  • 1. Data: 2003-01-13 10:41:32
    Temat: Jaka spółka?
    Od: "Luki" <l...@f...pl>

    Planuję otworzyć działalność gospodarczą w formie spółki. Jeden ze
    wspolników dysponuje gotówką, którą wniesie do spółki. Ja chciałbym wziąć
    kredyt w banku jako osoba fizyczna i za ten kredyt kupić maszyny i
    urządzenia, które jako aport wniosę do spółki. Poza tym chciałbym uniknąć
    podwójnego opodatkowania podatkiem od osób fizycznych i prawnych. Jaką formę
    prawną Państwo propunują?

    Pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2003-01-13 10:49:44
    Temat: Re: Jaka spółka?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Luki" <l...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urządzenia, które jako aport wniosę do spółki. Poza tym chciałbym uniknąć
    > podwójnego opodatkowania podatkiem od osób fizycznych i prawnych. Jaką

    dla odwaznych - sp.j.
    dla rozsadnych - sp.z o.o.

    a na dobra sprawe rady nic nie dadza, proponuje dokladnie sie zapoznac
    z prawem spolek.

  • 3. Data: 2003-01-13 10:55:53
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-13 13:17:17
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > imho da się w uniknąć jakiejkolwiek odpowiedzialności osobistej, a
    > odpowiedzialność materialna jest ograniczona z góry.

    rozwiazanie dobre, ale moim zdaniem tylko w wypadku gdy chcesz zrobic
    grupe kapitalowa, ktora bedzie miala na celu ulokowanie kapitalu w kilku
    roznych i niezaleznych przedsiewzieciach.
    Duzo zamieszania, 3 ksiegowe, 2 prawnikow (przesadzam, ale staram sie
    obrazowac).
    nijak to sie ma do poprostu "jakos" powstac i prowadzic firme.

  • 5. Data: 2003-01-13 13:20:00
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : rozwiazanie dobre, ale moim zdaniem tylko w wypadku gdy chcesz zrobic
    : grupe kapitalowa, ktora bedzie miala na celu ulokowanie kapitalu w kilku
    : roznych i niezaleznych przedsiewzieciach.

    absolutnie nie

    : Duzo zamieszania, 3 ksiegowe, 2 prawnikow (przesadzam, ale staram sie
    : obrazowac).

    nieprawda, a kto powiedział ze sp. z o. o. ma prowadzić jakąś działalność? -
    ona jest tylko komplementariuszem i nic więcej

    : nijak to sie ma do poprostu "jakos" powstac i prowadzic firme.

    nie moja wina, że polacy lubią iść na łatwiznę :)

  • 6. Data: 2003-01-13 13:27:13
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]

    > roznych i niezaleznych przedsiewzieciach.
    > Duzo zamieszania, 3 ksiegowe, 2 prawnikow (przesadzam, ale staram sie

    Spółka komandytowa sprawia w praktyce duzo trudności i jest raczej mało
    wykorzystywaną formą prowadzenia działalności. Zastanawiam się co do sensu
    zakładania propoponowanej spólki komandytowej - w efekcie przecież wychodzi na
    to samo, jak w przypadku założenia samej spółki z o.o.
    Ja mimo wszystko pozostałbym przy spółce jawnej (w przypadku prowadzenia dział.
    w niewielkim zakresie) i spółce z o.o. gdy mam duzy kapitał i planujemy duże
    przedsięwzięcia.

  • 7. Data: 2003-01-13 13:36:28
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    podatki są niższe,
    i możńa uniknąć kilku nieprzyjemnych odpowiedzialności

  • 8. Data: 2003-01-13 13:49:05
    Od: c...@p...onet.pl

    > podatki są niższe,
    > i możńa uniknąć kilku nieprzyjemnych odpowiedzialności

    Co do podatków - podobnie jak w przypadku spółki z o.o. będzie tu miało miejsce
    podwójne opodatkowanie - raz w przypadku osób fizycznych (komandytariuszy), dwa
    w przypadku osoby prawnej (komplemetariusza - spólka z o.o. zapłaci dochodowy),
    a trzy co do dywidendy wypłacanej wspólnikom spólki z o.o.Czyli wynika z tego,
    że zwykły zysk ze spólki komandytowej jest u tych samych podmiotów opodatkowany
    kilkakrotnie. Czy to się opłaca - kwestia sporna i zależna od sytuacji.
    Oczywiście nie twierdze, że mozna przy tym trochę pokombinowac, ale droga daleka :)

    Pozdrawiam,
    Ciacho

  • 9. Data: 2003-01-13 13:52:07
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    a kto powiedział, że ona cokolwiek zarobi?

    : a trzy co do dywidendy wypłacanej wspólnikom spólki z o.o.

    j.w.

    zdaje się, że w takim wypadku płaci się tylko jeden podatek

    mnie nie wynika :)

  • 10. Data: 2003-01-13 13:53:06
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > i możńa uniknąć kilku nieprzyjemnych odpowiedzialności

    w zasadzie w spolce z. o.o. tez glowo nie odpowiedasz,
    o ile oczywiscie nie wpadnie sie na pomysl powolania samego siebie
    do zarzadu :)