  • Data: 2015-12-24 09:14:50
    Temat: Jak zlozyc pozew o europejski nakaz zaplaty?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> szukaj wiadomości tego autora

    Zamówiłem coś w sklepie internetowym (UK, firma niszowa, dość szanowana), 3 rzeczy,
    zapłacone z góry za 3, przysłali 2 rzeczy, włożyli specyfikację i fakture za 2
    rzeczy, trzeciej rzeczy nie było (pewnie skończyły im się w magazynie i coś w ich
    systemie nie zabanglało), od tej pory brak kontaktu z firmą (dziwi mnie to, może są
    za duzi), równowartość około 300 zł (+wysyłka), paypal wysyla na policje wyznaczajac
    termin do 26 grudnia i 2 stycznia, no nie mam co robic tylko na policje w swieta i
    sylwestra biegac, chyba by mnie zastrzelili z broni sluzbowej ;-)
    Pytanie:
    Wystapić z normalnym powództwem przed sądem rejonowym właściwym dla konsumenta, czy
    może z jakimś specjalnym europowództwem?
    W "zwykłym" to nie mozna występować o nakaz zapłaty, jeżeli pozwany jest za granicą.
    Jest jakieś odrebne postepowanie uproszczone o "euronakaz zapłaty?