  • 1. Data: 2003-03-28 11:46:19
    Temat: Jak zalozyc spolke lub przejac firme
    Od: "Witus" <s...@s...com.pl>

    Moze najpierw przedstawie sytuacje.

    Moj ojciec jest wlascicielem firmy (jednoosobowa). Chcac zrobic spolke ze
    mna musielibysmy zaplacic podatek VAT od towarow + minimalna marża (tak
    powiedzial jakis radca prawny). Na chwile obecna jest to kwota okolo 40
    tys., ktorej nie posiadamy.
    Wiec jak zrobic spolke lub przejac firme aby nie placic podatku? Moze ktos
    juz to robil?

    Pozdrawiam
    Witus

  • 2. Data: 2003-03-28 18:23:56
    Temat: Re: Jak zalozyc spolke lub przejac firme
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, Witus wrote:

> [...]
    >+ mna musielibysmy zaplacic podatek VAT od towarow + minimalna marża (tak

    Wytłumacz grupie co to za spółka ma być.

    >+ powiedzial jakis radca prawny).

    Acha. Na pewno mówił o *podatku od towarów* ? VAT czy dochodowy ?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-28 20:09:04
    Od: "Witus" <s...@s...com.pl>

    > Wytłumacz grupie co to za spółka ma być.

    Chodzi o spolke jawna

    > Acha. Na pewno mówił o *podatku od towarów* ? VAT czy dochodowy ?

    Mowil o podatku VAT.

    Zakladajac spolke musimy miec towar z firmy ojca. Nie mozna go sobie ot tak
    zabrac tylko caly towar powinien byc sprzedany na fakture nowej firmie
    (podobno nie mozna sprzedac towaru bez marzy). W tym momencie firma ojca
    bedzie musiala odprowadzic podatek VAT, choc po zastanowieniu sie nie jest
    to zbyt duzym problemem bo nowa firma bedzie mogla sobie ten podatek
    odliczyc, wiec miesiac, dwa i wszystko bedzie ok, ale zysk se sprzedazy tego
    towaru wejdzie w podatek dochodowy przy kowcie sprzedazy okolo 200 tys.
    zalapie sie (chyba) w najwyzsza skale podatkowa, a kwota podatku bedzie
    niemala na ktory nie ma kasy :-(

    Co zrobic zeby nie placic podatku? Przeciez niewiele sie zmienia, dochodzi
    jeden wspolwlasciciel, a klopotow niemalo.

  • 4. Data: 2003-03-28 21:36:11
    Od: "MadziaB" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Witus" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co zrobic zeby nie placic podatku? Przeciez niewiele sie zmienia, dochodzi
    > jeden wspolwlasciciel, a klopotow niemalo.

    Raczej trudno to ominąć. Po założeniu spółki dobrze jest "generować" bieżące
    koszty na firmę ojca, żeby tam podatek był mniejszy do zapłaty. Nowa spółka
    i tak będzie miała koszty w postaci odkupowanego od ojca towaru, za który
    nie będzie fizycznie płacić, będzie więc kasa na podatki od dochodów ojca z
    bieżącej działalności spółki.

    pozdrówka

  • 5. Data: 2003-03-28 23:30:56
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "MadziaB" <m...@w...pl> wrote in message

    > Raczej trudno to ominąć.

    Boje sie wyskakiwac, bo prawo podatkowe mnie nie raz zaskoczylo ( nota bene
    nie wiem, czy z tym pytaniem nie lepiej na p.s.podatki ), ale aporty (
    wklady niepieniezne ) nie sa _jeszcze_ obciazone podatkiem VAT? Ale pewnie
    nalezaloby jakis remenet zrobic i i tak VATem by przylozyli. Co za paranoja.
    Tak czy siak proponuje, aby Tato wniósl wklad niepieniezny.

    A tak z tym podatkiem dochodowym, to skad mialby sie ta wielki wziac ? Jak
    masz towary kupione za 1000, to KUPa jest wlasnie tyle. Sprzedasz je za
    1001, odejmujesz od teg przychodu KUPe i zostaje Ci 1 dochodu. Czy to mnie
    sie cos pokaciapuckalo? Ostatnio jak sprawdzalem, to progi podatkowe liczone
    byly od _dochodu_ a nie _przychodu_.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-03-29 15:00:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Mar 2003, Witus wrote:
    [...]
> [...]
    >+ to zbyt duzym problemem bo nowa firma bedzie mogla sobie ten podatek

    Ano właśnie.
    Jeszcze szczegół: twój ojciec był na KPiR ? (to na wypadek jakby
    poniższe się nie zgadzało :))
    [..]
> [...]
    >+ zalapie sie (chyba) w najwyzsza skale podatkowa, a kwota podatku bedzie

    Powoli.

    Zakładam że nie robiliście jakichś "operacji" :>, typu "celowe
    topienie kosztów w towarze".
    W takim układzie towar który przechodzi "z roku na rok" *już* jest
    majątkiem ojca i był uprzednio opodatkowany !
    Podatek wyjdzie tylko od różnicy między tym co "na magazynie" jest
    teraz a tym co było na 1.I.br. !
    I to *powinna* być średnia kwota podatku który normalnie płaci
    (z uwzględnieniem korekty "na koniec roku").

    >+ Co zrobic zeby nie placic podatku?

    Przeczytać ustawę o podatku dochodowym oraz rozporządzenie o KPiR ? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-03-29 15:09:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Mar 2003, Marcin Olender wrote:
    >+ "MadziaB" <m...@w...pl> wrote in message
    [...]
    >+ nie wiem, czy z tym pytaniem nie lepiej na p.s.podatki )

    Pewnie lepiej :)

    >+, ale aporty (
    >+ wklady niepieniezne ) nie sa _jeszcze_ obciazone podatkiem VAT?

    Z opisu wynikało że chcą "towar" zwyczajnie sprzedać (z DG OF
    do spółki). W kwestii wniesienia aportem się nie wypowiem, ale
    summa summarum powinno wyjść podobnie - być może właśnie nie
    trzebaby części VATu płacić i odzyskiwać ?
    [...]
> [...]
    >+ 1001, odejmujesz od teg przychodu KUPe i zostaje Ci 1 dochodu. Czy to mnie

    Nie :)
    Tyle, że przy obrocie z wliczaniem towaru w KUP "w momencie zakupu"
    (a tak jest dla KPiR - zdaje się że na PK można sobie wybrać jak
    ma być) to ściśle - towar w rozliczeniu remanentowym jest majątkiem
    podatnika. Niemniej - tak jest *w każdym roku*, a więc majątek
    "utopiony w towarze" na 1.I.br jest już dawno opodatkowany :)
    Jedynie jakiś "przemyślny" który wykombinuje że jak zakupi
    towaru za całą posiadaną gotówkę to nie zapłaci podatku może
    się naciąć. Przy stałej ilości towaru w obrocie dodatkowy
    podatek nie wyskoczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-03-30 11:23:55
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    jeżeli jednoosobową działalność zamyka w całości wnosi się do nowootwartej
    spółki (napewno z zoo nie wiek jak z jawnymi nie powinno być inaczej) to nie
    trzeba nic płacić. Przepisy są porąbane w tej kwestii tylko trzeba pamiętać
    ze to co się wnosi musi być działającym podmiotem

    Icek

  • 9. Data: 2003-03-30 22:49:54
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> wrote in message
> [...]
    pamiętać
    > ze to co się wnosi musi być działającym podmiotem

    O! Wlasnie o to mi chodzilo.

    Depi.

  • 10. Data: 2003-03-31 05:53:39
    Od: "Witus" <s...@s...com.pl>