eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJakie roszczenia [dlugie]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2008-04-04 07:02:28
    Temat: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    Witam,
    Chciałbym zapytać w następującej kwestii:

    2 Kwietnia br. zakupiłem monitor LCD firmy XXX.
    Po rozpakowaniu i podłączeniu monitora do komputera zauważyłem usterkę
    na ekranie tzw bad pixel - jeden mocno- świecący na biało punkt. Błąd
    ten znajduje sie w centrum obrazu i jest bardzo dokuczliwy.

    Mam świadomość istnienia normy ISO13406-2, która dopuszcza istnienie
    określonej liczby bad pixeli.

    Proszę zwrócić także uwagę iż na rynku można kupić monitor, który
    spełnia normę ISO jednak sprzedawcy informują o _jednym_ bad pixelu i
    obniżają cenę takiego towaru. W moim przypadku nie było takiej informacji.

    W umowie gwarancyjnej producenta jest napisane, iż zgodnie z norma
    ISO13406-2 roszczeniom gwarancyjnym podlegają uszkodzenia gdy takie "bad
    pixele" są dwa lub więcej.
    Jednak w moim przypadku monitor już _fabrycznie_ posiadał takie uszkodzenie.

    Moje pytanie jest :

    Gdzie zgłosić zaistniały fakt, gdyż w mojej ocenie nabyłam towar
    niepełnowartościowy.
    Czy mogę korzystając z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
    wystąpić z roszczeniem do sprzedawcy?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    M.


  • 2. Data: 2008-04-04 11:39:04
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Oshin pisze:
    > Jednak w moim przypadku monitor już _fabrycznie_ posiadał takie uszkodzenie.

    A skąd wiesz, że nie powstały w momencie pierwszego uruchomienia u
    Ciebie w domu? Zresztą to i tak nic nie zmienia...

    > Gdzie zgłosić zaistniały fakt, gdyż w mojej ocenie nabyłam towar
    > niepełnowartościowy.

    O tym czy jest pełnowartościowy mówi właśnie norma ISO, na którą się
    zgodziłeś wybierając ten konkretny model monitora. Jeśli spełnia warunki
    normy - jest pełnowartościowy. Tak myślę, jeśli się mylę to proszę o
    korektę.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl
    ____________________________________________________
    ____
    E-mail podany w nagłówku nie jest sprawdzany regularnie.


  • 3. Data: 2008-04-04 11:57:22
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Oshin" <o...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:ft4jsj$pqd$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > 2 Kwietnia br. zakupiłem monitor LCD firmy XXX.
    > Po rozpakowaniu i podłączeniu monitora do komputera zauważyłem usterkę na
    > ekranie tzw bad pixel - jeden mocno- świecący na biało punkt. Błąd ten
    > znajduje sie w centrum obrazu i jest bardzo dokuczliwy.

    kupiłeś wysyłkowo?


  • 4. Data: 2008-04-04 12:23:14
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    Dzieki za odpowiedz
    >
    > O tym czy jest pełnowartościowy mówi właśnie norma ISO, na którą się
    > zgodziłeś wybierając ten konkretny model monitora. Jeśli spełnia warunki
    > normy - jest pełnowartościowy. Tak myślę, jeśli się mylę to proszę o
    > korektę.

    Zauważ że norma nie mówi nic o tym czy towar jest pełnowartosciowy czy
    nie. Ona okresla 'granice niepełnosprawności' dla danego typu paneli LCD.
    Wg tych granic - GWARANT - może lub nie uznać roszczenia gwarancyjne -
    zgodnie z umową gwarancyjną.

    Czyli 1 pixel uszkodzony - 'jakaś tam' NIEPEŁNOSPRAWNOŚC ale nie
    kwalifikuje sie do roszczeń gwarancyjnych.
    Ale czy to można podciągnąć pod 'niezgodność towaru z Umową' ? Bo
    przeciez umawialiśmy sie że towar NIE bedzie niepełnosprawny....

    Takie jest moje myslenie.


    Pozdrawiam,
    M.


  • 5. Data: 2008-04-04 12:24:12
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: Oshin <o...@k...pl>

    gasper pisze:
    (...)
    >
    > kupiłeś wysyłkowo?

    Niestety z 10 dni nici .. :)

    M.


  • 6. Data: 2008-04-04 12:27:19
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Oshin pisze:
    > Dzieki za odpowiedz
    >>
    >> O tym czy jest pełnowartościowy mówi właśnie norma ISO, na którą się
    >> zgodziłeś wybierając ten konkretny model monitora. Jeśli spełnia
    >> warunki normy - jest pełnowartościowy. Tak myślę, jeśli się mylę to
    >> proszę o korektę.
    >
    > Zauważ że norma nie mówi nic o tym czy towar jest pełnowartosciowy czy
    > nie. Ona okresla 'granice niepełnosprawności' dla danego typu paneli LCD.
    > Wg tych granic - GWARANT - może lub nie uznać roszczenia gwarancyjne -
    > zgodnie z umową gwarancyjną.
    >
    > Czyli 1 pixel uszkodzony - 'jakaś tam' NIEPEŁNOSPRAWNOŚC ale nie
    > kwalifikuje sie do roszczeń gwarancyjnych.
    > Ale czy to można podciągnąć pod 'niezgodność towaru z Umową' ? Bo
    > przeciez umawialiśmy sie że towar NIE bedzie niepełnosprawny....
    >
    > Takie jest moje myslenie.


    Zdaje się, że istnieje nawet jakaś norma określająca
    dopuszczalną możliwą ilość złych pikseli na monitorze, skoro zatem
    informacja o tej normie jest ogólnodostępna (choćby w instrukcji), to
    nie może być mowy o niezgodności z umową lub innym trybie reklamacji.


    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 7. Data: 2008-04-04 12:46:43
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.04.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Zdaje się, że istnieje nawet jakaś norma określająca
    > dopuszczalną możliwą ilość złych pikseli na monitorze, skoro zatem
    > informacja o tej normie jest ogólnodostępna (choćby w instrukcji), to
    > nie może być mowy o niezgodności z umową lub innym trybie reklamacji.

    Nie uogólniałbym bo różni producenci mają różnie i wtedy istotne jest MZ
    co zadeklarował (w tej czy innej formie) sprzedawca/gwarant a nie norma.
    Konsument jako nieprofesjonalista nie ma obowiązku znać takich norm, więc
    jak już to kładłbym nacisk, że jest to typowa cecha produktu (typowa w
    znaczeniu powszechnie znana, występująca) a nie że coś w normie zapisano.

    --
    Marcin


  • 8. Data: 2008-04-04 15:57:24
    Temat: Re: Jakie roszczenia [dlugie]
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Oshin pisze:
    > Ale czy to można podciągnąć pod 'niezgodność towaru z Umową' ? Bo
    > przeciez umawialiśmy sie że towar NIE bedzie niepełnosprawny...

    Ale przecież umowa była taka, że kupujesz monitor, który spełnia daną
    normę ISO (definiującą sprawność danego sprzętu).

    Wydaje mi się, że w tej chwili jesteś zdany jedynie liczyć na dobrą wolę
    sprzedawcy, który może lub nie zgodzić się dobrowolnie (nie ma takiego
    obowiązku) pokryć koszty strat na tym monitorze i wymienić go na nowy.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl
    ____________________________________________________
    ____
    E-mail podany w nagłówku nie jest sprawdzany regularnie.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1