  • 61. Data: 2008-09-17 11:16:51
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ale tak twierdziłeś.

    Nie.

    > Ja napisłem
    > ***
    > Art. 9 ust. 2a zobowiązuje do okazania do wglądu dokument potwierdzający
    > tytuł prawny do lokalu, więc umowa ustna nie przejdzie.
    > ***
    >
    > A Ty twierdziłeś, że tytułem prawnym może być zameldowanie
    > ***
    > Dokumentem tym może być decyzja administracyjna czyli np. właśnie
    > zameldowanie.
    > ***

    Nie zrozumiałeś.

    Decyzja administracyjna (zameldowanie) potwierdza, że dany osobnik w
    chwili zameldowania miał tytuł prawny do lokalu, bo bez tego tytułu
    (umowa najmu czy użyczenia potwierdzona "papierem" lub oświadczeniem
    kogoś, kto ten tytuł prawny już ma) nie zamieszkałby i zostałby zameldowany.

  • 62. Data: 2008-09-17 14:14:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > (umowa najmu czy użyczenia potwierdzona "papierem" lub oświadczeniem
    > kogoś, kto ten tytuł prawny już ma) nie zamieszkałby i zostałby zameldowany.

    Fakt zameldowania nie potwierdza posiadania żadnego prawa do lokau.
    Przykład: dzieci. Zameldowane są ,tytułu do lokalu nie mają żadnego.

    To jak z kwadratem i prostokątem
    Kązdy kwadrat jest prostokątem, nie każdy prostokąt jest kwadratem.
    Widać, że logiki ni miałeś i o implikacji niewiele słyszałeś.

  • 63. Data: 2008-09-17 16:25:50
    Od: kam <...@...pl>

    witek pisze:
    > Fakt zameldowania nie potwierdza posiadania żadnego prawa do lokau.
    > Przykład: dzieci. Zameldowane są ,tytułu do lokalu nie mają żadnego.

    litości, tytuł prawny to nie tylko umowa

    KG

  • 64. Data: 2008-09-17 18:16:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kam wrote:

    > litości, tytuł prawny to nie tylko umowa

    no i?
    Jaki tytuł prawny do lokalu mają dzieci mieszkające z rodzicami?

  • 65. Data: 2008-09-17 20:21:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > no i?
    > Jaki tytuł prawny do lokalu mają dzieci mieszkające z rodzicami?

    Obowiązki rodziców wynikające z KRiO.

  • 66. Data: 2008-09-18 01:33:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Obowiązki rodziców wynikające z KRiO.

    A w jaki sposób z obowiązku rodziców wydedukowałeś tytuł prawny do lokalu.
    A może rodzice , których masz obowiązek utrzymywać automatycznie
    dostaję z tej okazji tytuł prawny do twojego lokalu.
    Bzdety opowiadasz.

  • 67. Data: 2008-09-18 12:11:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > A w jaki sposób z obowiązku rodziców wydedukowałeś tytuł prawny do lokalu.
    > A może rodzice , których masz obowiązek utrzymywać automatycznie
    > dostaję z tej okazji tytuł prawny do twojego lokalu.

    Jeśli nie mają gdzie mieszkać - IMHO taki obowiązek KRiO nakłada, choćby
    na podstawie Art. 87. Plus cały zestaw o alimentach.

    Przy czym piszę teraz ogólnie, bo w przypadku dziecka małoletniego pod
    opieką rodziców jest to chyba oczywiste?

    Nie upieram się przy swojej argumentacji, ale nie rzucę też jej bez
    jakiegoś porządnego uzasadnienia ;)

  • 68. Data: 2008-09-18 12:27:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > opieką rodziców jest to chyba oczywiste?
    >
    > Nie upieram się przy swojej argumentacji, ale nie rzucę też jej bez

    W sensie ogólnym aby obalić Twoją tezę, wystarczy podać jeden
    przykład, kiedy ktoś jest zameldowany, ale nie ma tytułu prawnego do
    lokalu. Na przykład osoba, która wprowadziła się "na dziko", a następnie
    zameldowała się w drodze decyzji administracyjnej. Albo osoba, która
    kiedyś tytuł prawny posiadała, a następnie go utraciła (np. rozwiązana
    umowa najmu).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 69. Data: 2008-09-18 13:27:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > lokalu. Na przykład osoba, która wprowadziła się "na dziko", a następnie
    > zameldowała się w drodze decyzji administracyjnej. Albo osoba, która

    Sprecyzuj. Co to znaczy "wprowadziła się na dziko"? I skąd ten
    administracyjny meldunek?

    > kiedyś tytuł prawny posiadała, a następnie go utraciła (np. rozwiązana
    > umowa najmu).

    Miałem na dzieję, że ktoś da rozszerzony wariant tego: że osoba "na
    wymówieniu" wprowadza jakichś swoich "krewnych i znajomych", żeby
    dodatkowo skomplikować eksmisję ;)

    No nic ;)

    Zgoda, istotny argument, aczkolwiek ta osoba nadal ma swoisty tytuł
    prawny do lokalu wynikający z ustawowej ochrony posiadania oraz ochrony
    lokatorów.

    Ponadto mamy tutaj osobę, która (i to oficjalnie) mieszka pod danym
    adresem i formalnie (pod groźba kary) informuje urząd, że ta druga osoba
    też tam mieszka. A skoro mieszka, to musi zostać zameldowana...

    Cóż - zgadzam się, że meldunek w obecnej formie to porażka.

    IMHO powinna być scentralizowana baza danych obywateli z informacją o
    "oficjalnej skrzynce kontaktowej" - tzn. wskazanym przez danego
    obywatela miejscem, gdzie oficjalny kontakt (np. wysłanie listu
    poleconego) będzie uznany za skuteczny, nawet jeśli dany obywatel
    zaniedba odbierania poczty.

  • 70. Data: 2008-09-18 14:21:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Sprecyzuj. Co to znaczy "wprowadziła się na dziko"? I skąd ten
    > administracyjny meldunek?

    W skrajnym przypadku: tak jak robotnicy, którzy remontowali
    mieszkanie pod nieobecność właściciela, a potem nie chcieli się z niego
    wynieść.

> [...]
    >
    > Zgoda, istotny argument, aczkolwiek ta osoba nadal ma swoisty tytuł
    > prawny do lokalu wynikający z ustawowej ochrony posiadania oraz ochrony

    To nie jest tytuł prawny. To jest tylko ochrona posiadania. Przed
    sądem właściciel może wykazać, że mieszkaniec tytułu prawnego właśnie
    nie posiada, co będzie umożliwiało eksmisję.

> [...]
    > obywatela miejscem, gdzie oficjalny kontakt (np. wysłanie listu
    > poleconego) będzie uznany za skuteczny, nawet jeśli dany obywatel

    Jest to dobry pomysł. Ale wystarczy tylko trochę zmienić ideę
    meldunku - każdy może się meldować tam gdzie chce na podstawie własnego
    oświadczenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz