  • 11. Data: 2008-11-24 10:53:09
    Temat: Re: Jak to jest z tym GPS.
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 24-11-2008 o 01:12:33 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Moim zdaniem to jakaś legenda.

    Za zeszłotygodniowym Dzienikiem Łódzkim:
    " Kierowcy muszą brać pod uwagę, że podczas rutynowej kontroli może być
    także zakwestionowana legalność oprogramowania GPS - ostrzega podinspektor
    Joanna Kącka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. - Sprzęt zostaje
    wówczas odebrany kierowcy za pokwitowaniem, zabezpieczony i poddany ocenie
    biegłych. Wybierając się w podróż, radzę zabrać ze sobą dokumentacje
    sprzedaży programu wraz z certyfikatem."

    Nieuchonnie rodzi się pytanie, jaki interes ma Policja, a w każdym razie
    p.Kącka, w rozpowszechnianiu takich legend?

    Robert, nie wiesz przypadkiem, kto jest dostawcą map do policyjnych GPSów?
    ;)

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 12. Data: 2008-11-24 12:16:18
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 24 Nov 2008 10:46:22 +0100, szerszen napisał(a):

    > no i nie zapomnij o odcinkach oplat za abonament radiowo telewizyjny :)

    Od dzisiaj patrole będą się składać z policjanta, strażnika miejskiego i
    listonosza :) Ten ostatni będzie męczył o abonament większość posiadaczy
    komórek, mp3... no i właśnie kierowców z radiem. Bym zapomniał - jeszcze
    metalowe plomby, które czasem pozwalają na wyłapanie fal radiowych :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 13. Data: 2008-11-24 17:17:20
    Od: gacek <g...@w...pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "Dominik & Co"
    > <D...@i...com> napisał w wiadomości

    > no i nie zapomnij o odcinkach oplat za abonament radiowo telewizyjny :)

    Mam nadzieję że żaden decydent nie czyta, ale to powinno się okazywać
    przy badaniach technicznych ;)

    Samochody firmowe per sztuka?

    gacek

  • 14. Data: 2008-11-24 18:55:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ggdj48$bqp$1@news.onet.pl...

    > A dlaczego na miejscu?

    Bo na miejscu wykonuje się czynności w oparciu o tzw. "sprawdzenie", które
    nie jest czynnością procesową, a administracyjno-porządkową. Tę można
    oczywiście przedsięwziąć rutynowo. Czynność procesowa wymaga choćby
    uzasadnionego przypuszczenia, ze doszło do przestępstwa. I o ile coś
    takiego można ewentualnie uznać w domu, gdzie właściciel komputera powinien
    posiadać stosowne dokumenty, to trudno by z kompletem wszystkich kwitów
    chodził po mieście.

    > No i będą udowadniać. Mogą robić podobnie jak z komputerami -
    > zabiorą cały samochód w którym jest zamontowany ten podejrzany
    > GPS, przekażą biegłemu do analizy i oddadzą za kilka lat.

    Wiesz, odsiej legendy i opowiadania od realiów. To zabieranie komputera też
    działa dotąd, dokąd się ktoś nie zażali na czynność do sądu. Bo jak się
    zażali, to sąd bardzo szybko wytknie, że skoro nie było dowodów na
    nielegalność oprogramowania, to w zupełności dowodowo wystarczy
    zabezpieczenie zawartości twardego dysku, a nie całego komputera. Komputer
    się zabezpiecza albo w sytuacji, gdy wina właściciela jest oczywista
    (załóżmy znajdziemy w pobieżnym obejrzeniu program, na który nie posiada on
    licencji), albo jako dowód do zupełnie innej sprawy (oszustwa, włamania po
    sieci itp. a nielegalne programy znajdujemy przypadkowo) albo gdy komputer
    ma jakieś dziwne zabezpieczenia sprzętowe i nie da się sprawdzić, co w nim
    jest, a istnieją podejrzenia, że jest coś nielegalnego.

    Ale tego nie da się wprost przełożyć na urządzenie przenośne i rutynowe
    kontrole, bo bardzo szybko pomysłodawca takiej realizacji spotka się z
    zarzutem popełnienia przestępstwa z art. 231 kk.

  • 15. Data: 2008-11-24 18:58:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Zapalowski" <g...@g...de> napisał w wiadomości

    > Nieuchonnie rodzi się pytanie, jaki interes ma Policja, a w każdym razie
    > p.Kącka, w rozpowszechnianiu takich legend?

    Nie wiem. Jak już napisałem, w mojej ocenie jest to możliwe tylko o tyle, o
    ile nielegalność mapy da sie przynajmniej uprawdopodobnić w toku czynności
    na miejscu sprawdzenia. W innym wypadku W MOJEJ ocenie zatrzymanie
    urządzenia tylko z tego powodu, że jego użytkownik (to nie musi być nawet
    właściciel przecież) nie posiada przy sobie dowodu nabycia oprogramowania
    jest przekroczeniem uprawnień.

    > Robert, nie wiesz przypadkiem, kto jest dostawcą map do policyjnych
    > GPSów?

    A Policja ma GPS-y inne, niż prywatne? :-)

  • 16. Data: 2008-11-24 21:30:43
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    To już może w Polsce zrobić pełną inwigilację i prowadzić centralny rejestr
    licencji?? na wzór skradzionych telefonów po nr IMEI, i na wzór kilku
    innych centralnych rejestrów ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ kolej Warszawa galeria wielotematyczna

  • 17. Data: 2008-11-24 23:12:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał:
    > To już może w Polsce zrobić pełną inwigilację i prowadzić centralny rejestr
    > licencji?? na wzór skradzionych telefonów po nr IMEI, i na wzór kilku

    Ale jakich licencji?
    Przeczytajcie najpierw co to jest licencja .

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 18. Data: 2008-11-25 06:36:35
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik gacek napisał:

    > A na marginesie - myślę, że ta wypowiedź to takie grożenie palcem. To
    > byłoby trudne do przeprowadzenia.

    - A to tam na szybie to nawigacja?
    - Tak.
    - Ma pan licencję na mapy?
    - No mam, ale w domu.
    - To rekwirujemy. Proszę, tu jest pokwitowanie. Odbiór po powrocie z
    wakacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 19. Data: 2008-11-25 06:38:53
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Arek napisał:

    > Ale jakich licencji?
    > Przeczytajcie najpierw co to jest licencja .

    Licencji na użytkowanie programu do nawigacji. Oraz dodatkowych map.
    To też program komputerowy, chociaż uruchamiany na nietypowym sprzęcie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 20. Data: 2008-11-25 09:27:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tapatik napisał(a) :

> [...]
    > - Ma pan licencję na mapy?
    > - No mam, ale w domu.
    > - To rekwirujemy. Proszę, tu jest pokwitowanie. Odbiór po powrocie z

    Ha! Już od początku podejrzewałem tego Policjanta, że chce sobie
    zabrać mój GPS na _swoje_ wakacje :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE