  • 1. Data: 2002-09-27 08:52:33
    Temat: Jak wyegzekwowac swoje prawo do spokoju?
    Od: "JS" <_...@p...onet.pl>

    Witam, prosze o porade:
    nabylem od dewelopera mieszkanie (wl. hipoteczna)
    sasiednie mieszkanie ciagle nalezy do dewelopera, ktory je wynajmuje
    jedyny problem to fakt, ze sciana do sasieniego mieszkania przepuszcza bardzo duzo
    dzwiekow, co objawia sie tym ze
    slychac
    nawet zwyczajne rozmowy sasiadow (!), nie wspominajac o TV/Radio
    jest oczywiste ze wybudowana sciana pomiedzy mieszkaniami nie spelnia norm
    budowlanych dla izolacyjnosci dzwiekowej
    (normy sprawdzalem)

    zazadalem od dewelopera wyciszenia sciany - ten odmawia
    co i jak zrobic aby skutecznie zmusic dewelopera do poprawienia izolacyjnosci sciany
    (pozew z KC?)

    jesli ktos spotkal sie z podobna sprawa/moze doradzic, to bardzo prosze
    pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2002-09-27 10:15:30
    Temat: Re: Jak wyegzekwowac swoje prawo do spokoju?
    Od: "Arek" <A...@n...opole.pl>

    Nalepiej wezwij rzeczoznawcę z uprawnieniami (co prawda to kosztuje, ale
    trudno podważać opinię uprawnionych osób) który na piśmie stwierdzi, że
    normy hałasu są przekroczone (a w zasadzie izolacja akustyczna przegrody
    jest zbyt niska). Kopię takiej ekspertyzy wyślij do developera z rządaniem
    poprawienia ściany. Jak tego nie wykona, to niestety pozostaje droga sądowa
    (ewentualnie PIH, czy jak się traz nazywa).
    Jeżeli budynek nie jest oddany do użytku to jest jeszcze Nadzór Budowlany (a
    jak rozumiem z postu budynek jest oddany do użytku).
    Arek

  • 3. Data: 2002-09-27 13:09:45
    Od: "J" <_...@p...onet.pl>

> [...]
    > poprawienia ściany. Jak tego nie wykona, to niestety pozostaje droga sądowa
    > (ewentualnie PIH, czy jak się traz nazywa).

    1. koszty tej ekspertyzy sa wysokie, poza tym trzeba dokonac pomiarow = miec
    udostepnione mieszkanie, ktore jest
    wlasnoscia d.
    2. deweloper dobrze wie ze normy nie sa spelnione ale nic go to nie obchodzi - chyba
    liczy na to ze nikt go nie pozwie

    w zwiazku z powyzszym :
    czy sama ekspertyza ma sens jesli i po niej d. nie dokona poprawek?
    a co jesli po wykonaniu i tak trzeba bedzie ja jeszcze raz przeprowadzac na zadanie
    sadu?

    moze lepiej : pozew -> sad -> proces->espertyza na zlecenie sadu -> wyrok ... a
    potem pewnie i odwolania d.
    chodzi o to aby kosztami ekspertyzy obarczyc winnego czyli dewelopera

    prawde mowiac deweloper robi glupio spierajac sie : polubownie wprowadzone poprawki
    kosztowaly by go wiele mniej niz
    sama ekspertyza

    jak te sprawe zalatwic droga sadowa, tak, by poniesc najmniejsze koszty wlasne?

    J.

  • 4. Data: 2002-09-29 06:07:36
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    J napisa_(a):
> [...]
    > sama ekspertyza
    >
    > jak te sprawe zalatwic droga sadowa, tak, by poniesc najmniejsze koszty wlasne?

    Jeśli jesteś pewien naruszenia norm to chyba rzeczywiście lepiej
    ekspertyzę przeprowadzać już w trakcie procesu. Wnosząc o taką będziesz
    pewnie zobowiązany do zapłaty zaliczki, a potem pokrycia kosztów, które
    można odzyskać później od strony przegrywajacej proces (o ile będzie
    taki wniosek).

    KG