  • 11. Data: 2003-01-13 14:04:18
    Temat: Re: Jaka spółka?
    Od: c...@p...onet.pl

    > a kto powiedział, że ona cokolwiek zarobi?

    A udział w zysku komandytowej? Przy okazji - czy mozna wyłaczyć prawo
    komplementariusza do udziału w zysku? - pytam bo się właśnie zastanawiam.

    > : a trzy co do dywidendy wypłacanej wspólnikom spólki z o.o.

    > zdaje się, że w takim wypadku płaci się tylko jeden podatek

    jezeli przyjąć, ze spółka z o.o. osiąga dochody to przecież ona płaci dochodowy
    od prawnych, a osoba fizyczna która otrzymuje dywidendy od społki z o.o. płaci
    dodatkowo podatek dochodowy od dywideny.

    > mnie nie wynika :)

    A mnie i owszem :)

    Ciacho

  • 12. Data: 2003-01-13 14:07:57
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : > a kto powiedział, że ona cokolwiek zarobi?
    :
    : A udział w zysku komandytowej? Przy okazji - czy mozna wyłaczyć prawo
    : komplementariusza do udziału w zysku? - pytam bo się właśnie zastanawiam.

    chyba nie, ale można przewidzieć drastycznie niesprawiedliwy udział w
    zyskach i stratach, np:
    5 % udział w zyskach komandytowej
    95 % udział w stratach

[...]

    założenie jest że z o.o . jest absolutnie niedochodowa

    : > mnie nie wynika :)
    :
    : A mnie i owszem :)
    :
    : Ciacho
    :
    : --
    : Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
    :

  • 13. Data: 2003-01-13 14:15:54
    Od: c...@p...onet.pl

    > chyba nie, ale można przewidzieć drastycznie niesprawiedliwy udział w
    > zyskach i stratach, np:
    > 5 % udział w zyskach komandytowej
    > 95 % udział w stratach

    Abstrahując już od tematu, to właśnie się zastanawiam skąd się u mnie wzięło
    przeświadczenie o braku możliwości wyłaczenia prawa komplementariusza do zysku.
    Nie pamiętam czy gdzieś o tym czytałem czy coś. jednym słowem matrix :) Czy art.
    51 stosowany odpowiednio do spólki komandytowej wprowadza taki zakaz (mówi
    jedynie o wyłączeniu udziału w stratach)? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

    Ciacho

  • 14. Data: 2003-01-14 06:30:47
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    o ile pamiętam wykłady z handlowego sprzed lat, to wyłączenie wspólnika od
    udziału w zysku jest niedopuszczalne. Ale to wszystko co pamiętam :(