  • 11. Data: 2011-05-10 14:44:01
    Temat: Re: Jak znaleźć zamówienie publiczne?
    Od: rot <e...@e...com>

    Dnia Tue, 10 May 2011 16:29:23 +0200, spp napisał(a):

    > Zgadza się. Chcę uzyskać informacje a te czasami kosztują.

    > Najczęściej tak.

    To było pytanie retoryczne :) Dlaczego odpowiadasz najczęściej tak.
    Możesz powiedzieć kiedy nie jest?

    > Bo takie mamy przepisy?

    Znam art. 15. 1. zważ jednak, że mówi on o zwrocie kosztów dodatkowych
    związanych z przetworzeniem informacji. Poproś o przesłanie na CD to
    zapłacisz 70 groszy, poproś jak mniejszy plik o przesłanie e-mailem to
    nie zapłacisz nic. Możesz też poprosić większy plik o przesłanie w kilku
    e-mailach po 20MB - była już taka sprawa :)
    Możesz tez poprosić o ksero i wyśmiać gościa jak "krzyknie" Ci 50 gr za
    stronę (tylko zwrot kosztów... 3gr?)
    Możesz zażadąć przekazania przez zamieszczenie w BIP...koszt jak w
    przypadku e-maila :)
    Przypominam cenniki "z góry są niezgodne z litera prawa :)

    > Tylko w przetargach nieograniczonych.

    Tak? a co w nich szczególnego?
    Informacja publiczna to informacja publiczna.

  • 12. Data: 2011-05-10 15:05:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    rot napisał(a) :

> [...]
    > związanych z przetworzeniem informacji. Poproś o przesłanie na CD to
    > zapłacisz 70 groszy, poproś jak mniejszy plik o przesłanie e-mailem to

    To zdaje się powinno być oczywiste. Chyba nikt tego nie pisał rylcem
    na glinianej tabliczce, więc przesłanie kopii oryginału wytworzonego
    w komputerze nie zajmuje urzędnikowi więcej czasu niż sekundy.

    > Możesz też poprosić większy plik o przesłanie w kilku
    > e-mailach po 20MB - była już taka sprawa :)

    Poproszę o szczegóły. W międzyczasie idę po colę i chipsy, bo
    zapowiada się ciekawie :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2011-05-10 15:52:13
    Od: rot <e...@e...com>

    > To zdaje się powinno być oczywiste. Chyba nikt tego nie pisał rylcem na
    > glinianej tabliczce, więc przesłanie kopii oryginału wytworzonego w
    > komputerze nie zajmuje urzędnikowi więcej czasu niż sekundy.

    Tak, zdaje się.... w wielu urzędach takie oczywiste nie jest i np. za
    ksero jednej karki podają kwoty wyższe niż w zakładzie ksero. Rozumiem -
    urzędnik się ceni :)

  • 14. Data: 2011-05-10 16:15:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 16:44, rot pisze:

    > Przypominam cenniki "z góry są niezgodne z litera prawa :)

    Zgadza się, niemniej jest to jednak opłata. :)
    Cały czas próbuję Ciebie przekonać, że są wyjątki od reguły bezpłatności
    udostępniania informacji publicznej 'za darmo'. :)

    > Tak? a co w nich szczególnego?
    > Informacja publiczna to informacja publiczna.

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/495952,kiedy_p
    owstaje_obowiazek_zamieszczenia_specyfikacji_przetar
    gowej_w_internecie.html

    ... bezwzględny obowiązek publikacji specyfikacji istotnych warunków
    zamówienia wraz z załącznikami na stronie internetowej dotyczy tylko
    trybu przetargu nieograniczonego, ogłaszając postępowanie o udzielenie
    zamówienia publicznego w pozostałych trybach wskazanych w art. 10 Prawa
    zamówień, decyzja o zamieszczeniu specyfikacji na stronie internetowej
    jest fakultatywna i należy do właściwości zamawiającego.

    W przypadku, gdy zamawiający ze względów technicznych (lub innych
    powodów) nie może zamieścić specyfikacji na stronie internetowej należy
    rozważyć przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia
    publicznego w innym trybie niż przetarg nieograniczony stosując np. tryb
    przetargu ograniczonego, który jako tryb podstawowy (art. 10 ust. 1) nie
    wymaga szczególnego uzasadnienia jego zastosowania.
    Zamawiający prowadząc postępowanie w trybie przetargu ograniczonego
    przekazuje treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z
    załącznikami wyłącznie wykonawcom zakwalifikowanym do udziału w
    postępowaniu. Treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie musi
    być wówczas przekazywana w formie elektronicznej lecz w formie pisemnej.

    --
    spp