  • 51. Data: 2008-09-13 18:54:55
    Temat: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    witek pisze:
    > Mieszkają na podstawie KRiO,

    podasz podstawę?

    > ale tytułu prawnego do lokalu nie mają.

    oczywiście że mają
    nawet sam go wskazałeś

    KG

  • 52. Data: 2008-09-13 19:12:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kam pisze:
    > witek pisze:
    >> Mieszkają na podstawie KRiO,
    >
    > podasz podstawę?
    >
    >> ale tytułu prawnego do lokalu nie mają.
    >
    > oczywiście że mają
    > nawet sam go wskazałeś

    Dokument poświadczający tytuł prawny trzeba okazać do wglądu przy
    meldowaniu się.

    "Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa
    cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
    orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu."

    Jak to będzie w opisywanym przez Was przypadku?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 53. Data: 2008-09-13 21:21:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > nie o to pytam.
    > pytam w jaki sposób zgoda na coś innego stała sie nagle umową użyczenia.

    ??

    Pozwalasz komuś zamieszkasz - użyczasz.

  • 54. Data: 2008-09-13 21:21:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Zwykle jest tak, że problem z zameldowaniem nie polega na tym, że ktoś
    > fałszywie podpisuje, że ktoś nie mieszka, choć mieszka, tylko że nie
    > wykonuje żadnej czynności w tej sprawie. Zatem nie mamy tutaj fałszywego
    > oświadczenia.

    Jeśli nic nie robi, to faktycznie. Ale zawsze może palnąć głupotę.

  • 55. Data: 2008-09-14 04:25:52
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Jeśli poszedłby się zameldować i miałby świadków, że mieszka, to
    > powinien zostać zameldowany.

    Nie zamelduje się. Popatrz na daty: TK 01, SA w Krakowie 03, a poprawka
    /dodany ustęp/ o której pisałeś ta 2a w 04.
    Wygląda na to, że te 2a uszczęśliwiło TK i Kraków. Także teraz bez tego z
    tytułem nic nie da się zrobić, nawet w trybie administracyjnym.
    --
    Maluch

  • 56. Data: 2008-09-14 06:36:00
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maluch pisze:
    > Nie zamelduje się. Popatrz na daty: TK 01, SA w Krakowie 03, a poprawka
    > /dodany ustęp/ o której pisałeś ta 2a w 04.

    tyle że trzeba by spojrzeć do uzasadnienia kiedy zaczęła się sprawa,
    która do sądu wpłynęła w 2003 r.

    KG

  • 57. Data: 2008-09-14 06:50:16
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > tyle że trzeba by spojrzeć do uzasadnienia kiedy zaczęła się sprawa, która
    > do sądu wpłynęła w 2003 r.

    Nie wiem jak inni, ale ja jak czytam pierwszą część dodanego 2a, to jakbym
    czytał treść z linku w Krakowie. Bo jak właściciel przyjdzie do urzędu to
    powie, czy zainteresowany meldunkiem mieszkał i będzie mieszkać, że on o tym
    wie i nie był to żaden np. włam. Podpisze kwitek, aby urząd miał podkładkę
    na wypadek gdy np. właściciela opanuje skleroza i poleci z gębą do urzędnika
    co jest grane. Zresztą swoją drogą, to nie wyobrażam sobie, aby gdziekolwiek
    sąd zachował się inaczej jak w Krakowie.
    --
    Maluch

  • 58. Data: 2008-09-16 23:34:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2008, Andrzej Lawa wrote:

> [...]

    Popieram, a co :)

    > I chroni go ustawa o ochronie praw lokatora...

    Primo: poproszę o wskazanie podstawy prawnej.
    Nie, NIE żartuję, tak, ustawę o ochronie praw lokatora czytałem
    (dobrze wiesz).
    Mowa o osobie która nie jest najemcą, współnajemcą, małżonkiem
    i tak dalej... (czyli nie ma *tytułu prawnego* z mocy umowy,
    decyzji przydziału lub przepisów KC o prawie do wspólnego
    zamieszkiwania z najemcą) jak rozumiem.

    Ale to jest szczegół: otóż w pierwszej kolejności idzie o sam
    tytuł prawny.
    JEŚLIBY w danym przypadku jakaś ustawa faktycznie dawała ochronę,
    to TA USTAWA stanowiłaby tytuł prawny.
    Nie wykluczam jako podstawy do dyskusji np. przepisów z KC
    o posiadaniu.
    Ale przecież decyzja o zameldowaniu NIE daje ochrony, z tym się
    zgadzamy, prawda? (co najwyżej może być poszlaką w razie jakiegoś
    postępowaniu).
    No to nie jest ona nijak "tytułem prawnym".

    > Ja pozwolę sobie pozostać przy swojej interpretacji

    A ja stanę po drugiej stronie - "tytuł prawny: art.342 KC"
    jest do rozważenia, "tytuł prawny: mam zameldowanie" - nijak
    mi nie pasuje!

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2008-09-17 00:43:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A ja stanę po drugiej stronie - "tytuł prawny: art.342 KC"
    > jest do rozważenia, "tytuł prawny: mam zameldowanie" - nijak
    > mi nie pasuje!

    Coś za dużo pociąłeś, bo nagle ni stąd ni zowąd twierdzisz, że wg. mnie
    zameldowanie stanowi tytuł prawny - co jest bzdurą.

  • 60. Data: 2008-09-17 07:21:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Coś za dużo pociąłeś, bo nagle ni stąd ni zowąd twierdzisz, że wg. mnie
    > zameldowanie stanowi tytuł prawny - co jest bzdurą.

    Ale tak twierdziłeś.

    Ja napisłem
    ***
    Art. 9 ust. 2a zobowiązuje do okazania do wglądu dokument potwierdzający
    tytuł prawny do lokalu, więc umowa ustna nie przejdzie.
    ***

    A Ty twierdziłeś, że tytułem prawnym może być zameldowanie
    ***