  • 11. Data: 2003-12-01 09:50:18
    Temat: Re: Jak udowodnic legalnosc CD?
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale jakim cudem?

    Zwyczajnym - urzędasy bazowały na zapisie ustawowym, że
    do przychodów wlicza się wartość nieodpłatnie otrzymanych
    towarów i innych świadczeń.

    Pix

  • 12. Data: 2003-12-01 10:53:11
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > domaga się faktury na dany produkt (jeśli na firmę) i np. jak sobie
    > założysz OpenOffice.org i nie będziesz miał faktury to naliczą Ci podatek
    > od podobnego produktu na rynku (czyt. najdroższej wersji Ms Office).

    US nie słyszał o czymś takim jak shareware? ;-)
    Czy numer "Chipa" do którego dołączona była płytka z takim OpenOffice
    wystarczy jako dowód zakupu, czy muszę mieć fakturę od kioskarza?
    A jeśli sam napiszę sobie taki program korzystając z darmowego kodu to co
    wtedy? Będę musiał sam sobie wystawić fakturę i napisać licencję? ;-)

    Pzdr

    A.

  • 13. Data: 2003-12-01 11:02:41
    Od: motto <m...@o...pl>

    Pan(i) Leszek w wiadomości <bqev25$rd5$1@topaz.icpnet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jesteś żydem?
    Jestem Polakiem i dlatego mi wstyd.
    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/

  • 14. Data: 2003-12-01 11:17:01
    Od: motto <m...@o...pl>

    Pan(i) Ali Gator w wiadomości <bqf6m0$lpa$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > US nie słyszał o czymś takim jak shareware? ;-)
    Shareware można używac tylko kilka dni.
    Potym jeśli nie zarejestrujesz staje się piratem.

    > Czy numer "Chipa" do którego dołączona była płytka z takim OpenOffice
    > wystarczy jako dowód zakupu, czy muszę mieć fakturę od kioskarza?
    Niestety tak.

    > A jeśli sam napiszę sobie taki program korzystając z darmowego kodu to co
    > wtedy? Będę musiał sam sobie wystawić fakturę i napisać licencję? ;-)
    Tego nie wiem. +48 (0-pref. 22) 4-34-34-34, to infolinia BSA, tam CI
    wyjaśnia.

  • 15. Data: 2003-12-01 11:33:44
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Shareware można używac tylko kilka dni.
    > Potym jeśli nie zarejestrujesz staje się piratem.

    No to freeware i tym podobne? Jest móstwo programów które można używać za
    darmo i do woli.

    > Niestety tak.

    Coś mi się wierzyć nie chce... Sprawdzę sam, bo to ciekawa kwestia.

    > Tego nie wiem. +48 (0-pref. 22) 4-34-34-34, to infolinia BSA, tam CI
    > wyjaśnia.

    Chodzi mi o zaksięgowanie sprawy a nie kwestię praw autorskich. BSA nie ma
    tu nic do rzeczy.

    Pzdr

    A.

  • 16. Data: 2003-12-01 11:45:23
    Od: motto <m...@o...pl>

    Pan(i) Ali Gator w wiadomości <bqf91s$3k3$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > No to freeware i tym podobne? Jest móstwo programów które można używać za
    > darmo i do woli.
    > Coś mi się wierzyć nie chce... Sprawdzę sam, bo to ciekawa kwestia.
    Piszę co wiem, co nie oznacza, że jestem nieomylny. NIe zaszkodzi jak
    sprawdzisz.

    > Chodzi mi o zaksięgowanie sprawy a nie kwestię praw autorskich. BSA nie ma
    > tu nic do rzeczy.
    No to trzeba by do skarbówki zadzwonić.

  • 17. Data: 2003-12-01 12:08:59
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Ja widze że kolega motto nie jest zwolennikiem równego dostępu do informacji i
    podzielił
    by ludzi na tych co stac na dostęp doinformacji i na tych co nie stac a niech zyja w
    niewidzy.
    Ech ale egoizm nie ma co chyba jednak Zyd.

    PS: ciekawe czy by tak pisał jak by było go nie stac na legalny soft bo zapewne 90%
    społeczeństwa nie stać na legalny soft bo mamy za małe pensje w porównaniu do UE tam
    ich
    stać więc można wymagać - trochę sprawiedliwości.

  • 18. Data: 2003-12-01 12:22:23
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Piszę co wiem, co nie oznacza, że jestem nieomylny. NIe zaszkodzi jak
    > sprawdzisz.

    Właśnie sprawdziłem. US nie może przyczepić się do używania darmowego
    oprogramowania. Na darmowe produkty nie trzeba mieć faktury.
    W sumie spawa oczywista, ale chyba nie dla Bsa... ;-)

    Pzdr

    A.

  • 19. Data: 2003-12-01 12:37:14
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > Zmień wypowiedź, _zazwyczaj_ nie jest karane, ostatnie przypadki napawają
    > nadzieją, iż w końcu zrobi się z tym porządek. A tak można otwarcie
    > powiedzieć POLACY TO ZŁODZIEJE! I wstyd mi za Was.
    > --
    powołuje się na cytuję:

    "Czy używanie nielegalnych kopii prawnie chronionych programów komputerowych jest w
    Polsce
    przestępstwem?

    Nie. Polski ustawodawca nie przyjął takiego rozwiązania (zalecanego przez
    rekomendację
    Rady Europy nt. Przestępstw Komputerowych z 1989 r.). Zdecydował się natomiast na
    objęcie
    zakazem karnym szeregu innych form naruszeń autorskich praw majątkowych w odniesieniu
    do
    programów komputerowych, takich jak ich nieuprawnione: zwielokrotnianie [art. 117
    ustPrAut], kopiowanie [art. 278 § 2 k.k.], rozpowszechnianie [art. 116 ustPrAut] oraz
    paserstwo [art. 118 ustPrAut , art. 293 k.k.].

  • 20. Data: 2003-12-01 13:19:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Leszek" <l...@p...fm> popełnił 01 gru 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:bqev25$rd5$1@topaz.icpnet.pl:

    > Jesteś żydem?
    Ależ przecież z tonu jego wypowiedzi od razu można wywnioskować,
    że jest czarnoskórym chińczykiem o przekonaniach faszystowsko lewicowych
    wyznającym islam ;))))

    --
    pozdro
    poreba