  • Date: Thu, 18 Sep 2008 15:27:21 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak załatwić sprawę meldunku?
    <gaerf4$odd$4@news.onet.pl> <e...@n...lechistan.com>
    <gaf23a$r6n$27@inews.gazeta.pl> <q...@n...lechistan.com>
    <gagaub$knm$1@news.onet.pl> <e...@n...lechistan.com>
    <gagf4g$vub$1@news.onet.pl> <2...@n...lechistan.com>
    <Pine.WNT.4.64.0809170123520.2072@quad>
    <4...@n...lechistan.com> <gaqb59$c8i$1@news.onet.pl>
    <7...@n...lechistan.com> <gar3cb$65i$3@inews.gazeta.pl>
    <garb3q$d3r$1@inews.gazeta.pl> <garhi5$2df$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@n...lechistan.com> <gasb4u$7ir$3@inews.gazeta.pl>
    <2...@n...lechistan.com> <gathf0$maq$1@news.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > W sensie ogólnym aby obalić Twoją tezę, wystarczy podać jeden
    > przykład, kiedy ktoś jest zameldowany, ale nie ma tytułu prawnego do
    > lokalu. Na przykład osoba, która wprowadziła się "na dziko", a następnie
    > zameldowała się w drodze decyzji administracyjnej. Albo osoba, która

    Sprecyzuj. Co to znaczy "wprowadziła się na dziko"? I skąd ten
    administracyjny meldunek?

    > kiedyś tytuł prawny posiadała, a następnie go utraciła (np. rozwiązana
    > umowa najmu).

    Miałem na dzieję, że ktoś da rozszerzony wariant tego: że osoba "na
    wymówieniu" wprowadza jakichś swoich "krewnych i znajomych", żeby
    dodatkowo skomplikować eksmisję ;)

    No nic ;)

    Zgoda, istotny argument, aczkolwiek ta osoba nadal ma swoisty tytuł
    prawny do lokalu wynikający z ustawowej ochrony posiadania oraz ochrony
    lokatorów.

    Ponadto mamy tutaj osobę, która (i to oficjalnie) mieszka pod danym
    adresem i formalnie (pod groźba kary) informuje urząd, że ta druga osoba
    też tam mieszka. A skoro mieszka, to musi zostać zameldowana...

    Cóż - zgadzam się, że meldunek w obecnej formie to porażka.

    IMHO powinna być scentralizowana baza danych obywateli z informacją o
    "oficjalnej skrzynce kontaktowej" - tzn. wskazanym przez danego
    obywatela miejscem, gdzie oficjalny kontakt (np. wysłanie listu
    poleconego) będzie uznany za skuteczny, nawet jeśli dany obywatel
    zaniedba odbierania poczty.