takie "bad
pixele" są dwa lub więcej.
Jednak w moim przypadku monitor już _fabrycznie_ posiadał takie uszkodzenie.
Moje pytanie jest :
Gdzie zgłosić zaistniały fakt, gdyż w mojej ocenie nabyłam towar
niepełnowartościowy.
Czy mogę korzystając z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
M.
-
2. Data: 2008-04-04 11:39:04
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: PSYLO <p...@o...pl>
Oshin pisze:
> Jednak w moim przypadku monitor już _fabrycznie_ posiadał takie uszkodzenie.
A skąd wiesz, że nie powstały w momencie pierwszego uruchomienia u
Ciebie w domu? Zresztą to i tak nic nie zmienia...
> Gdzie zgłosić zaistniały fakt, gdyż w mojej ocenie nabyłam towar
> niepełnowartościowy.
O tym czy jest pełnowartościowy mówi właśnie norma ISO, na którą się
zgodziłeś wybierając ten konkretny model monitora. Jeśli spełnia warunki
normy - jest pełnowartościowy. Tak myślę, jeśli się mylę to proszę o
korektę.
--
_PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl
____________________________________________________
____
E-mail podany w nagłówku nie jest sprawdzany regularnie.
-
3. Data: 2008-04-04 11:57:22
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Oshin" <o...@k...pl> napisał w wiadomości
news:ft4jsj$pqd$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> 2 Kwietnia br. zakupiłem monitor LCD firmy XXX.
> Po rozpakowaniu i podłączeniu monitora do komputera zauważyłem usterkę na
> ekranie tzw bad pixel - jeden mocno- świecący na biało punkt. Błąd ten
> znajduje sie w centrum obrazu i jest bardzo dokuczliwy.
kupiłeś wysyłkowo?
-
4. Data: 2008-04-04 12:23:14
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: Oshin <o...@k...pl>
Dzieki za odpowiedz
>
> O tym czy jest pełnowartościowy mówi właśnie norma ISO, na którą się
> zgodziłeś wybierając ten konkretny model monitora. Jeśli spełnia warunki
> normy - jest pełnowartościowy. Tak myślę, jeśli się mylę to proszę o
> korektę.
Zauważ że norma nie mówi nic o tym czy towar jest pełnowartosciowy czy
nie. Ona okresla 'granice niepełnosprawności' dla danego typu paneli LCD.
Wg tych granic - GWARANT - może lub nie uznać roszczenia gwarancyjne -
zgodnie z umową gwarancyjną.
Czyli 1 pixel uszkodzony - 'jakaś tam' NIEPEŁNOSPRAWNOŚC ale nie
kwalifikuje sie do roszczeń gwarancyjnych.
Ale czy to można podciągnąć pod 'niezgodność towaru z Umową' ? Bo
przeciez umawialiśmy sie że towar NIE bedzie niepełnosprawny....
Takie jest moje myslenie.
Pozdrawiam,
M.
-
5. Data: 2008-04-04 12:24:12
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: Oshin <o...@k...pl>
gasper pisze:
(...)
>
> kupiłeś wysyłkowo?
Niestety z 10 dni nici .. :)
M.
-
6. Data: 2008-04-04 12:27:19
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
Oshin pisze:
> Dzieki za odpowiedz
>>
>> O tym czy jest pełnowartościowy mówi właśnie norma ISO, na którą się
>> zgodziłeś wybierając ten konkretny model monitora. Jeśli spełnia
>> warunki normy - jest pełnowartościowy. Tak myślę, jeśli się mylę to
>> proszę o korektę.
>
> Zauważ że norma nie mówi nic o tym czy towar jest pełnowartosciowy czy
> nie. Ona okresla 'granice niepełnosprawności' dla danego typu paneli LCD.
> Wg tych granic - GWARANT - może lub nie uznać roszczenia gwarancyjne -
> zgodnie z umową gwarancyjną.
>
> Czyli 1 pixel uszkodzony - 'jakaś tam' NIEPEŁNOSPRAWNOŚC ale nie
> kwalifikuje sie do roszczeń gwarancyjnych.
> Ale czy to można podciągnąć pod 'niezgodność towaru z Umową' ? Bo
> przeciez umawialiśmy sie że towar NIE bedzie niepełnosprawny....
>
> Takie jest moje myslenie.
Zdaje się, że istnieje nawet jakaś norma określająca
dopuszczalną możliwą ilość złych pikseli na monitorze, skoro zatem
informacja o tej normie jest ogólnodostępna (choćby w instrukcji), to
nie może być mowy o niezgodności z umową lub innym trybie reklamacji.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
-
7. Data: 2008-04-04 12:46:43
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 04.04.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
> Zdaje się, że istnieje nawet jakaś norma określająca
> dopuszczalną możliwą ilość złych pikseli na monitorze, skoro zatem
> informacja o tej normie jest ogólnodostępna (choćby w instrukcji), to
> nie może być mowy o niezgodności z umową lub innym trybie reklamacji.
Nie uogólniałbym bo różni producenci mają różnie i wtedy istotne jest MZ
co zadeklarował (w tej czy innej formie) sprzedawca/gwarant a nie norma.
Konsument jako nieprofesjonalista nie ma obowiązku znać takich norm, więc
jak już to kładłbym nacisk, że jest to typowa cecha produktu (typowa w
znaczeniu powszechnie znana, występująca) a nie że coś w normie zapisano.
--
Marcin
-
8. Data: 2008-04-04 15:57:24
Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
Od: PSYLO <p...@o...pl>
Oshin pisze:
> Ale czy to można podciągnąć pod 'niezgodność towaru z Umową' ? Bo
> przeciez umawialiśmy sie że towar NIE bedzie niepełnosprawny...
Ale przecież umowa była taka, że kupujesz monitor, który spełnia daną
normę ISO (definiującą sprawność danego sprzętu).
Wydaje mi się, że w tej chwili jesteś zdany jedynie liczyć na dobrą wolę
sprzedawcy, który może lub nie zgodzić się dobrowolnie (nie ma takiego
obowiązku) pokryć koszty strat na tym monitorze i wymienić go na nowy.
--
_PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl
____________________________________________________
____
E-mail podany w nagłówku nie jest sprawdzany regularnie.