  • 41. Data: 2007-02-07 23:09:42
    Temat: Re: Jak zastrzec prawa autorskie?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.02.2007 z...@p...onet.pl <z...@p...onet.pl> napisał/a:
    > - skoro masz pomysł, to spisz go w możliwie obszernej i precyzyjnej formie,
    > poprzedzając to zdaniem: "Oświadczam, że ja, Jan Kowalski, urodzony ....., nr
    > dow. osob....., jestem autorem pomysłu opisanego w poniższym opracowaniu"
    > - z wydrukiem idziesz do notariusza i tam prosisz o notarialne poświadczenie
    podpisu
    > - w obecności notariusza podpisujesz się (po uprzednim wylegitymowaniu się)
    > odręcznie pod tym opracowaniem
    [..]
    > - w razie czego - jest sporo dowodów potwierdzających fakt, że "ty byłeś
    > pierwszy", i że twój kontrahent jakoś dziwnie wpadł na taki sam pomysł po
    > otrzymaniu od Ciebie tego opracowania ;)))
    > Oczywiście, to rozwiązanie ma pewnie sporo minusów, i na pewno nie gwarantuje
    > wygranej w sądzie. Ale daje pewne minimum bepieczeństwa - za małe pieniądze.

    No więc mamy sytuację, gdy można uprawdopodobnić pierwszeństwo pomysłu.
    A mógłbyś jeszcze napisać, co powstrzyma kontrachenta od wykorzystania
    tego pomysłu?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2007-02-08 10:01:05
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *milka20* na tej grupie:

    > tym jak napisalam sorki :p ale tak czy inaczej nadal szukam firm
    > zajmujacych sie podobnie jak "Centrum Certyfikacji" wydawaniem
    > certyfikatow, tyle ze nie na elektroniczne podpisy, a na projekty
    > "know-how".. albo w skrocie- nie ma, to moze odnalazlam nisze rynkowa
    > i zabieram sie do takowego tworzenia :) Pozdrawiam- sorki raz jeszcze

    Nie ma czegoś takiego, zaś w sferze działalności prywatnej będzie to
    o tyle bezskuteczne, że dopóki prawo nie będzie przewidywało
    jakiejkolwiek "mocy urzędowej" to najwyżej możesz szukać frajerów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl <==

  • 43. Data: 2007-02-08 21:23:12
    Od: m...@w...pl

    ok, to jeszcze taka hipoteza..
    Gdybym np sama napisala sobie taka umowe ze jesli ktos ze chce to moze
    kupic ode mnie pomysl, a gdyby chcial, to moze za dodatkowa oplata
    zlecic mi jego wykonanie. Natomiast, jesli zrezygnuje, a mimo to a
    odkryje, ze 1 z moich pomyslow zostal zrealizowany w taki czy inny
    sposob, to bede mogla sie upomniej o "odszkodowanie". I opisalabym
    same pomysly, ale nie w szczegolach, zeby ktos nie mogl ich pzniej
    przerobic i podac za swoje.
    i po przyjciu do danego klienta, najpierw dalabym umowe do podpisania,
    a dopiero potem przeszlabym do sedna sprawy?? Daloby rade?

  • 44. Data: 2007-02-09 10:04:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Feb 2007, m...@w...pl wrote:

    > ok. Przyznaje racje, bo wczytalam sie w zawartosc strony dopiero po
    > tym jak napisalam sorki :p

    ...ale najpierw inni oberwali za "filozofowanie" :P
    Wrr....

> [...]
    > certyfikatow, tyle ze nie na elektroniczne podpisy, a na projekty
    > "know-how".. albo w skrocie- nie ma, to moze odnalazlam nisze rynkowa

    Zastanów się nad jednym: a co komu przyjdzie z takiego "certyfikatu"?

    Czy przetłumaczenie powyższego pomysłu na zbieranie pomysłów :) w taki
    sposób: "rozważasz czy opłacalna byłaby działaność polegająca na
    WYŁUDZANIU opłat za prawnie nieprzydatne papierki" - da Ci do myślenia? ;)

    Popatrz na to tak (czytałem kolejny Twój post): oczywiście, mozesz się
    umówić "z kimś", że *ON* po zapoznaniu się z Twoim pomysłem (albo
    ogólniej: zaprezentowanym z Twojej bazy) zapłaci, jeśli z niego skorzysta.
    Ale pozostaje jeszcze taki drobiazg, jak sprawa pi razy oko 7 miliardów
    ludzi którzy NIE podpisali z Tobą takiej umowy i NIC ich nie wiąże.
    Łapiesz? :)
    Aby uzyskać *prawną* ochronę, czyli móc wyegzekwować "prawa z pomysłu"
    od *każdego* (niemal, bo wyłączenia i tak istnieją), musisz ze swojej
    strony spełnić określone warunki.
    A należą do nich:
    1. wykonanie *działającego modelu* takiego "pomysłu"
    2. wpisanie opisu przedstawiającego na czym oparty jest "pomysł" do
    publicznie dostępnej bazy, tak żeby każdy mógł sprawdzić zarówno czy
    Twój "pomysł" działa jak i sprawdzić czy przypadkiem sam z niego
    nie korzysta bez Twojej zgody :) - więc opis nie może być "bez
    szczegołów" (w szczególności - istota "pomysłu" musi być ujęta,
    choć patent przynoszący kokosy nie jest oparty na zablokowaniu
    tego co NAPRAWDĘ się wykoncypowało, ale możliwie wysoko postawionego
    założenia *nadrzędnego*!)
    3. niewątpliwie zapłacenia za powyższe :O

    > i zabieram sie do takowego tworzenia :)

    Najpierw przemyśl, co Ci zrobią tacy co zapłacą za "wpis do bazy", jak
    się okaże że ani Ty ani oni nie możecie nic zrobić tzw. "podmiotom
    trzecim" korzystającym z "pomysłów zarezerwowanych" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2007-02-12 21:54:13
    Od: m...@w...pl

    musze przyznac, ze ten kto wymyslil takie forum to fajny gosc:)
    i ciesze sie bardzo, ze wsrod "filozofow" sa tez "medrcy" :D hahaha
    Mam nadzieje, ze odkupilam winy:) i wkupie sie z powrotem w laski,
    tych ktorzy podjeli temat:)

    Wracajac do rozmowy, to moze faktycznie. Nie mam ewnosci czy ktos kto
    podpisze nie powie potem, ze to nie on, a ktos inny wukorzystal;/ nie
    pomyslalam o tym, a przeciez sama jak kupowalam mieszkanie chcialam
    sie tym posluzyc..;/ ale z drugiej str czy idac do konkretnej firmy,
    jakajest np jakistam hotel i majac podpis wlasciciela, czy to nie
    daloby mi pewnosci? i 2 sprawa czy os ktora by podpisala umowe wpadla
    by na "cwaniackie pomysly" wymigania sie?